Nieuw hier en nogal een leek op het gebied van Derbi Senda. Heb me al redelijk wat ingelezen op het forum voordat ik me geregistreerd heb maar zit toch nog met een aantal vragen, ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Ik zal mezelf eerst even voorstellen, mijn naam is Kenny en woon nu iets meer dan een jaar in Krakow, Polen. Na een jaar gebruik gemaakt te hebben van het openbaar vervoer en de zomer er aan begint te komen wilde ik een ander vervoers middel. Een vriend van me (ook een Nederlander) had net een Derbi Senda gehaald en dat vond ik toch wel een leuk dingetje. Ben toen ook op zoek gegaan naar een Derbi Senda en heb me er twee weken geleden een aangeschaft uit 2006, ik weet alleen niet precies welk model het is, dit kon de jongen waarvan ik hem kocht ook niet precies vertellen

Nu zit ik met het volgende, mijn Derbi is volledig standaard. Je mag hier in Polen tot 125 cc zonder rijbewijs rijden en ik wilde graag een leuke 70cc cilinder, andere carberateur, uitlaat, tws 14/53 of 13/53, nieuwe krukas (vul me maar aan als ik nog wat dingen vergeet die nodig zijn, like i said, i'm a newbie). Ik kan nu nog even door op deze banden maar wil over een tijdje andere banden. Welke setup raden jullie aan? Het maximale wat ik eruit wil halen is 120 km/h, 110 vind ik ook prima, dit wil niet zeggen dat ik het ook werkelijk ga rijden maar wil niet altijd vol gas hoeven te rijden, zijn redelijk wat 80 km wegen hier en wil hier met gemak kunnen rijden (het levert op dit moment nog wel eens gevaarlijke situaties op aangezien veel mensen hier niet kunnen rijden).
Ik heb op euroscooters.nl gekeken, zij verzenden namelijk naar Polen voor 15 euro maar ze hebben geen 70cc cilinder voor het model vanaf 2006. Welke websites raden jullie aan?
Naast dit doet de kilometer teller een beetje raar, soms doet hij het prima en geeft hij goed de snelheid en toeren aan maar op andere momenten geeft hij aan dat ik tussen de 100 en 200 rij

De stickers die erop zitten ga ik tevens er allemaal afhalen..
Bij voorbaat dank.
Kenny