Ik zal even kijken morgen dan! dankjewelals je sproeier goed is en hij krijgt geen valse lucht kan het niets anders zijn dan dat je luchtschroef te ver open staat

Ik zal even kijken morgen dan! dankjewelals je sproeier goed is en hij krijgt geen valse lucht kan het niets anders zijn dan dat je luchtschroef te ver open staat
9/10 is het die rubber tussen je carb en spruitstukGprfreak schreef:Ik zal even kijken morgen dan! dankjewelals je sproeier goed is en hij krijgt geen valse lucht kan het niets anders zijn dan dat je luchtschroef te ver open staat. Als dat het niet is, dan maar weer opzoek naar een scheur in de pakkingen ergens haha
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
vergeet niet als dat het niet is dat ook je krukas keerring lek kan zijn dan krijgt hij ook valsekristof schreef:9/10 is het die rubber tussen je carb en spruitstukGprfreak schreef:Ik zal even kijken morgen dan! dankjewelals je sproeier goed is en hij krijgt geen valse lucht kan het niets anders zijn dan dat je luchtschroef te ver open staat. Als dat het niet is, dan maar weer opzoek naar een scheur in de pakkingen ergens haha
Dat heb ik inderdaad niet bekeken, hoe controleer ik dat?vergeet niet als dat het niet is dat ook je krukas keerring lek kan zijn dan krijgt hij ook valselucht
soms zie je als je je vliegwiel deksel er af haalt een olie spoortje voor de rest als je het niet kan vinden waar hij valse lucht vandaan trekt gewoon keerring voor de zekerheid vervangen kan nooit kwaad en kost ook niet de wereldGprfreak schreef:Dat heb ik inderdaad niet bekeken, hoe controleer ik dat?vergeet niet als dat het niet is dat ook je krukas keerring lek kan zijn dan krijgt hij ook valselucht
Ik weet wel welke kleur ie moet hebben, maar omdat mn oliepompje iets te veel olie mengt (denk ik) is mn bougie sws aan de zwarte kant. En heb ook geen zin om m te arm af te stellen en daarna n vastnaaier te krijgen.Gprfreak schreef:Je kan kijken naar je bougie kleur (zwart - te rijk, koffie bruin - goed, wit - te arm) Je kan het ook wel een beetje merken. Wilt hij niet op toeren komen is de sproeier te groot. Altijd van groot naar klein werken. Dat doe je goed hoor ik! Meestal zit het rond de 104/ 98. Dus 106 proberen is geen slecht ideeKoen schreef:Setup:
Conti
Ori 50
17.5mm carb
Indicatie van sproeier?
Wil weten of ik in de goede richting zit (110 en hij moet nog wat kleiner denk ik, 102/104)
Hij stottert nu al minder dan met 112.
Veel kleiner of rond de 106 blijven zitten?
Tnx
HardWithStyle schreef:Grapje Koen, niet huilen. *schuift roosvicee toe*
Ik weet niet wat je achtertandwiel is? Maar stel dat je 53 hebt. Dat is wel redelijk normaal. Dan is 94-97 helemaal niet gek. Wat jij ziet zijn mensen met twv 14/15-53. Dan gaat hij inderdaad zo hard. Je levert wel veel trek vermogen in.Royhendriks1 schreef:Hey, ik heb een derbi sm drd racing uit 2007.
17,5 carburateur
Standaart cilinder (50cc)
Tandwielverhouding 12/
Gianelli conti bovenlangs
Alles ontgrenst proppen eruit.
Sproeier 98
Trekt lekker door rijd lekker loopt super maar mn top snelheid is 94-97 auto teller en mijn digitale teller
Is dit niet wat traag op forums etc lees ik heel veel dat ze met dezelfde setup 105/115
Waar zou dit aan kunnen liggen
Bedankt alvast![]()
Bij valse lucht blijft hij ook in toeren hangenqongon schreef:hallo iedereen ik krijg de rieju van mijn maat maar niet afgestelt
setup
athena racing 50 cc 1 zuiger veer
giannelli conti
16mm
originele lucht filter
bougie ngk 9
ik heb al sproeier maten
90 tm 110 geporbeerd en bij 98 liept hij goed en toen ik hem af liet koelen en daarnaar weer starte deed hij het weer niet
het probleem is dat hij zeg maar bij een bepaald toerental 6000-8000 blijft hangen alleen bij 110 verzoop die hem
bougie heb ik al verschillende geprobeerd
en ander membraam
dus mijn vraag is wat is hier mis ?
ik weet niet of je gelijk heb kan best maar toen ik die begrenzing eruit haalde heb ik niks aan afstelling gedaan en deed het primaMikeR schreef:Gewoon je bougiekleur checken, en als je de carb begrenzer eruit haalt moet je hem wel weer even afstellen.
Of te weinig brandstof.gprrijder schreef:Bij valse lucht blijft hij ook in toeren hangenqongon schreef:hallo iedereen ik krijg de rieju van mijn maat maar niet afgestelt
setup
athena racing 50 cc 1 zuiger veer
giannelli conti
16mm
originele lucht filter
bougie ngk 9
ik heb al sproeier maten
90 tm 110 geporbeerd en bij 98 liept hij goed en toen ik hem af liet koelen en daarnaar weer starte deed hij het weer niet
het probleem is dat hij zeg maar bij een bepaald toerental <a href="tel:6000-8000">6000-8000</a> blijft hangen alleen bij 110 verzoop die hem
bougie heb ik al verschillende geprobeerd
en ander membraam
dus mijn vraag is wat is hier mis ?
raar :p , toen ik mijn begrenzer eruit haalde zonder aftestellen haalde hij maar 20km/u xdgprrijder schreef:ik weet niet of je gelijk heb kan best maar toen ik die begrenzing eruit haalde heb ik niks aan afstelling gedaan en deed het primaMikeR schreef:Gewoon je bougiekleur checken, en als je de carb begrenzer eruit haalt moet je hem wel weer even afstellen.
Ja ik denk het ook , maar ik zette het even op het forum voor zeker te zijnMikeR schreef:Ik kan het niet heel goed zien maar lijkt me te rijk?