super leuk project
ik geef je alleen 3 tips.
1 zorg dat je er een toerenteller op maakt zodat je weet hoever je kan gaan. (toerenteller moet zeker tot 200000 RPM werken, een koso valt dus al af

)
2 zorg dat het olie systeem goed is. (denk ook aan de koeling en filters)
3 GA MET HET TESTEN NIET NAAST DE TURBO STAAN!! (je moet dus staan aan de kant van de inlaat of uitlaat)
Die derde is denk ik wel het belangrijkst.
Waarschijnlijk gaat die ergens tussen de 160000-180000 RPM draaien.
Dat kunnen de meeste turbos wel hebben, maar veel verder wil je niet gaan.
De nieuwe generatie Turbo’s kunnen zelfs een toerental bereiken van ruim 220.000 per minuut!!
Meestal gebeuren er geen gekke dingen.
Maar als het mis gaat, gaat het vaak goed mis.
Er zijn genoeg mensen die de scherven met een tang uit de muur hebben kunnen trekken.
Verder ben ik hier heel erg benieuwd naar wil binnenkort hetzelfde gaan doen. (als ik alles goedkoop kan kopen)