vijlsel bij krukas? UPDATE P2

Algemene vragen over Derbi.
Royal Club
Pro tuner
Vervoersmiddel: XR600R

Re: vijlsel bij krukas?

Ongelezen bericht door Royal Club »

mitkrov13 schreef:ja idd. dat ding wat de oliepomp aandrijft draait gewoon netjes meer met het krukas. en als je gas geeft draait de kabel bij de pomp ook gewoon meer dus zal er ergens intern kapot moeten zijn.

volgens de zaak is het makkelijk te controleren door bij stationair lopen het (olie) slangetje van de carb te plukken en dan zou er olie uit moeten druppelen.maar dat zit het blok toch eventjes zonder olie, dadelijk naait hij weer vast!
zit toch te denken om op mengsmering te gaan rijden maar dat heeft ook weer zijn nadelen.
van die 2minuten zonder olie gaat ie echt niet kapot..
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jasper »

Of anders 1 liter mengsmering erin gooien. dan kun je helemaal zonder zorgen kijken of die het nog doet ja of nee.
Doet die het dan laat je rest van de benzine eruit lopen en doe je er weer euro 95 in.
jurjen27
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05

Ongelezen bericht door jurjen27 »

Gebruikte hij veel olie voordat hij "vastliep"
zo nee, kan het nog weel eens zijn dat de olie te dik word als hij kouder word, zodat de oliepomp het niet kan verpompen, ik had eerder ook valvoline mx olie, in de zomer kan het wel maar in de winter kan je beter gewoon scooter olie gebruiken.. anders word hij te dik.
succes!
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
mitkrov13
Schakelrijder
Vervoersmiddel: senda DRD '85' sm

Re: vijlsel bij krukas? update p2

Ongelezen bericht door mitkrov13 »

update:

heb het blok vorige week terug gehad, kosten vielen wel mee. was uiteindelijk €120 met 2 bussen olie en remmenreiniger.
na veel gekloot en wat manuren zat het blokje er eindelijk weer in. de (uitgeboorde) ori uitlaat goed uitgespoeld met heel wat water.
toen was het nog even spannend want hij wou niet zo makkelijk aanslaan, maar dat deed hij uiteindelijk gelukkig wel. hij rookte als een gek want ik heb wat extra olie in de benzine gedaan voor het inlopen van de zuiger.

alleen moet ik nog iets doen aan het ontluchten van de kvs. het bakje zit nu boven MAX vol maar ik krijg het niet in het systeem. hij heeft al ruim 10 min. zonder dop stationair gedraaiden ik heb de boutjes van de waterpomp al losgehad totdat er kvs uitkwam. iemand tips?

toen hij netjes warm was (45-50c) ben ik een stukje gaan rijden. de eerste paar meter gingen een beetje moeizaam, de koppeling moest opnieuw afgesteld worden. vreemd eigenlijk ik heb er verder niet aangezeten maar goed. toen hij gesteld was ging ik hem weer starten (was afgeslagen uiteraard) had hij er moeite mee. duurt heel lang voordat hij aanslaat. ik moet echt geen gas bijgeven dan is het al helemaal niets.

de gasreactie is opeens heel gevoelig. alsof ik opeens snelgas heb ofzo. maar ik denk dat ik het al weet waarom dat is:
bij het afstellen van de andere uitlaat heb ik de gasnaald een standje laten zakken. is bij ori uitlaat wss niet nodig dus zal hem binnekort weer terugzetten hoe hij stond. ik heb er nu sproeier 76 in zitten en bougie (iridium) is aan de zwarte kant maar dat laat ik lekker even zo i.v.m. het inrijden.

oliepomp is zeker niet kapot: bij het stationair lopen kan aan het pompje draaien (zonder aan de gashendel te zitten) en dan gaat hij nog meer roken en slaat hij bijna af van het te rijke olie-benzine mengsel. dus dat zit gelukkig goed :)

ik heb al een paar proef ritjes gemaakt en hij rijd zeer lekker, de powerband zit er echt héél vroeg in direct al bij 2k. alleen als hij wat meer toeren maakt en ik geef gas dan kakt hij in. komt vast en zeker door gasnaald afstelling.

bij het splitsen van het blok zijn alle pakkingen heel gebleven en zijn dus niet vervangen, behalve de koppakking (duur ding trouwens) alleen miss was dat uiteindelijk toch niet zo slim want nou lekt het blok versnellingsbak olie vanuit de koppelings kant en moet vervangen worden... zucht ken ik nog niet gaan rijden.
het vreemde is hij lekt bij de kickstarter en bij het boutje waar de koppelingskabel meer vast zit. bovenkant van het blok dus.
ik heb even met mijn dealer gebeld en hij zegt dat het niet moet kunnen omdat er geen druk op mag staan. maar er draaien toch dingen rond en er wordt daardoor olie verplaatst binnen het blok dus is het toch niet zo gek?? :?:

na aandraaien van de bouten lekt hij alleen bij het rijden niet bij stationair draaien. kan dit of klopt er dan iets niet?

je moet trouwens voor de gein in een ori demper van een DRD kijken. daar zit een begrenzing in joh. niet normaal.
er zit gewoon halverwege een plaat ingelast met 3 lange uitstekende pijpjes. geen wonder dat hij maar max 50 gaat.
ga ook zo snel mogelijk de e-nox demper erop beunen, zal wel leuk klinken denk ik.

grtz,
Mitkrov 13
Afbeelding
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: vijlsel bij krukas? UPDATE P2

Ongelezen bericht door royvi »

Hoe weet je zo zeker dat je de koelvloeistof niet in het systeem krijgt? Als ik zo lees is het wel goed, want je hebt hem al laten lopen en al gereden. (paar minuutjes laten lopen zonder kvs kan geen kwaad, maar volgens mij zit jij al wel aan een half uur?)
En bij het starten is het normaal dat hij niet wil aan slaan als je gas bij geeft.
En extra olie voor het inrijden is niet nodig, en al helemaal niet zoveel dat hij bijna afslaat. Dit is erg slecht zelfs, je bougie kan vet slaan en de zuigerveren kunnen vast gaan zitten. Heb je enig idee op welke mengverhouding je nu rijd?
Dattie wat inkakt kan inderdaad door de gasnaald komen.

Pakkingen mag je NOOIT opnieuw gebruiken... :roll: :lol:
En dat hij lekt bij kickstarter is waarschijnlijk gewoon een lekke keerring, je moet hem toch loshalen voor een nieuwe pakking kun je gelijk er even een nieuwe keerring in drukken :D

Ik heb ook gekeken in mijn ori demper, 't is geen drd maar een xtreme. Ik schrok er ook wel beetje van :P. Maar als hij ontgrenst is en goed afgesteld gaat hij toch echt wel harder als 50.
Ik ben trouwens bezig met een crossmotor demper erop aan het maken.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
mitkrov13
Schakelrijder

er zit wel kvs in het systeem maar alles wat ik heb opgevangen bij het blok eruit halen heb ik er weer terug in gedaan en nu is het kvs niveau in het bakje boven MAX en systeem pakt niet meer uit het bakje. dat vind ik vreemd. maar hij koelt wel goed is (nog )niet heter geworden dan 52c dus zit wel goed denk.

volgens mij doet de pomp 1:40 mengen dacht ik.

volgens die gast kon het gewoon als ze heel bleven dus dat hebben we gedaan. maar als ik nu goed kijk zie ik dat de pakking aan de onderkant een beetje stuk mis dus zal het daar aan ligt. hopen dat de pakking tussen m'n carters goed blijven anders moet het blok er weer uit en gesplitst worden.

dat lekken bij de kick is van de pakking ;)

ik heb hem maar deels ontgrenst, alleen de prop is eruit gehaald en het pijpje zit er nog op. zal wss ook door m'n afstelling komen dat hij niet zo hard gaat.
hopelijk heb ik maandag na m'n stage tijd om ff langs te gaan en de pakking te laten vernieuwen. hoef wss toch alleen maar de pakking te betalen. 2 min werk voor die gast daar. :)

moet morgen om 6.00 u beginnen :shock: en heb een werkdag van wss 10 uur dus hopelijk ben ik rond vijf uur thuis.. gelukkig zijn ze ook 's avonds open
Afbeelding
mtijn
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door mtijn »

Waar heb je dat ding laten reviseren dan??

Pakkingen mag je nooit opnieuw gebruiken..
mitkrov13
Schakelrijder

was gister veul later thuis dan gedacht: was pas om 23.00 echt thuis. vrachtwagen had pech. handrem bleef hangen. 3/4 uur verbatst.

gelukkig vandaag vrij,oude stageplek had geen tijd dus toch maar naar scooterboer gebracht en nu is hij donderdag klaar.
heb vanmiddag gasnaald verzet en hij heeft nu een top van maarliefst 58 km/u :lol: . als ik in één keer bijna volgas geef dan kakt hij als nog in maar als ik hem op één stand hou dan trekt hij lekker (nou ja, rustig dan) door totdat ik moet schakelen.
ik vind die ori wel veel fijner rijden dan e-nox. lekker vloeiend. maar soms mis ik toch die trekkracht van sport uitlaat. :mrgreen:
Afbeelding
Han
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi senda drd pro 07, derbi drd project, derbi rm 70cc crosser, derbi drd limited 09, drd 03 R

Ongelezen bericht door Han »

uhm je doet vanalles fout

kvs moet je in de bovenste slang van de radiateur kiepen. Dus die slang eraf en volkiepen (gaat wel langzaam bij drd) en dan totdat die weer uit de radiatuer komt.

En een ori drd demper is niet sloom. Een goed ontgrensde drd loopt harder als 80.

En van die pakkingen is dom
KIJK HIER VOOR LIMITED ONDERDELEN EN NOG VEEL MEER:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=5 ... 85#p224285" onclick="window.open(this.href);return false;
mitkrov13
Schakelrijder

eh ken nie alles altijd goed doen he.

hij was woensdag middag als klaar. was toch weer €75 :shock: had expres nog gezegd dan het kvs en blokolie NIET vervangen hoevde te worden. heeft die eikel toch gedaan. "Ik mag niet schelden van mijn moeder" dure olie € 16.50 en kvs 6.50 voor nog geen liter. afzetters.

ik zeg niet dat die demper sloom is maar dat ze er zo'n begrenzing in hebben gezet. ik doe m'n andere demper gewoon over heb en ik ben benieuwd hoe hij daar mee klinkt.

en wat de pakking betreft. als iemand met ruim 30 jaar ervaring zegt dat het niet hoeft dan ga ik daar vanuit.

maar hij loopt nu netjes heb toch top gehaald van 62 km/u :lol:
Afbeelding
maffia741
Tuner
Vervoersmiddel: Senda

Ongelezen bericht door maffia741 »

Wat een achterlijke beunhazen krukaslagers vervangen maar te lui zijn om een paar pakking te vervangen

En van rotzooi in je kvs krijg je geen vastloper want dat komt je cilinder niet in als je koppaking nog goed is..
mitkrov13
Schakelrijder

het gezeik is nog niet voorbij!

als ik nu rijd en een vast toerental aanhoud dan hoor ik een geschraap, maakt niet uit welke versnelling ik zit.
zoiets.. grrr.....grrr...grrrr....grrr... (... = gewoon motor geluid)
zuigerveren mss?

en mijn achterbrug piept nu als de tering echt alsof er een priem word langs gehaald ofzo. als ik erop beweeg dan
ik heb er al kogellager vet tussen gedaan (bij het blok) maar dat hielp niets. heel storend
iemand ideeën?
Afbeelding
mtijn
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door mtijn »

mitkrov13 schreef:het gezeik is nog niet voorbij!

als ik nu rijd en een vast toerental aanhoud dan hoor ik een geschraap, maakt niet uit welke versnelling ik zit.
zoiets.. grrr.....grrr...grrrr....grrr... (... = gewoon motor geluid)
zuigerveren mss?

en mijn achterbrug piept nu als de tering echt alsof er een priem word langs gehaald ofzo. als ik erop beweeg dan
ik heb er al kogellager vet tussen gedaan (bij het blok) maar dat hielp niets. heel storend
iemand ideeën?

Misschien gewoon terug gaan naar het bedrijf waar je dit hebt laten doen.. :roll: :roll:
royvi
Pro tuner

Ja gelijk, niet mee wachten.
En dat grr grr komt dat bij je koppeling weg ofniet?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
mitkrov13
Schakelrijder

weet al wat het is.. :o

het blok heeft te weinig of GEEN olie. had net ff gekeken.
2 opties:

scooterboer heeft er niets in gedaan of te weinig. :shock:

bij het reviseren van het blok zijn ook de keerringen vervangen. die man daar (niet scooterboer) heeft ze vervangen met keerrringen van het OUDE type blok. zou het kunnen zijn dat deze niet geschikt zijn het NIEUWE typ blok.
waardoor hij olie zuipt. :?

heb er nu olie bijgedaan (200 ml ik had niet meer) ik moet morgen weg met de brommeur. denk niet dat dit verstandig is wel? het is +/- 30km heen-terug.

als ik morgen tijd het ga ik scooterboer en andere zaak bellen om te vragen. voor de zekerheid ook m'n dealer bellen, kijken wat hij zegt. ik moet de kosten ergens kunnen verhalen want ik heb het immers niet zelf fout gedaan!

wish me luck. :cry:
Afbeelding
royvi
Pro tuner

Niet gaan rijden want dan zijn je koppelingsplaten zo naar de kloten. En het is ook niet zo fijn voor je tandwielen.
Gewoon naar die bromboer gaan, gelijk opbellen. Wat een amateur zeg.

Maar het kwam dus wel bij je koppeling weg? :P
Airsal cilinder te koop:
jeff
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: derbi senda DRD 2003

Ongelezen bericht door jeff »

voor zover als ik weet zijn vrijwel alle keerringen in het blok gelijk als je ze vergelijkt.
De enige die verschillen in maat zijn de waterpomp keerringen, die van het nieuwe type blok zijn namelijk kleiner..

De rest zijn toch allemaal hetzelfde in het blok?

(heb oud type blok dus weet niet zoveel van het nieuwe type blok)

Denk dus eerder dat die zaak waar je em heen hebt gebracht er te weinig in heeft gedaan, want in een blokje gaat 650cc olie.
En als er dus een keerring lek zou zijn moest die olie toch ergens blijven lijkt mij..
mitkrov13
Schakelrijder

ik ben al naar m'n dealer geweest en hij zei ook dat de keerringen niet uit moet maken. als hij olie gebruikt moet hij ook slecht lopen, stotteren en roken als gek. maar hij loopt perfect. heb er net gewoon 650 cc olie ingedaan idd.

m'n vader gaat het regelen met de scooterboer:
Rijwielhandel P. van Lieshout
Mierloseweg 52
5666 KA Geldrop

we gaan proberen te regelen dat ik hem door m'n dealer na laat kijken. en de rekening opstuur naar van lieshout. zal hij wel zelf willen doen maar ik vertrouw heb gewoon NIET.

zal toch wel wat schade aan de bak zijn naa 200km ZONDER olie. alleen het restante wat er nog in zat.

het ergste is dat ik gewoon voor de olie heb betaald!! ik heb de bonnen gelukkig nog wel. heb ik in ieder geval nog een beetje bewijs.
Afbeelding
jeff
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: derbi senda DRD 2003

Ongelezen bericht door jeff »

erg vreemd ja, er kan schade aan de tandwielen zijn ja. Maar dat is alleen maar gissen, het is ook niet echt goed voor de koppelingsplaten om droog te staan. Kunnen de tussenschijven flink heet van worden en minder goed gaan werken.

Stom hoor van dat bedrijf dat ze de olie vergeten zijn, in ieder geval goed de bonnen bewaren ja..
Plaats reactie