hallo. ik reed laatst naar school op mijn derbi toen trok ik buiten het dorp volgas op en bovenin hield die in. toen ben ik rustig naar huis gereden. en heb ik een week later de carb maar eens schoongemaakt. toen ging ik weer rijden. en was het over.toen ging ik de bocht om en weer optrekken en toen hield die weer in. hierna ben ik weer rustig naar huis gereden. weet iemand wat dit kan zijn.
ik heb mijn membraam er ook uitgehaald en deze heeft een paar klepjes die niet helemaal sluiten er zit een 0.5 mm naad tussen. maar de carterdruk sluit ze dus lijkt mij niet dat dat het is.
brommer houd soms in
-
- Beginnende tuner
brommer houd soms in
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut
En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: brommer houd soms in
Kleinere sproeier monteren
- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15600
Juist grotere sproeier monteren en dan luchtschroef gaan afstellen.
Als de sproeier te groot zou zijn zou hij ook onder de top niet fijn rijden.
Als de sproeier te groot zou zijn zou hij ook onder de top niet fijn rijden.
Always Strive And Prosper
-
- Beginnende tuner
waarom een sproeier veranderen? als hij altijd perfect heeft gelopen op die sproeier, omdat die op een bepaalde dag in een keer inhoud? een sproeier word niet in een keer te klein of te groot 

ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut
- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15600
Heb je je carb wel weer goed in elkaar gezet?
Zoals jij het voorlegt lijkt het op een sproeier probleem, ik denk dat je zelf de carburateur niet goed in elkaar hebt gezet.
Als je dat gecheckt hebt en hij loopt nog steeds beroerd kun je alsnog iets met je sproeiers gaan doen om dat in ieder geval uit te sluiten.
Zoals jij het voorlegt lijkt het op een sproeier probleem, ik denk dat je zelf de carburateur niet goed in elkaar hebt gezet.
Als je dat gecheckt hebt en hij loopt nog steeds beroerd kun je alsnog iets met je sproeiers gaan doen om dat in ieder geval uit te sluiten.
Always Strive And Prosper
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Mercedes
Lijkt toch op te kleine sproeier. Kan best zijn dat hij door weersomstandigheden of door vervuiling gewoon net te klein is nu. In de winter kan het goed dat je sproeier iets groter moet/kan. Lucht is dan koud en bevat meer zuurstofmoleculen per cilinderinhoud. Dus iets grotere sproeier proberen kan geen kwaad. Kleur van de bougie al eens gecontroleerd??
Het is pas echt crises als het bier op is!