Paul's Project!

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.

Welke detail kleur zal ik bij het frame nemen, zwart met:

-Rood
15
21%
-KTM oranje
36
51%
-Monstergroen
13
18%
-Blauw
7
10%

Totaal aantal stemmen: 71

Foppaul
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Paul's Project! Het is al kapot.. (P. 4)

Ongelezen bericht door Foppaul »

Jazeker ik ben er weer een beetje mee bezig geweest. Ik heb het alleen vrij druk op het moment.. Misschien dat ik van de week weer een update kan schrijven.

p.s. Ik uiteindelijk (tegen mijn zin in) toch van plan hem verder van de grond te halen :sad:

Ik heb trouwens eer gister een half crosskart frame met onderdelen gekregen. Het is niet veel soeps maar met de onderdelen kunnen we altijd wel iets haha.

Afbeelding

En nog een 3D tekening van de kooi van de crosskart die ik nog ooit wil gaan maken :woot: (Solidworks is het programma wat ik hiervoor heb gebruikt) Maar ja eerst dat andere ding maar eens netjes afwerken haha.

Afbeelding
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
stefanb
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Ongelezen bericht door stefanb »

leuk project en mooie tekening, ik gebruik zelf ook SolidWorks maar zo goed kan ik nog niet tekenen. :thumbup:
Venlonaer
Pro tuner
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Ongelezen bericht door Venlonaer »

Als je nog een goede schakelas (of andere AM6 onderdelen) nodig hebt, ik heb alles op voorraad.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
Remy
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: 'n gruun monster

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Remy »

Heb je hem geschuurd? :dry:
met de rauwe geur van tweetakt
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Ongelezen bericht door Boeki »

Venlonaer schreef:Als je nog een goede schakelas (of andere AM6 onderdelen) nodig hebt, ik heb alles op voorraad.
Hij rijdt Derbi blok he.
Open the Throttle and Smile
Foppaul
Beginnende tuner

Hallo mensen,

Ik ben ondertussen weer een week ziek geweest.. Ik hoop eind deze week te kunnen updaten. :thumbup:
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
DerbiNator
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Extreme 2011
Tomos A35 bouwjaar onbekend

Ongelezen bericht door DerbiNator »

mooi project, jammer dat het nu een tijdje stil ligt.
ga dit zeker volgen
Four wheels move the body, Two wheels move the soul
Foppaul
Beginnende tuner

Update 7!

Zo, eindelijk weer tijd voor een update.
Uiteindelijk bleek er dat er meer kapot was dan ik dacht. Niet alleen mijn tandwiel en schakel as waren kapot. Maar ook de las die de achterwiel naaf vast aan de as hield was gebroken. Het kan altijd aan de lasser liggen haha. Maar naar mijn mening heb ik genoeg las ervaring om te kunnen zeggen dat het goed vast zat.. Zodoende heb ik een nieuwe as gedraaid, nieuwe naaf voor m'n tandwiel gedraaid, een ander tandwiel gehaald en natuurlijk alles meteen gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk zijn we weer op een probleem gestuikt. Het blijkt dat hij toch te dicht op de grond zit en hij dus een paar centimeter omhoog moet. Dat gaat helaas een probleem vormen. Als ik namelijk simpelweg de lagers eronder hang in plaats van erboven komt hij meteen 10 centimeter omhoog. En dat is iets te veel denk ik.. :sad:

Huidige situatie:
Afbeelding

Afbeelding

Verhoogde situatie:
Afbeelding

Afbeelding

Dus ik denk dat er een aanpassing in het frame komt. Het nadeel, het is veel werk haha. Maar als groot voordeel kan ik meteen meer ruimte houden voor een eventueel andere uitlaat :thumbup:
hondafreak1
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door hondafreak1 »

als ik die electrodelasjes van je frame zie begrijp ik wel waarom die las knapte. sorry maar dit zit er aan te komen. ik zou alles wel even netjes overlassen met tig of mag, of gewoon goede electroden kopen en netjes lassen.
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut

En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
Foppaul
Beginnende tuner

Het frame is zo goed als nergens afgelast, de lassen die er liggen zijn gelegd zonder te kijken omdat het ''effe snel'' moest gebeuren. Je kunt aan de las op de as zien dat de las goed was omdat deze door de las is gescheurd en door het materiaal is gescheurd. (er viel een los stukje weg tijdens het demonteren) Een zwakke las scheurt nooit op de las maar altijd naast het materiaal omdat je meestal slechte inbranding hebt gehad

Fijn dat je meedenkt maar ik luister niet naar je advies over lassen. Ik zit namelijk zelf ondertussen 5 jaar in die branche (ben nu 18 jaar oud) en kan dan ook:

-Elektrisch Staal en RVS
-Mag
-Tig Staal, RVS en Aluminium
-Mig Aluminium

Natuurlijk alles onder de hand maar ook boven het hoofd. En dan niet als bak een braad maar constructie en design lassen.

Verder beschik ik thuis niet over een Mag las apparaat en dan zou ik voor ieder klein ding naar mijn werk moeten.

p.s. Over het algemeen zijn elektrisch lassen sterker dan TIG lassen. Al helemaal als je vloeit en niet met toevoegmateriaal werkt.
hondafreak1
Beginnende tuner

nou ik doelde voornamelijk op deze.
Afbeelding
ik zie 2 klodders die totaal niet ingebrand zijn. en de rest een bult slakinsluiting. in dit was al nadat je gereden hebt.
en het klopt dat elektrisch sterker is mits je nette lassen legt. welke electroden gebruik je eigenlijk?. en je kunt die as toch makkelijk ff meenemenen naar je werk en die as netjes omlassen.
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut

En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
Foppaul
Beginnende tuner

Hahaha ja dat maakt mijn laskwaliteit inderdaad een beetje ongeloofwaardig.. dat was dus zo'n effe snel bakken dat het vastzit. Hoewel ik niet denk dat deze ooit zou breken omdat hij wel vrij diepe inbranding heeft.

Uit mn hoofd hebben wij rowac geel 3,0 maar dat zou ik moeten conteroleren. Waarmee las jij dan?
hondafreak1
Beginnende tuner

oke haha. nee ik heb thuis elektroden van de gamma om eens te proberen. en daarvan krijg je dus van die praktijken slakinsluiting enz. dus ik dacht mischien heb jij die ook wel anders lag het zeker daaraan. maar ik electrode las eigenlijk niet meer sinds ik op mijn werk kan lassen (tig)

Foppaul
Beginnende tuner

Update 8!

Jaja, ik leef nog! De laatste tijd heb ik het een beetje drukker gehad dan de bedoeling was vandaar wat vertraging op de updates..

Maar, toch besloten een slijptol door het frame te halen en de boel aan te passen. Een ander stuurhuis gekregen. De voor de voorwiel ophanging al wat anders bedacht. (nog niets van gemaakt maar wel alvast wat lagers besteld)

Foto's

Kromme as :sad:
Afbeelding

Frame ingekort:
Afbeelding

Afbeelding

Zo moet het worden, de lagers komen nu onder het frame en de as wordt iets dikker:
Afbeelding

Het stuurhuis:
Afbeelding

De boormachine die ik n half jaar geleden heb opgeknapt :happy:
Afbeelding

Dit was hem helaas alweer. Ik hoop er van de week nog wat aan te kunnen doen.
Foppaul
Beginnende tuner

Update 9!

Ondertussen het subframe gemaakt, blokophanging gemaakt (let niet op de stoel. Deze staat nu te ver naar achter)

Afbeelding

Afbeelding

Remschijf positie bepaald om een adapter te kunnen maken voor de remklauw:
Afbeelding

Ook een nieuwe voor ophanging gemaakt. Doordat ik nu deze lagers gebruik kan ik het camber afstellen waardoor hij beter door een bocht gaat :happy: :
Afbeelding

Afbeelding

Dat was hem weer voor zover.
Alfred
Tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Alfred »

Leuk project weet je al welke kleur het frame wordt?
Derbi DRD Racing #85
Remy
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: 'n gruun monster

Ongelezen bericht door Remy »

Mooi project, gaaf systeem ook met het sturen/camber. Heb het gister allemaal nog mogen bewonderen :thumbup:
Ben benieuwd of je het afkrijgt en een beetje rijdend áls je naar het circuit gaat!

Al concrete ideeën mbt de koppeling ivm 4 wielen?
met de rauwe geur van tweetakt
Foppaul
Beginnende tuner

Voor de carnaval ben ik weer bezig geweest met de kart, helaas geen tijd meer gehad om een update te schrijven. Bij deze dus! :thumbup:

Ondertussen heb ik de hoogte van de voorwiel ophanging bepaald en aan het frame gehecht. Daarna de pedalen eraf slepen. Ook heb ik het stuurhuis opgehangen en meteen de stuurstangen gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien dat het nu wel verstandig is om een bumper te maken. Het zou zonde zijn als ik dit allemaal weer krom zou rijden (A)
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ja een bumper zal wel slim zijn, in ieder geval een kreukel-zone :dry:

Hoe ga je de (voor/achter) aandrijving trouwens doen?
Heb er ooit over nagedacht om een Derbi blok op een winkel kar te bouwen xD
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
jeroenvs
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi GPR Malossi replica (verkocht)
Aprilia rs125 spains (verkocht)
MV agusta F4 750 EV 02
Husaberg FE 550 2004

Ongelezen bericht door jeroenvs »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ackermann-principe" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie