
warmrijden.
-
- Tuner
- Berichten: 301
- Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
- Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro - Locatie: Amsterdam
warmrijden.
Ben sinds kort bezitter van een drd pro, maar wanneer deze koud is ratelt hij erg en komt (logisch) nog niet op toeren. Maar of ik nou 5 minuten laagtoerig rijd, of een kwartier, hij blijft nog steeds stotteren als ik wat hoger in toeren ga zitten. Pas als ik hem doordruk, dus door het stotteren heen gas blijf geven, dan gaat het pas weg. Ik ben een beginnend derbi rijder, en heb nog niet veel verstand van wat goed en slecht is. Maar hoelang rijden jullie warm? En trekken jullie hem ook wel eens door het stotteren heen? setup is airsel 50, src corse, sproeier 88 volgens mij. Overigens blijft hij in elke versnelling stotteren bij lage toeren en houd hij zegmaar een paar seconden in met half of heel gas open. (jezus wat leg ik dit klungelig uit
)

-
- Tuner
- Berichten: 348
- Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:31
- Vervoersmiddel: Tijdelijk geen Derbi.
- Locatie: Voerendaal
Re: warmrijden.
Hey,
Het kan met het volgende temaken hebben:
*Vergeten je choke uit te doen na het starten.
*De carburateur is "terijk afgesteld" (Tegrote sproeier).
*Verkeerde bougie erop gemonteerd, of reeds aan vervanging toe (Standaard BR9ES) Bij jou opstelling mag je met BR10ES rijden.
*Luchtfilter nakijken en schoonmaken, en de luchtschroef op 1/5 slag open van dicht.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Mvg,
Bryan Smeets
Het kan met het volgende temaken hebben:
*Vergeten je choke uit te doen na het starten.
*De carburateur is "terijk afgesteld" (Tegrote sproeier).
*Verkeerde bougie erop gemonteerd, of reeds aan vervanging toe (Standaard BR9ES) Bij jou opstelling mag je met BR10ES rijden.
*Luchtfilter nakijken en schoonmaken, en de luchtschroef op 1/5 slag open van dicht.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Mvg,
Bryan Smeets
Je bent pas gay als je met een vario rijd 

- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
- Berichten: 853
- Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
- Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15600
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: warmrijden.
Weet je wat een powerband is ?
Kan zijn dat hij onder de powerband door een slechte afstelling slecht rijdt, in de powerband herpakt hij zich weer.
Ik denk dat het een kwestie van afstellen en even te carburateur schoonmaken is.
Ook wat Bryan al aangeeft even je luchtschroef controleren of deze op 1,5 slag staat.
Kan zijn dat hij onder de powerband door een slechte afstelling slecht rijdt, in de powerband herpakt hij zich weer.
Ik denk dat het een kwestie van afstellen en even te carburateur schoonmaken is.
Ook wat Bryan al aangeeft even je luchtschroef controleren of deze op 1,5 slag staat.
Always Strive And Prosper
-
- Tuner
- Berichten: 301
- Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
- Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro - Locatie: Amsterdam
Re: warmrijden.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er mee aan de slag, ik laat het weten als het is gelukt! 

-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: warmrijden.
idd wat joram zegt, een hittegraad 8/9 is ruim voldoende,Joram schreef:Ik zou geen Hittegraad 10 in een 50cc stoppen
verder is het of je choke, carb verstopt of je afstelling
misschien helpt je luchtfilter schoonmaken?
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tuner
- Berichten: 301
- Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
- Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro - Locatie: Amsterdam
Re: warmrijden.
Bougie is in orde, en nergens valse lucht. Sinds vandaag een originele uitlaat erop, en het valt op dat de sproeier die op de src corse zat, het bij de standaard uitlaat ook goed doet?? Hij valt alleen uit, warm of koud, als ik hem op zijn standaart zet(schuin dus). Weet iemand hoe dit kan?
-
- Tuner
- Berichten: 319
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 12:31
- Vervoersmiddel: Derbi DRD, Gilera Citta Dizzy
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 58#p277758
- Locatie: Stadskanaal
Re: warmrijden.
Dat komt omdat je scr uitlaat hoogtoerig is en dus veel benzine nodig heeft, met je standaard pijp draai je veel minder toeren en heb je dus minder benzine nodig. dus een kleinere sproeier dan die met je scr.
"Some say that he once tried to ride a horse, but couldn't find the clutch." - Jeremy Clarkson
-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: warmrijden.
Ben ik niet met je eens, er zijn genoeg mensen die met originele uitlaat en grotere sproeier nodig zijn als met een snelle pijp, ik heb er wel eens één afgesteld die met originele uitlaat op sproeier 104 uit kwam een met een r2 met 100marnixkoster schreef:Dat komt omdat je scr uitlaat hoogtoerig is en dus veel benzine nodig heeft, met je standaard pijp draai je veel minder toeren en heb je dus minder benzine nodig. dus een kleinere sproeier dan die met je scr.
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tuner
- Berichten: 301
- Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
- Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro - Locatie: Amsterdam
Re: warmrijden.
Wat betreft het uitvallenis het bij beide uitlaten. Dus als die normaal op zijn standaard staat, dan valt hij gewoon uit. Ik heb echt geen idee waarom. Wat betreft de bougie, is dit wat jullie onder koffiebruin verstaan? Dus is dit een goede kleur?


Bedankt voor de reacties en tips. Zo leer je nog eens wat


Bedankt voor de reacties en tips. Zo leer je nog eens wat

-
- Tuner
- Berichten: 348
- Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:31
- Vervoersmiddel: Tijdelijk geen Derbi.
- Locatie: Voerendaal
Re: warmrijden.
Hmm je bougie ziet er aan de donkerbruine kant uit.
Welke sproeier heb je?
Ga eens <10 maten naar beneden en kijk of je het "koffiebruin" effect krijg?
Zoja, dan is je carb afgesteld!
Welke sproeier heb je?
Ga eens <10 maten naar beneden en kijk of je het "koffiebruin" effect krijg?
Zoja, dan is je carb afgesteld!
Je bent pas gay als je met een vario rijd 

-
- Tuner
- Berichten: 301
- Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
- Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro - Locatie: Amsterdam
Re: warmrijden.
Ik heb sproeier 88. Ik heb nog 80 liggen. Ik ga wel even met die kijken of het lichter bruin wordt.