Zal me even voorstellen.
Ben 20 Jaar.
In het verleden al veel scooters gehad.
Aprilia sr 70cc
Gilera runner 70cc
Gilera runner 180cc
Zip SP 80cc
Piaggio skipper 125cc
Daarna een poos niks meer gehad.
Ben zelf professioneel autospuiter.
En laatst een project begonnen om deze bij afronden weer te verkopen.
Het gaat om een Derbi Senda OT.
Setup;
70CC Airsal
Nieuwe Rito krukas
21MM Dellorto
Twin Air
Polini 5 plaats koppeling
Polini membraam
Polini spruitstuk
Yasuni r2
Uiterlijk;
Hoogglans zwart met Mettalic goud.
Foto van aankoop.

Dus ik een stuk rijden dezelfde avond.
Loopt er carterolie uit me linkercarterhelft.
Ik volgende dag hele derbi van top tot teen uit elkaar gehaald
De vorige eigenaar heeft met het membraam vast zetten 1 te lange imbuus erin gezet waardoor er dus een scheur in zat.
Volgende dag gelijk maar een 2e hands carterhelft gehaald.
En blok verder gesplitst.
Nadat het blok helemaal kaal was weer in elkaar gemonteerd.
En door mijn collega laten stralen.
Daarna dezelfde avond gelijk gespoten, dit om roesten tegen te gaan.
Daarna blok verder gemonteerd en in elkaar gezet.
Nieuwe krukas lagers + keerringen
Nieuwe versnellingsbaklagers
Alles lagers in blok vervangen.
Versnellingsbak compleet uit elkaar geweest en gecleaned.
Nieuwe Rito krukas erin.
Nieuwe zuiger erin.
Ook heb ik dit allemaal laten stralen;
Frame & Achterbrug - Radiator - Velgen - Tandwielen - Blok - Stuur - t-stukken - Voorvorken - Remklauwen - veer.

Frame en achterbrug naar de Coater gebracht. Gewoon weer zwart laten coaten.
Foto van de goud gespoten vorken.
Stuur, t-stukken, cilinderkop, waterpomphuis, veer, remklauwen diezelfde dag gelijk gespoten.

Even om een voorbeeld te krijgen hoe het er uit kwam te zien.


Gestraalde velgen en tandwielen ook maar gelijk even gespoten.
Heb al veel mensen horen blaaskaken dat dit niet mogelijk is je tandwielen stralen en spuiten.
Maakt niks uit.
De verf loopt er namelijk toch af waar je ketting loopt.

Heb gelijk maar even nieuwe orginele remschijven gehaald voor en achter.
En natuurlijk goeie nieuwe remblokken. Mallossi dit keer.
Daarna eerst maar even het voorwiel gemonteerd om nog een beter beeld te krijgen.
Begint er al aardig mooi uit te zien. (al zeg ik het zelf haha)


Blok verder afgemonteerd.
De gestraalde carberateur ook maar zwart gespoten.
Even nieuw gehaald
- Gaskabel
- Koppelingskabel
- Benzine slangen
- Koelvloeistof slagen
- twin air
- klemmen
Close upje van het blok.


Volgende dag het hele gevaarte maar is rollend gemaakt.
Mag ook wel is tijd worden na een aantal weken.


Toen een poos geen tijd gehad ivm met werk om er aan te werken.
Toen ik weer tijd had.
Even de uitlaat gemonteerd koelvloeistof erin.
En kijken of er leven in zit.

Starten lopen.
Gelijk maar even stuk gereden.
Reed als nieuw mag ook wel als alles in het blok nieuw is.
Het is vroeg donker in deze tijd van het jaar.
Dus gelijk maar even een nieuw voor en achterlicht gekocht.
Ben momenteel bezig met de kappen.
Zullen binnen nu een 2 weken wel klaar zijn.
Deze worden hoogglans zwart.
Daarna gaat die gelijk de verkoop in.
Binnenkort eindresultaat.
UPDATE
Zo me eigen kappen maar is gespoten.


Hoe die er nu bij staat:
