Onderdelen opbergen!

Algemene vragen over Derbi.
Tommyboy009
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi 50cc

Onderdelen opbergen!

Ongelezen bericht door Tommyboy009 »

Beste,
Ik zou graag mijn derbi ui elkaar halen, maar voor ik begin wil ik eerst even vragen hoe je dit het best aanpakt zodat ik niets kwijt geraak en gemakkelijk alles terug kan vinden
Mensen met ervaring?
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Re: Onderdelen opbergen!

Ongelezen bericht door aidsaap »

Bedoel je volledig uit elkaar halen dus carters splitsen? Ik heb het toen zo aangepakt: Alles wat met de montage van blok aan frame te maken had onder de brommer laten liggen, de werkbank helemaal leeggehaald, alles wat ik loshaalde VOOR het splitsen van de carters aan de linkerkant van de werkbank gelegd, en alles wat TUSSEN de carters zat aan de rechterkant gelegd, zodat ik makkelijk kon zien of alles erin zat toen ik de carters weer op elkaar plaatste, de rechterkant moet dan gewoon leeg zijn. Kleine onderdeeltjes gewoon in bakjes doen en dan aan de betreffende kant zetten, hele kleine onderdeeltjes (zoals spietjes) kun je ook in het vliegwiel doen aangezien dat magnetisch is, zo raak je ze niet snel kwijt.
Tommyboy009
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi 50cc

Ongelezen bericht door Tommyboy009 »

Ik wil eigenlijk alles (kader en velgen) laten herspuiten
En ik wil zo weinig mogelijk uit elkaar halen
Of doe ik beter enkele aanpassingen terwijl deze toch gedemonteerd is?
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Ongelezen bericht door aidsaap »

Ik had begrepen dat je je blok uit elkaar wil halen. Velgen en dergelijke loshalen hoef je niet moeilijk te doen, zijn vrij weinig onderdelen, gewoon onthouden hoe het zit.
peter96M
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50

Ongelezen bericht door peter96M »

ik heb alle framedelen in zon diepvries zakje gedaan tape erop met wat het is en in een doos gegooid. als ik een blok splits heb ik daar een aparte gereedschapskist voor dus alles wat uit het blok komt gaat daarin en er zit ook niks anders in. kickstart as, tandwiel en veer etc. hou ik allemaal bij elkaar met tie rips zodat de ringetjes niet verloren gaan en ik weet waar alles hoort.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Plaats reactie