Beste forum-leden,
Ik wou net mijn bougie vervangen, en was fanatiek aan mijn bougie aan het draaien hij zat namelijk erg strak en daarbij heb ik een slangetje kapot gemaakt bij mijn clilinder er kwam allemaal blauwe vloeistof uit..
mijn vraag is wat heb ik kapot gemaakt? wat moet ik vervangen?
gr marc
Een veel voorkomend probleem dat dat ding afbreekt. Probeer het eerst met lijm/kit te repareren.
Anders heb je een nieuwe cilinderkop (buitenkop) nodig.
P.S Ik denk eerlijk gezegd een nieuwe cilinderkop
Laatst gewijzigd door derbi-ftw op vr 24 jan 2014, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Een veel voorkomend probleem dat dat ding afbreekt. Probeer het eerst met lijm/kit te repareren.
Anders heb je een nieuwe cilinderkop (buitenkop) nodig.
doe maar direct een nieuwe of andere buitenkop, want het blijft toch tobben anders, en je wilt ook niet dat de boel warmloopt lijkt me..
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
dit zou niet moeten komen omdat die nippel is afgebroken, hierdoor zou die gewoon netzo moeten lopen als voorheen. (niet verstandig om hiermee te gaan rijden)
of had je dat probleem al voordat je het nippeltje kapot maakte?
mathijsb schreef:dit zou niet moeten komen omdat die nippel is afgebroken, hierdoor zou die gewoon netzo moeten lopen als voorheen. (niet verstandig om hiermee te gaan rijden)
of had je dat probleem al voordat je het nippeltje kapot maakte?
nee ik had mn bougie eruitgehaald mn nieuwe eringedaan en toen begon hij dat te doen nu heb ik mijn ouder er weer in gedaan en doet hij dat nog steeds hij loopt stationair gewoon maar als ik gas geef dan doet ie raar
oke, als ik jou was had ik er toch eerst een andere cilinder kop op gedaan. als je dan toch de oude er af haalt kun je gelijk even controleren of er geen koelvloeistof in de cilinder is gekomen. anders zou ik zo niet weten wat het probleem kan zijn aangezien je brommer eerst wel goed liep.
je nu ook niet meer met je derbi gaan rijden als je het probleem van het losse slangetje nog niet hebt opgelost. dan word cilinder te heet. krijg je brokken van.
mathijsb schreef:oke, als ik jou was had ik er toch eerst een andere cilinder kop op gedaan. als je dan toch de oude er af haalt kun je gelijk even controleren of er geen koelvloeistof in de cilinder is gekomen. anders zou ik zo niet weten wat het probleem kan zijn aangezien je brommer eerst wel goed liep.
je nu ook niet meer met je derbi gaan rijden als je het probleem van het losse slangetje nog niet hebt opgelost. dan word cilinder te heet. krijg je brokken van.
lijkt mij wel het beste. je kunt het proberen te kitten op met kneedbaar metaal, maar dit is beun en niet echt betrouwbaar.
wel jammer van je geld.
naar mijn weten is dat slangetje van je carburateur verwarming (correct me if i'm wrong)
en niet echt noodzakelijk, dus je zou eventueel ook het nippeltje kunnen uitboren en er dan draad in tappen en het gaatje afdichten met een boutje.
mathijsb schreef:lijkt mij wel het beste. je kunt het proberen te kitten op met kneedbaar metaal, maar dit is beun en niet echt betrouwbaar.
wel jammer van je geld.
naar mijn weten is dat slangetje van je carburateur verwarming (correct me if i'm wrong)
en niet echt noodzakelijk, dus je zou eventueel ook het nippeltje kunnen uitboren en er dan draad in tappen en het gaatje afdichten met een boutje.
Je kan hem inderdaad afdoppen, maar dan moet je de slangetje op de carburateur ook afdoppen.
Je kan ook draad in de cilinderkop tappen en dan een nippeltje erin draaien, dit zou ik doen.
Maar let op! Je cilinderkop moet er wanneer je gaat tappen sowieso af, je wil geen ijzerdeeltjes in je koelvloeistofcircuit laten vallen.
rené schreef:doe maar direct een nieuwe of andere buitenkop, want het blijft toch tobben anders, en je wilt ook niet dat de boel warmloopt lijkt me..
buitenkop wat bedoel je daarmee?
de kop waarvan je nippel afgebroken is, haal hem maar eens los dan zul je zien dat er nog een cilinderkop onder zit.
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
royvi schreef:Je kan hem inderdaad afdoppen, maar dan moet je de slangetje op de carburateur ook afdoppen.
Je kan ook draad in de cilinderkop tappen en dan een nippeltje erin draaien, dit zou ik doen.
Maar let op! Je cilinderkop moet er wanneer je gaat tappen sowieso af, je wil geen ijzerdeeltjes in je koelvloeistofcircuit laten vallen.
ik had hetzelfde probleem en heb hem bij me carb en bij me cilinderkop gewoon afgedopt en nooit meer last van gehad
Ja ik had hem op m'n HM ook afgedopt toen ik een andere carburateur erop had. Alleen afdoppen gaat niet omdat hij afgebroken is, dus tappen moet hij sowieso en dan kan hij er net zo goed een nippel inzetten.
royvi schreef:Ja ik had hem op m'n HM ook afgedopt toen ik een andere carburateur erop had. Alleen afdoppen gaat niet omdat hij afgebroken is, dus tappen moet hij sowieso en dan kan hij er net zo goed een nippel inzetten.
bij mij was hij precies zo gebroken ik heb idd een heel kleine bout erin gedraaid met vloeibare pakking je ziet er niks van en merk
ook niet het verschil met wel of niet naar de carb die koeling