Schrijfremmen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Joost2
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda sm

Schrijfremmen

Ongelezen bericht door Joost2 »

Hallo allemaal,
Met het demonteren schoonmaken en monteren van mn remklauwen liep ik tegen een paar dingen aan. Hoe werken schijfremmen eigenlijk. kdacht zelf dat het hetzelfde was als bij een auto, dus door druk van de olie worden de remblokken dichtgedrukt is dit juist??? Verder kwam ik erachter bij vernieuwen van remblokken ze min of meer los in je klauw liggen alleen door de twee clipje worden ze vastgehouden en wat is de functie van het dunne plaatje vlak achter je remblok(waar ook je clipje doorheengaat)???
Als beginner loop je nog al is tegen van die kleine dingen aan ik hoop dat iemand me kan helpen!
Thanks!
ramonl
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing 2009
CPI Supermotard

Re: Schrijfremmen

Ongelezen bericht door ramonl »

schrijfremmen van een derbi werken met een remzuiger, althans mijn derbi. je hebt twee remblokken, de zuiger die aan de rechterkant zit, trekt als het ware het linker remblokje ook tegen de schijf aan door de druk die word geleverd wanneer je het pedaal/hevel intrapt, of inknijpt. dat ze los liggen in je klauw klopt wel, zoals je zelf al zegt. die ijzeren clipjes houden de remblokjes op zijn plaats. het dunne plaatje achter je remblokken is voor geluidsdemping.
ramonl schreef:
WiebevZ schreef:gewoon lekker luisteren wat je zelf mooi vind. :haai:
dan zullen we maar niet naar jou luisteren :haai:
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Inderdaad, jij trapt je rempedaal in, het rempedaal duwt de olie naar de remklauw (de remzuiger), de remzuiger drukt het remblokje tegen de schijf en daardoor rem je in werkelijkheid.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Joost2
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi senda sm

Ongelezen bericht door Joost2 »

Thanks voor snelle reactie!
Plaats reactie