Hoge toeren stationair

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Tino
Tuner
Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09

Hoge toeren stationair

Ongelezen bericht door Tino »

Hallo,

Als ik een tijdje aan het rijden ben (meestal na het rijden op een weiland) en dan mijn Derbi stationair laat lopen, lijkt het of hij blijft hangen en maakt hoge toeren.

Ook komt er soms veel rook uit mijn uitlaat vandaan, ligt dit aan de olie of iets dergelijks?

Meestal hoor ik ook een stromend geluid, is dit van de koelvloeistof die door het blok stroomt?
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Hoge toeren stationair

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Keertje je gasschuif oppoetsen/polijsten.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Rickjee.
Tuner

Ongelezen bericht door Rickjee. »

kan je een filmpje maken om het duidelijker te maken?

en kwa veel rook rij je met olie pomp?
wat is de rest van je setup?

want als die normaal gesproken rustig stationaair draait dan moet je toch gaan denken,
aan klepjes versleten zuiger veren versleten valse lucht / pakking niet meer goed ,

stromend geluid wat bedoel je daar precies mee ?

en ook doen wat derbi-ftw zeg ,

:happy:
Tino
Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09

De set-up is standaard, met zover ik weet prop uit de uitlaat of iets dergelijks. Heb zelf de brommer zo gekocht, dus weet niet wat ze er aan veranderd hebben. Wel is de tandwiel verhouding als het goed is 12/53 en ik rij met olie pomp.

Met dat stromend geluid bedoel ik, ruisend geluid. Het lijkt of er iets niet goed is, maar kan dit ook gewoon de koelvloeistof zijn die door het blok stroomt?
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
Rickjee.
Tuner

uhh eerste wat in me opkomt,

gebruik de olie pomp niet, deze kan ineens een keer kapot gaan zonder dat je het door heb en je brommer giga vastnaait,
olie zelf mengen? dat is makkelijk 100ml olie op 5 liter benzine, meestal doe je dan safe en gooi je 110ml olie erin,

2de ruisend geluid? soort stromend? 2dehands gekocht?,
dit kan namelijk ook geluid van je lagers zijn,
Tino
Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09

Ik heb de brommer inderdaad tweedehands gekocht, maar het geluid klinkt niet super hard. Ik heb geen idee hoe kapotte lagers klinken etc. Misschien dat je het kunt uitleggen?

Over wat betreft het mengen van olie en benzine, ik vindt het prettiger om met olie pomp te rijden. Anders moet ik altijd een flesje olie of iets dergelijks bij me hebben, en dat is niet zo fijn denk ik.

De bromfiets monteur heeft laatst ook gereden op mijn brommer en heeft de brommer ook gecontroleerd. Maar hij heeft niks gezegd over het ''ruisende'' geluid etc.
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Misschien kun je een filmpje of geluidsopname maken.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Tino
Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09

Dat zal ik morgen doen, aangezien ik dan toch ga touren. Maar ik denk niet dat je het zal horen met een geluidsopname of filmpje jammer genoeg, maar we zullen zien!
Rickjee.
Tuner

filmpje zal andwoorden geven voor ons,

voor ons is het nu moeilijk raden wat het kan zijn,

meestal hoor je bij lagers kapot / versleten een soort ruisend geluid rond om je krukas,
dus vlak bij de cilinder,

kwa olie pomp dat is je eigen keus, ik raad je alleen aan,
want een olie pomp kan zonder dat jij het weet ermee stoppen,
en zonder olie toevoer in je cilinder naait je brommer vast,

en moet je dus nieuwe cilinder / zuiger / krukas / lager enzovoort en soms zelf nog meer,
en je blok moet dan gesplits worden en dat is gewoon een niet fijn klusje bij schakel brommers
Tino
Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, hoe doe jij dat als ik vragen mag? Neem je gewoon een tas mee of iets dergelijks met een flesje olie?
Rickjee.
Tuner

ik heb meestal gewoon een tas op me rug like iedere school lier, maar ik ga niet na school maar elke dag na werk ( scooter zaak )

en gewoon fles olie mee slot enzovoort,
je heb geloof ik ook van die kleine meng flesjes waar je 100 / 200 ml olie in kan doen en bij 200ml olie heb je dus genoeg voor 2 tank beurte
Tino
Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09

Vandaag gevallen...

Schade is redelijk te overzien, koppelingshevel is gebroken + scheur in me spatbord (dure grap voor een stukje plastic) en op me standaard zit speling? Geen idee hoe ik dat moet oplossen, waarschijnlijk mis ik een onderdeeltje...
Joram
Pro tuner
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)

Ongelezen bericht door Joram »

Op de standaard zit altijd speling....
Kun je altijd heen en weer bewegen bij het scharnierpunt.

En over het oliepompverhaal. Een oliepomp gaat niet uit zichzelf kapot. Ze verstoppen meestal maar dat komt door olietankje niet schoon te houden van zand en troep.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Plaats reactie