praktijk examen tips?

Algemene vragen over Derbi.
kaj7kaj
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3

praktijk examen tips?

Ongelezen bericht door kaj7kaj »

Hallo ,
had laatst praktijkexamen en ben gezakt omdat ik volgens de examinator een zijstraatje had gemist
iemand tips hoe ik dit de volgende keer beter kan laten zien,dingen waar ik op moet letten?

ik weet dat over een putdeksel rijden iets is waar je op kunt zakken,
goed in spiegels kijken (heel overdreven doen),
goed op bromfietspaden letten

mensen bijna aanrijden is blijkbaar niet erg een vriend van mij was ondanks dat wel geslaagd :thumbup:

misschien onnodige vraag maar ik wil het de volgende keer toch echt halen
moet nu al een halve maand wachten dus kan ik maar het best goed voorbereid zijn

alvast bedankt! (onlangs geslaagd niet meer nodig iedereen die hem nog moet does succes gewenst!)
Laatst gewijzigd door kaj7kaj op za 25 jan 2014, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens :think:
marnixkoster
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD, Gilera Citta Dizzy

Re: praktijk examen tips?

Ongelezen bericht door marnixkoster »

Het praktijk examen van een brommer word niet erg streng beoordeeld. ze moeten de indruk krijgen dat je veilig kan rijden. een keer een putdeksel meenemen is dus niet al te erg maar een straat van rechts missen en gewoon met 45 door knallen wel. want je moet voorrang verlenen.

tip

spiegels niet alleen voor de sier gebruiken maar ook echt zorgen dat je weet wat er om je heen gebeurt. let op straatjes, liever 5km te langzaam dan te snel. en let op je remmen, te veel voorrem of achterrem is zakken..
"Some say that he once tried to ride a horse, but couldn't find the clutch." - Jeremy Clarkson
Patrick033
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F

Re: praktijk examen tips?

Ongelezen bericht door Patrick033 »

Zet het volgende in je hoofd: als je de zijstraatjes niet inkijkt, zak je. Stel jij vergeet een zijstraat in te kijken en er komt een auto uit die niet meer kan remmen, daar word je niet vrolijk van. Dat is een reden om je te kunnen laten zaken. En op kruispunten altijd gas los en als het nodig is nog een beetje remmen.

Succes! :thumbup:
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
Plaats reactie