Ik heb een derbi senda xtreme 50R uit 2007 (met oud type blok)
Ik heb sinds ik hem 2dehands gekocht heb meteen nieuwe blokolie erin gedaan, want die was heel erg wit en waterig die er uit kwam en het smeerde dus voor geen meter. Heb er daarna minder als 30 kilometer mee gereden en de blokolie is WEER waterig en heel erg wit! Hoe kan dit? Hij heeft altijd binnen gestaan en niet mee gereden in de regen enzo.
Helaas is het blokje al wel kapot, want hij maakte een raar geluid tijdens het rijden, echt een hard geluid, en dus viel hij uit.
Toen wou hij daarna nog starten, maar later niet meer. De kickstarter blokkeert nu soms wel en soms niet, maar starten doet hij nu helemaal niet meer. Ik was nog maar 50 meter verwijderd van de werkplaats en had nieuwe blokolie in me rugtas zitten! Echt heel vervelend.
Maar ik heb het idee dat de krukaslagers het hebben begeven, want raar genoeg zien de cilinder en zuiger er nog toppie uit en gaan ook heen en weer als je kickt (dat werkt heel soms)
Hmmm, eigenlijk is vraag 1: Waarom is de blokolie ZO SNEL weer heel erg waterig? (Zit er een lek in het blok, is er koelvloeistof bijgekomen misschien? en vraag 2: Wat zou er kapot zijn aan mijn derbi dat de kickstarter soms blokkeert, hij niet meer start, en hij niet kan worden aangelopen?
Het is een lang verhaal maar ik zit er wel een beetje heel erg mee want ik ben bang dat het een duur geintje gaat worden.
Alvast bedankt.