Ik rijd al al een aantal winters met de brommer door de sneeuw, ijzel en andere winterse taferelen. Heb wel altijd noppen of enduro banden eronder in de winter. Met SM banden kan het ook wel denk ik maar is toch linker bij sneeuw of ijzel en je komt naast de weg door eigen of andermans toedoen. Met enduro banden maak je een betere kans om te corrigeren en niet op je muil te gaan.
Verder is het dan wel te doen als je gewoon normaal rijdt en rekening houdt met de omstandigheden.
Het is wel is voorgekomen dat ik met de brommer beter af was als met de auto omdat je hem wel door sneeuwduinen op de weg kan jagen terwijl een auto er in vast komt te zitten.
Belangrijkste is dat je echt goed op de kou gekleed bent. Ik heb een gewatteerde overall aan als het vriest en sneeuwt, is lekker warm en als je flikkert dan vangt ie ook nog een beetje de klap op.
Als je dat een beetje voor mekaar hebt dan kan het ook wel lachen zijn om in de winter te rijden. Op een grote dichtgevroren plas kun je ook wel lol hebben.
Wat betreft roest: als je hem af en toe gebruikt dan is het raadzaam om hem gewoon schoon te maken na gebruik, maar als je hem elke dag gebruikt dan zou ik hem niet al te vaak schoonmaken met water enzo. Ik heb het idee dan ie dan meer roest heeft aan het eind van de winter als wanneer je hem gewoon elke week even helemaal met vaseline oid. inspuit. Als je dan aan het eind van de winter je brommer eens goed schoonmaakt blijkt er onder die zwarte drab nog een prima roestvrij oppervlak te zitten. Als ie maar goed in de olie zit dan roest hij niet zo erg. Maar als je een brommer wil die er altijd als nieuw uitziet dan moet je hem niet in de winter gebruiken.