Gas

Algemene vragen over Derbi.
lorenzo572
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009

Gas

Ongelezen bericht door lorenzo572 »

Hi.

Laatste paar dagen merkte ik al dat mijn gaskabel wel is een beetje bleef hangen, vooral als ik hem net ging starten.
En vannochtend hoorde ik een flink gekraak wanneer ik met het gas speelde.
Dacht het al meteen.. en inderdaad de gaskabel flink gerafeld aan de binnenkant. Een stukje afknippen en weer opnieuw vastmaken gaat niet aangezien hij al redelijk strak stond, en de rafels best ver doorlopen.
Zal dus een nieuwe moeten halen.

Maar toen ik een tijd geleden mijn oliepompje heb afgesloten ben ik naar een enkele gaskabel gegaan, alleen werkt het bij mijn gashendel niet echt lekker als ik mijn gaskabel weer opnieuw ga bevestigen. Het gas blijft dan telkens hangen, en ik moet maar blijven kloten met de kabel wat strakker en losser etc, en ook bij het handvat zelf (waar het tonnetje zit) probeer ik dan een beetje te kloten.. maar het kwam er op neer dat het echt heel lang duurde voordat hij redelijk zat. Volgens mij ligt dit wel een beetje aan mijn gashendel zelf. Het is gewoon zo'n standaard ding van domino.

Nu kan ik dus gewoon alleen een nieuwe gaskabel kopen, maar ik zou misschien ook een nieuwe gashendel kunnen halen? Zodat het wat makkelijker gaat. Ik zou misschien ook nog snelgas kunnen nemen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt :thumbup:
kristof
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002

Re: Gas

Ongelezen bericht door kristof »

het kan een je gashendel mss zijn, maar ik ikzelf heb iik gewoon de kabel van de oliepomp er gewoon vatnussen gehaald en ik denk dat wanneer je aan je gas draaid, gaat dat witte dingetje (waar de kabel van je carb en van je oliepomp bijeenkomen) schuin in dat plastieken dingetje waar het inzit, omdat er aan 1 kant wordt getrokken en niet aan 2 kanten waardoor het stroef gaat volgens mij
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
lorenzo572
Schakelrijder

Nee, dat kan het niet zijn want ik had het juist met mijn enkele gaskabel.
lorenzo572
Schakelrijder

Ik heb begrepen dat een drd eigenlijk al een soort 'snelgas' heeft, wat klopt hiervan? Ik heb namelijk nooit anders gehad.
peter96M
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50

Ongelezen bericht door peter96M »

snelgas is dat de slag van je gashendel kleiner is, dus dat je pols niet ver hoeft te draaien voor volgas. Volgens mij werden drd's gewoon standaard geleverd met domino gashendel? en die is normaal dus geen snelgas denk ik.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
ramonl
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing 2009
CPI Supermotard

Ongelezen bericht door ramonl »

nou dan zal mijn snelgas wel niet werken als ik mijn pols ver moet draaien :emo:
ramonl schreef:
WiebevZ schreef:gewoon lekker luisteren wat je zelf mooi vind. :haai:
dan zullen we maar niet naar jou luisteren :haai:
kristof
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002

Ongelezen bericht door kristof »

:palm:
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
lorenzo572
Schakelrijder

peter96M schreef:snelgas is dat de slag van je gashendel kleiner is, dus dat je pols niet ver hoeft te draaien voor volgas. Volgens mij werden drd's gewoon standaard geleverd met domino gashendel? en die is normaal dus geen snelgas denk ik.
Ja, ik weet dat dat snelgas is.
Alleen wat ik begrepen heb is dat de slag al klein is bij een drd in vergelijking met andere brommers, maar heb geen idee of dit klopt.

Maar goed, heb inmiddels alleen de gaskabel vervangen, en ik kijk wel hoelang deze het gaat houden :happy:
peter96M
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50

Ongelezen bericht door peter96M »

zeg ik alweer wat raars ofzo das toch gewoon een snelgas gashendel :emo: valt mee een vriend van mij heeft een standaard aerox en die slag is veel kleiner.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Plaats reactie