Teveel compressie?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
DerbiStage
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:39
Vervoersmiddel: .
Viva city (2003) (Sold),
Speedfight 2 (2005) (Sold),
Derbi Senda R (2000)(Sold),
Rieju RR Spike (2002) (Sold),
Aprillia SR50 (2004) (Sold),
Yamaha Aerox (2008) (Sold),
Derbi GPR Nude (2007) (Daily ride, Project)
Locatie: Deventer

Teveel compressie?

Ongelezen bericht door DerbiStage »

Zoals de titel luid;

Heb ik teveel compressie? want dit gebeurt me om de +-100 km.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Het is een 50cc van een aftermarket blok van Jos Dijkman
Afbeelding
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Teveel compressie?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Wauw, kun je eens een foto van dichterbij nemen?
Is dit een 50cc DMP gietijzer cilinder?

En heb je de kop goed vast gemaakt etc, en hoe is de zuiger?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
beunhenk
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 16:54
Vervoersmiddel: Derbi Senda R1

Re: Teveel compressie?

Ongelezen bericht door beunhenk »

Dat ziet er vreemd uit. Hoe vaak heb je dat al gehad? En steeds met hetzelfde type cilinder?
Tsja ik neem aan dat je de pakkingen er overal wel tussen had? En ontsteking staat niet te vroeg ofzo? Misschien een bougie met te hoge hitte graad? Cilinderkop kruislings en niet te strak aangedraaid?
Maarja alsnog is dit wel vrij extreem. Bij al het bovengenoemde sneuvelt nog eerder je zuiger dan dat je een compleet stuk uit je cilinder weg blaast.
beunhenk
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 16:54
Vervoersmiddel: Derbi Senda R1

Re: Teveel compressie?

Ongelezen bericht door beunhenk »

Ow wacht ff. Volgens mij zie ik nu pas goed dat het alleen je koppakking is die kapot is?
Ik denk idd ook dat het een DMP is. Die hebben zo'n metalen koppaking. Als je bedoeld dat die koppaking steeds kaduuk gaat dan kan het zijn dat de oppervlaktes van cilinder en kop niet goed schoon waren, dan sluit de pakking niet goed af en vreet er vanzelf een gat naar buiten. Als dat gaatje er 1 maal zit dan blaast ie zo een stuk van de pakking naar buiten.
Dit kan ook komen als je niet kruislings de kop hebt aangedraaid.

Zodra je er weer een nieuwe pakking inzet kan het helpen om eerst de kop lichtjes af te vlakken. En anders kun je het nog proberen met een pakking van ander materiaal. (metaal is minder ver in te drukken als normaal pakkingpapier.)

Succes!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Teveel compressie?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Dacht inderdaad ook dat het gewoon de kop was (zonder pakking)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
DerbiStage
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:39
Vervoersmiddel: .
Viva city (2003) (Sold),
Speedfight 2 (2005) (Sold),
Derbi Senda R (2000)(Sold),
Rieju RR Spike (2002) (Sold),
Aprillia SR50 (2004) (Sold),
Yamaha Aerox (2008) (Sold),
Derbi GPR Nude (2007) (Daily ride, Project)
Locatie: Deventer

Re: Teveel compressie?

Ongelezen bericht door DerbiStage »

derbi-ftw schreef:Wauw, kun je eens een foto van dichterbij nemen?
Is dit een 50cc DMP gietijzer cilinder?

En heb je de kop goed vast gemaakt etc, en hoe is de zuiger?
Het was geen DMP volgens Jos, want wil die rotzooi niet en het is een Aluminium cilinder, heb trouwens ook al eens een kop van een Top 50 geprobeerd maar die blaast hij ook 'door'
En die metalen koppakking is de enige die past op die cilinder.. en kop.

Verder is alles kruislings vastgedraaid en zuiger is gewoon nog zoals nieuw het zelfde geld voor de cilinder.
Zou ik meer grondplaatjes moeten gebruiken? aangezien er bij mn Top 50 ook 4 plaatjes tussen lagen? :eerie:
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Teveel compressie?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Lijkt wel of de explosie verkeerd timed, en de plaats waar de explosie komt lol.
Stuur eens een foto van je zuiger, en welke ontsteking heb je met welke afstelling?

Verder is aftermarket spul ook troep (weet niet of dat beter of slechter dan DMP is)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
DerbiStage
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:39
Vervoersmiddel: .
Viva city (2003) (Sold),
Speedfight 2 (2005) (Sold),
Derbi Senda R (2000)(Sold),
Rieju RR Spike (2002) (Sold),
Aprillia SR50 (2004) (Sold),
Yamaha Aerox (2008) (Sold),
Derbi GPR Nude (2007) (Daily ride, Project)
Locatie: Deventer

Re: Teveel compressie?

Ongelezen bericht door DerbiStage »

derbi-ftw schreef:Lijkt wel of de explosie verkeerd timed, en de plaats waar de explosie komt lol.
Stuur eens een foto van je zuiger, en welke ontsteking heb je met welke afstelling?

Verder is aftermarket spul ook troep (weet niet of dat beter of slechter dan DMP is)
Ontsteking zat er op zoals origineel. Niet aan gezeten o.i.d. had al gekeken of hij misschien losgeschoten was maar dit was niet aan orde.

Mag wel verwachten van een 400,- blokje dat ie z'n werk doet :eerie:
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Teveel compressie?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Klopt is wel gewoon een nette prijs van Jos, dat niet. (origineel blok kost zo'n 1200 euro ofzo)
Ik zal wel even contact opnemen met Jos Dijkman, als je zegt dat die dit om de 200 km doet.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
DerbiStage
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 20:39
Vervoersmiddel: .
Viva city (2003) (Sold),
Speedfight 2 (2005) (Sold),
Derbi Senda R (2000)(Sold),
Rieju RR Spike (2002) (Sold),
Aprillia SR50 (2004) (Sold),
Yamaha Aerox (2008) (Sold),
Derbi GPR Nude (2007) (Daily ride, Project)
Locatie: Deventer

Re: Teveel compressie?

Ongelezen bericht door DerbiStage »

derbi-ftw schreef:Klopt is wel gewoon een nette prijs van Jos, dat niet. (origineel blok kost zo'n 1200 euro ofzo)
Ik zal wel even contact opnemen met Jos Dijkman, als je zegt dat die dit om de 200 km doet.
Ik ga Jos zo direct een mailtje sturen. want vind het wel raar heb er nog net geen 500km opzitten en dit is de 3e keer.
Robertje
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: Teveel compressie?

Ongelezen bericht door Robertje »

Is de kop wel goed vlak? Leg eens op een glasplaat en kijk of hij overal goed raakt. ( Of cilinder zelf niet goed vlak) Zit het gat steeds op dezelfde plek?

Denk dat de contactvlakken niet goed op elkaar aansluiten en dat de pakking als het ware "los" zit hier.
Het is pas echt crises als het bier op is!
Plaats reactie