politie gooit je op de roller
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
politie gooit je op de roller
Ik vraag t me nu al een tijdje af. Ik woon in friesland en ik zie dat alle brommers hier onbegrenst rijden en nooit door politie van de weg voor rollercontrole. Gebeurt dit alleen maar als je te hard in de bebouwde kom rijd of doen ze dat random?
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Re: politie gooit je op de roller
Ze zetten zo nu en dan ergens een rollerbankcontrole neer, halen ze alle brommers en scooters van de weg en is iedereen de pineut. Alleen in sommige gebieden gebeurt dat nou eenmaal vaker dan ergens anders dus je zal wel in een lekker rollerbankvrij gebied zitten 

-
- Beginnende tuner
Dat komt omdat in het Noorden en andere landsdelen de bevolkingsdichtheid en daarmee dus ook de brommer dichtheid lager is.
Wil het een beetje uit kunnen gaan ze toch al snel in steden controleren of in kleinere plaatsen bij scholen.
Rijd jij vooral in het buitengebied is de kans klein dat ze je met roller pakken.
Maar je moet nog steeds opletten voor onopvallende auto's en ''echte'' auto's en je niet laten flitsen als ze ergens staan met een bakje.
Als jij en een paar anderen zich erg bruut gedragen in de bebouwde kom enz dan komen er klachten van buurtbewoners en gaan ze natuurlijk (vaker) controleren.
Wil het een beetje uit kunnen gaan ze toch al snel in steden controleren of in kleinere plaatsen bij scholen.
Rijd jij vooral in het buitengebied is de kans klein dat ze je met roller pakken.
Maar je moet nog steeds opletten voor onopvallende auto's en ''echte'' auto's en je niet laten flitsen als ze ergens staan met een bakje.
Als jij en een paar anderen zich erg bruut gedragen in de bebouwde kom enz dan komen er klachten van buurtbewoners en gaan ze natuurlijk (vaker) controleren.
“Warning: objects seen in mirror are disappearing rapidly”
- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15600
Ik durf de stelling wel aan dat in het Noorden net zo veel brommers zitten als in bijvoorbeeld het oosten.Rat B*stard schreef:Dat komt omdat in het Noorden en andere landsdelen de bevolkingsdichtheid en daarmee dus ook de brommer dichtheid lager is.
In Drenthe waar ik woon zijn nauwelijks rollerbank controles in Emmen, eens per jaar ongeveer.
Always Strive And Prosper
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Alfa 156 2.0 16v TS - Derbi Senda DRD 80cc - Aerox
Hier in het zuiden is het ongeveer hetzelfde.
In de stad controleren ze en hebt het lokale bureau wel een roller maar word vrijwel alleen ingezet wanneer er ooit word geklaagd of met extreme snelheid door bebouwde kom rijd.
Voor de rest gooien ze vaak rollerbank uit net waneer de zomer begint.
Maar klopt inderdaad dat het toch wel per regio verschilt,; Zaanstad heb ik tijd gewerkt em daar was het elke dag rollerbank en dat 6 dagen in de week soms..
Elke dag verschillende locatie's want soms verplaatste ze naar andere kant.
In de stad controleren ze en hebt het lokale bureau wel een roller maar word vrijwel alleen ingezet wanneer er ooit word geklaagd of met extreme snelheid door bebouwde kom rijd.
Voor de rest gooien ze vaak rollerbank uit net waneer de zomer begint.
Maar klopt inderdaad dat het toch wel per regio verschilt,; Zaanstad heb ik tijd gewerkt em daar was het elke dag rollerbank en dat 6 dagen in de week soms..
Elke dag verschillende locatie's want soms verplaatste ze naar andere kant.
the skullkid schreef:En niet teveel terugschakelen. Je weet wel *huuuuuuuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnnnnnnnnnnnnggggggggggg* bakkes op stuur.
-
- Pro tuner
Yamaha XT600 43F (1984)
Oftewel kort gezegd: zoals het nu lijkt zal er bij mij geen controle komen mits je je aan de snelheid en andere regels houd?
-
- Beginnende tuner
Daar kan je wel vanuit gaan ja.kevrie schreef:Oftewel kort gezegd: zoals het nu lijkt zal er bij mij geen controle komen mits je je aan de snelheid en andere regels houd?
Niet te veel geluid produceren op bepaalde tijdstippen is ook belangrijk.
Komt er één of ander rapport naar buiten waarin staat dat opgevoerde brommers veel ongelukken veroorzaken oid dan wordt er druk uit geoefend en worden er allemaal plannen opgesteld om deze mensen aan te pakken.
Wat resulteert in meer controles en scherpere regels.
“Warning: objects seen in mirror are disappearing rapidly”
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro
Ik woon in het midden van veel middelbare, hoge en basisscholen, en waar ik zelf naar school ga staat ook doorgaans 3 keer per jaar een rollerbank, of zelfs vaker, op mijn route kom ik op zijn minst 1x in de week een mobiele flitser tegen, dus het help wel als je niet in de buurt van veel scholen woont. 

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Ja klopt, scholen zijn inderdaad een erg populaire plek voor rollerbanken 

-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi sm DRD racing
ik woon ook in friesland, ga nu ongeveer 2 jaar op mn brommer naar heerenveen, ben nog nooit aangehouden of op de roller geweest. 

-
- Pro tuner
Yamaha XT600 43F (1984)
ben nu wel 1 x aangehouden en t was me toch duur
kijk de boete pot maar en je zult de schrik van je leven krijgen