krukas/koppeling vervangen

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
derbiii
Beginnende tuner
Berichten: 208
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 16:13
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door derbiii »

en een v6 met een 70 airsal? heb ik dan zelfde top maar minder trekkracht? en een snelle 50cc? of ben ik het best af met een 80 laagtoerig ?
maffia741
Tuner
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 15 dec 2010, 17:08
Vervoersmiddel: Senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door maffia741 »

80cc geeft gewoon veel meer koppel bij een lager toerental.

50cc snel moet gewoon de kracht uit zijn toeren halen ( Bijv met mijn airsal 50 trekt die pas na 8000 toeren ongeveer volop weg )
Met een 70/80cc heb je veel minder toeren nodig om hard te trekken.

Veel mensen denken ook dat 70/80cc slecht voor je blok is blah blah, Maar als je er goed mee om gaat gaat het een stuk langer mee dan een 50cc snel.

Ik raad je trouwens geen airsal 50 aan want zoveel sneller dan de orginele is die niet.
maffia741
Tuner
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 15 dec 2010, 17:08
Vervoersmiddel: Senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door maffia741 »

derbiii schreef:en een v6 met een 70 airsal? heb ik dan zelfde top maar minder trekkracht? en een snelle 50cc? of ben ik het best af met een 80 laagtoerig ?
Met een v6 ( Laagtoerige uitlaat met std uitlaat te vergelijken ) heb je iets minder koppel en minder trekkracht omdat die de cilinder niet vol in de toeren laat gaan.
derbiii
Beginnende tuner
Berichten: 208
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 16:13
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door derbiii »

dan zou ik dus net zo goed me std uitlaat kunnen houden, ziet er stuk minder opgevoerd uit, en dan 21mm carb + 80cc airsal + polini 5 plaats koppeling met mallosi veertjes nemen. dan trek ik hard op? en hoe doet de airsal 80 het vergeleken met de andere 80cc's? en welke 80 is het laagtoerigst dan?
maffia741
Tuner
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 15 dec 2010, 17:08
Vervoersmiddel: Senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door maffia741 »

Dat is een hele leuke setup met heel veel trekkracht.

Als je niet wilt afwerken kan je een mhr80 nemen ( Bijna identiek aan airsal80 ).

Met een std uitlaat maakt het niet al te veel toeren voor je krukas.

Wil je nog langzamer neem dan een mhr replica of een gilardoni 74cc.
derbiii
Beginnende tuner
Berichten: 208
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 16:13
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door derbiii »

ok airsal moet je dus eerst laten tunen. en moet je de replica ook eerst laten tunen of is die wel al goed afgewerkt? maakt dat tunen veel uit of word hij dan alleen maar hoogtoeriger. en wat zou ongeveer me echte top zijn met 80 mhr replica met std uitlaat(of v6), polini 5plaats , 21mm dellorto en 13-53 twv?
maffia741
Tuner
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 15 dec 2010, 17:08
Vervoersmiddel: Senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door maffia741 »

Airsal hoef je niet laten tunen maar afwerken, Er zitten bramen in de cilinder en zuiger wat veel slijtage met zich mee brengt.

Ik heb ook van mensen gehoort dat die van hun wel is afgewerkt maar airsal staat in eenmaal bekend om de slechte afwerking dus ik zou het risico niet nemen.

Mhr replica of mhr hoef je niet laten afwerken/tunen omdat dit gewoon goede kwaliteit is.
Maar daarvoor is prijsverschil er ook airsal is een stukje goedkoper.
derbiii
Beginnende tuner
Berichten: 208
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 16:13
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door derbiii »

ok, dan ben ik er bijna uit. laatste vraag, wat scheelt me top met een mhr 80 replica vergeleken met een mhr 80? en wat is die top dan met de replica? en scheelt v6 veel op een 80cc of is std bijna net zo goed. bedankt
derbiii
Beginnende tuner
Berichten: 208
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 16:13
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door derbiii »

Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door Jasper »

maffia741 schreef:Dat is een hele leuke setup met heel veel trekkracht.

Als je niet wilt afwerken kan je een mhr80 nemen ( Bijna identiek aan airsal80 ).

Met een std uitlaat maakt het niet al te veel toeren voor je krukas.

Wil je nog langzamer neem dan een mhr replica of een gilardoni 74cc.
Airsal 80 is stuk anders getimed (hoogtoeriger)

TEvens ga je de 105 niet halen met 13-53 en een v6.
Ik haal meestal de 110 maar met een mhr 80 14-53 en scr corse 50/70 hm.

Met een v6 moet je blij zijn als je over de 90 gaat met die vertanding en airsal 80.

Maar als ik zo je eisen lees zou ik voor een gila 75 gaan en daar gewoon een leuk uitlaat opdoen ofzo.
Zal je top met 13-53 zo rond de 95/100 liggen en leuk trekkracht/koppel
derbiii
Beginnende tuner
Berichten: 208
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 16:13
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door derbiii »

ja het gaat mij vooral om trekkracht, dus liefst geen snelheid, en ik wil ook me krukas std houden dat zijn me enigen eisen. en twv 13-53. zijn er verder nog andere leuke setupjes hiervoor?? en waarom niet de mhr 80 maar gila?
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door Jasper »

gila is wat laagtoeriger. Dus ga je minder hard mee.
Zo kan je dus een wat betere uitlaat op die gila nemen zodat je die cilinder goed kan benutten. En dus niet het gevoel heb dat je cilinder afgeknepen word. Dit vind ik zelf persoonlijk zeer klote rijden. Heb tijdje standaard uitlaat op mijn mhr80 gehad en dat vond ik maar niks.

mhr 80 kan ook prima. Alleen niet in combinatie met een perfecte uitlaat erop dan ga je namelijk over de 100.
Dus moet je iets kopen wat je cilinder in gaat houden. Ben ik zelf geen voorstanderd van. Dus de keuze is aan jouw ;)
derbiii
Beginnende tuner
Berichten: 208
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 16:13
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door derbiii »

ok, en wat voor een uitlaat haalt het meest trekkracht uit de gila? scr corse hm cross bovenlangs een optie? verder nog goede uitlaten voor trekkracht?
mvg
derbidrd07
Tuner
Berichten: 317
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 16:53
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
Locatie: Overijssel/ Holten

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

goede info! ik zat ook met zulke vragen ;D. Die laatste zal ik ook graag willen weten
maffia741
Tuner
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 15 dec 2010, 17:08
Vervoersmiddel: Senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door maffia741 »

Leuk dat je voor de gilardoni gaat, die ga ik binnekort ook halen.

Moet eerst een nieuwe ontsteking fixe :(
derbiii
Beginnende tuner
Berichten: 208
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 16:13
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door derbiii »

o en over de ontsteking die laat je gewoon origineel neem ik aan?
maffia741
Tuner
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 15 dec 2010, 17:08
Vervoersmiddel: Senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door maffia741 »

ja die houd het wel.

Wil je dikke gasreactie kan je een hpi nemen.
derbiii
Beginnende tuner
Berichten: 208
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 16:13
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door derbiii »

heeft er iemand misschien ervaring met de scr corse cross handmade(bovenlangs)? vond ik wel leuk uitzien en volgens mij ook vrij laagtoerig (7500-11000) ofzo. hoe zou dat gaan met de gila?> en wat word de top dan met 13-53?
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door Boeki »

Daan schreef:Standaard krukas zal een 80 airsal wel kunnen houden als jij er niet een al te hoogtoerig uitlaatje onder gooit.
Als ik toch nog even wat mag zeggen over dat krukas gedoe. :D

Als je het zo zegt lijkt het alsof je er zelf ook aan twijfelt. ;)
Dat is dus waarom ik m'n krukas zou vervangen, zekerheid.
Open the Throttle and Smile
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: krukas/koppeling vervangen

Ongelezen bericht door Jasper »

Als jij een pro race uitlaat op een airsal 80 doet (wat best goed loopt)
Draai je heel snel veel hoge toeren. Daarom zegt die dat ;)
Pak je bijvoorbeeld een yasuni cross hm of een r2 ofzo valt dat qua toeren al een stuk mee, en voldoet je standaard krukas wel.

Wat betrefd die scr corse hm bovenlangs. Loopt volgens mij wel leuk. Heb er alleen ervaring mee op een mhr 80 en airsal 80.
Die liepen wel alle 2 boven de 100 uit. rond de 115 met 14-53.

Een gila is wel wat laagtoeriger dus zou je met 13-53 rond de 100 zitten. Maar zelf denk ik dat de yasuni cross hm het beter op die cilinder zal doen.
Gesloten