krukas/koppeling vervangen
Re: krukas/koppeling vervangen
Het gaat erom dat een senda krukas geen volle wangen heeft en een race krukas wel.
Dus kan die meer toeren draaien zonder dat het big end naar de klote loopt.
Maarjah als je maar niet al te hoog in toeren gaat beuken zal die het wel houden ja.
Maar zoals ik al zij sommige mensen hebben hem elke dag nodig voor school/werk...
Maarjah als je maar niet al te hoog in toeren gaat beuken zal die het wel houden ja.
Maar zoals ik al zij sommige mensen hebben hem elke dag nodig voor school/werk...
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda
oke ik rij er helemaal niet vaak op laatste tijd 2x per maand maar hij heeft ook nog maar 6000km gelopen geloof ik. wat is dan een goede 70cc voor trekkracht, en moet je de airsal dan nog laten tunen of maakt dat niet uit, want ze zijn std slecht afgewerkt hoor ik.
mvg
mvg
Als je voor airsal gaat haal dan meteen de 80 airsal.
Laat hem idd wel afwerken want er zitten bramen op.
Laat hem idd wel afwerken want er zitten bramen op.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Is niet helemaal waar, bij Derbi betaal je 2/3 voor het merk.jasperrr91 schreef:Wat denk je nu dat er beter is? Een krukas van 90 euro of een krukas wat 400 euro kost(orginele derbi krukas)? Dat is niet voor niks hoor![]()

Open the Throttle and Smile
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
@maffia741 @Boeki
De standaard krukas van Derbi heeft wel volle wangen. Die krukas is echt wel sterk genoeg voor een redelijke 80 (MHR Replica, MHR, Gilardoin 75) zolang deze niet teveel toeren draait (13k+)
Over het algemeen komen veel krukassen van andere merken uit dezelfde fabriek (geld ook voor cilinders) Alleen de gebruikte materialen zijn anders (zoals bijvoorbeeld sterkere naaldagers) waardoor een duurdere krukas in meer aan zou kunnen hebben dan een goedkopere. In de praktijk hoeft dit niet altijd zo te zijn, het licht natuurlijk ook aan de bestuurder(hoe gaat hij met de motor om? Neemt hij de tijd om hem goed in te rijden?). Natuurlijk is een racekrukas beter als de standaard krukas maar een racekrukas is berekend op het zwaardere werk.
Om even terug te komen op de vraag van de topic starter, als je met een laagtoerige 70 of 80cc zou willen gaan rijden is het wel aan te raden of wat zwaardere veertjes te gebruiken of de gehele koppeling te vervangen. Bij een hoogtoerige 50 is dit niet nodig, tenzij deze extreem getuned is maar dan gebruik je hem niet voor een straat setup neem ik aan.
Een nieuwe krukas is zoals je in het verhaal hierboven kan lezen niet echt noodzakkelijk tenzij jij met een hoogtoerige 80 of 70 gaat rijden (MHR TEAM, MK PRO RACE)
De standaard krukas van Derbi heeft wel volle wangen. Die krukas is echt wel sterk genoeg voor een redelijke 80 (MHR Replica, MHR, Gilardoin 75) zolang deze niet teveel toeren draait (13k+)
Over het algemeen komen veel krukassen van andere merken uit dezelfde fabriek (geld ook voor cilinders) Alleen de gebruikte materialen zijn anders (zoals bijvoorbeeld sterkere naaldagers) waardoor een duurdere krukas in meer aan zou kunnen hebben dan een goedkopere. In de praktijk hoeft dit niet altijd zo te zijn, het licht natuurlijk ook aan de bestuurder(hoe gaat hij met de motor om? Neemt hij de tijd om hem goed in te rijden?). Natuurlijk is een racekrukas beter als de standaard krukas maar een racekrukas is berekend op het zwaardere werk.
Om even terug te komen op de vraag van de topic starter, als je met een laagtoerige 70 of 80cc zou willen gaan rijden is het wel aan te raden of wat zwaardere veertjes te gebruiken of de gehele koppeling te vervangen. Bij een hoogtoerige 50 is dit niet nodig, tenzij deze extreem getuned is maar dan gebruik je hem niet voor een straat setup neem ik aan.
Een nieuwe krukas is zoals je in het verhaal hierboven kan lezen niet echt noodzakkelijk tenzij jij met een hoogtoerige 80 of 70 gaat rijden (MHR TEAM, MK PRO RACE)
-
- Beginnende tuner
en is het verschil in trekkracht tussen de airsal 70 en 80 erg groot? kan je bij de airsal 80 ook gewoon std krukas rijden? heb denk ik rond de 6000km mee gereden. en welke carb zou ik doen bij airsl 70-80? 17.5 is dat genoeg of liever groter. mvg
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Standaard krukas zal een 80 airsal wel kunnen houden als jij er niet een al te hoogtoerig uitlaatje onder gooit. 80cc zal wel meer trekken.
Een 21mm is wel aan te raden.
Een 21mm is wel aan te raden.
-
- Beginnende tuner
is de scr corse hm cross bovenlangs een goede combinatie? die is dacht ik niet hoogtoerig? dus dan neem ik een 21mm erbij en polini 5plaats koppeling en dan kan ik zonder problemen op ori krukas? of beter 70 airsal oid
Jij bent echt facking dommaffia741 schreef:Het gaat erom dat een senda krukas geen volle wangen heeft en een race krukas wel.
Hou je smoel is met je domme reactie's je hebt nog niks nuttigs gepost.mtijn schreef:Jij bent echt facking dommaffia741 schreef:Het gaat erom dat een senda krukas geen volle wangen heeft en een race krukas wel.
Ik kan ook wel is een foutje maken ik dacht ff aan die scooter krukassen.
Dus houd je commentaar voor je ik ben al verbeterd door daan

Ga je moeder nu maar pesten ofzo misschien ben je daar wat beter in...
Daan schreef:@maffia741 @Boeki
Excuses ik d8 ff aan scooter krukassen...
-
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Ik ben het zo gezegd met je eens.mtijn schreef:Jij bent echt facking dommaffia741 schreef:Het gaat erom dat een senda krukas geen volle wangen heeft en een race krukas wel.
Maar dit moet je in het vervolg netter/vriendelijker zeggen of gewoon voor je houden.
@ maffia.
Als je niet weet waar je over praat gelieve je mond houden. Nu geef je alleen verkeerde info naar degene die de vraag stelt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Er word al meerdere keren gezegd dat het geen enkel probleem is je ori krukas te behouden mits je normaal rijd. Maar doe je dit niet heb je ook de kans met een andere krukas dat die kapot loopt (logisch).
Tevens geef je verkeerde info over de volle wangen van de krukas.
Let hier in het gevolg op.
-
- Beheerder
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Warn.maffia741 schreef:Hou je smoel is met je domme reactie's je hebt nog niks nuttigs gepost.mtijn schreef:Jij bent echt facking dommaffia741 schreef:Het gaat erom dat een senda krukas geen volle wangen heeft en een race krukas wel.
Ik kan ook wel is een foutje maken ik dacht ff aan die scooter krukassen.
Dus houd je commentaar voor je ik ben al verbeterd door daan![]()
Ga je moeder nu maar pesten ofzo misschien ben je daar wat beter in...
Iemands moeder erbij betrekken heeft totaal geen zin en geen toegevoegde waarden.
Lol het is maar een uitdrukking, maarjah misschien ken jij hem niet...
Maar kijk is naar al zijn reacties en hij krijgt nog nieteens een warn???
Die gast probeert me elke keer af te zijken maak ik een uitdrukking terug krijg ik een warn lol.
Maarjah je doet maar lekker
Die gast probeert me elke keer af te zijken maak ik een uitdrukking terug krijg ik een warn lol.
-
- Beheerder
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
- Contacteer:
Je reageerd er zelf op. Reageer er gewoon niet op. Klaar.maffia741 schreef:Lol het is maar een uitdrukking, maarjah misschien ken jij hem niet...
En uitdrukking of niet het gaat om het principe.
Tevens had die gelijk op het laatst, dat het niet zo slim is om info te verstekken die fout is. Je herkend je fout en dat is goed. Alleen je kwam zo zelf verzekerd over dat de topic starter dus verkeerde info krijgt. En dat is niet de bedoeling.
Verder Ontopic maar weer.
Oke ik zal voortaan maar geen reactie meer geven aan die kleuter dan.
Idd ik maakte een domme fout van die krukas ik was ff in de war met scooter krukasjes.
Daarom zij ik ook snel van idd foute informatie.
Maar is goed we gaan ontopic
Idd ik maakte een domme fout van die krukas ik was ff in de war met scooter krukasjes.
Daarom zij ik ook snel van idd foute informatie.
Maar is goed we gaan ontopic

-
- Beginnende tuner
zou idd fijn zijn als alleen maar mensen met verstand reageren, ben hier zelf ook nieuw.
maar even duidelijk dus, maakt het dan groot verschil of ik een 80 airsal of een 70 neem ivb toerental(dus ook kracht op krukas) of gaat het alleen om trekkracht. en bij airsal 80 hoef je dus NIET je krukas vervangen (6000km oud) maar wel andere koppeling erin met een 21mm dellorto oid. en wat is dan me top ongeveer met 13-53?
mvg
maar even duidelijk dus, maakt het dan groot verschil of ik een 80 airsal of een 70 neem ivb toerental(dus ook kracht op krukas) of gaat het alleen om trekkracht. en bij airsal 80 hoef je dus NIET je krukas vervangen (6000km oud) maar wel andere koppeling erin met een 21mm dellorto oid. en wat is dan me top ongeveer met 13-53?
mvg
Je krukas heeft maar 6000 gelopen en je rijd niet elke dag naar school/werk dus een airsal 80 kan wel.
Verschil tussen airsal 70,80 is vooral het koppel in topsnelheid zit er niet veel verschil in.
En idd andere koppeling ( Zoals polini 5 plaats met malossi veertjes ) en die 21mm delorto is ook goed.
Top zal ongeveer 115-120 op teller schat ik
Verschil tussen airsal 70,80 is vooral het koppel in topsnelheid zit er niet veel verschil in.
En idd andere koppeling ( Zoals polini 5 plaats met malossi veertjes ) en die 21mm delorto is ook goed.
Top zal ongeveer 115-120 op teller schat ik
-
- Beginnende tuner
oke wil eigenlijk maximaal een top van 100 hebben maar vooral veel trekkracht, welk setupje zou ik dan nemen, denk dat ik als uitlaat de scr corse hm cross bovenlangs neem
mvg
mvg
Is maar een tipje hoor.
Maar als je met airsal 80 gaat rijden is een standaart uitlaat of een v6 of andere laagtoerige uitlaat wel leuk.
Dan houd je toch veel trekkracht en je top word iets onderdrukt.
Gaat je krukas ook meer waarderen ( Omdat die dan toch niet super veel toeren maakt ), Maar als de krukas je niet boeit kan je een hoogtoerige uitlaat er bij nemen maar je top gaat dan wel richting de 115-120 zoals ik al zij.
Met een v6 zal het ongeveer 105 zoiets zijn.
Maar als je met airsal 80 gaat rijden is een standaart uitlaat of een v6 of andere laagtoerige uitlaat wel leuk.
Dan houd je toch veel trekkracht en je top word iets onderdrukt.
Gaat je krukas ook meer waarderen ( Omdat die dan toch niet super veel toeren maakt ), Maar als de krukas je niet boeit kan je een hoogtoerige uitlaat er bij nemen maar je top gaat dan wel richting de 115-120 zoals ik al zij.
Met een v6 zal het ongeveer 105 zoiets zijn.