Stotteren en terugvallen

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
2litergolf4
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: auto bromfiets

Stotteren en terugvallen

Ongelezen bericht door 2litergolf4 »

Goedemiddag mensen..

Heb een tijdje terug de brommer weer eens onder het stof weg getrokken en in de verzekering gepleurd ;)
tijdje met deze setup gereden :

50cc metrakit SP
14 mm dellorto + powerfilter
leovince v6
originele koppelingsplaten
originele membraanplaatjes

Tandwiel voor : 12
Tandwiel achter : 50

had altijd al als je in zn 6 of 5 reed en t waaide hard dat hij in snelheid omlaag ging dus telkens weer terugschakelen etc etc..

sinds kort dus ff een nieuwe uitlaat gekocht een bidalot r2 eronder gezet wat gekut met de afstelling tot de conclusie gekomen dat ik er toch een 21 mm carburateur onder wil hebben omdat ik volgend jaar 70 cc wil gaan rijden.

Het probleem luid als volgt :

Nu stottert hij in elke versnelling ( denk door te kleine carburateur ) trekt lekker snel en vlot op maar dat houd op bij zn 5 en zn 6
heb tot de 4'de versnelling wel vermogen in de powerband schakel in naar zn 5 valt hij langzaam aan terug in toeren en in de 6 het zelfde verhaal..

heb nu ook maar een top van 80 ( kan hem niet doortrekken in zn 5 en 6 ) wat voorheen met andere uitlaat 85-90 ( in de 6'de versnelling) was.

21 mm carburateur komt er sws onder.. maar omdat hij terug valt dacht ik zelf ook aan de vertanding, had voorheen lekker snel optrekken en een leuke top maar omdat die nieuwe uitlaat een veel hogere powerband heeft zal ik deze denk ik wel moeten veranderen.

Mijn vraag dus wat stellen jullie voor als tandwielverhouding en wat denken jullie dat het probleem is ?

ben zelf alweer wat jaartjes uit het brommer sleutelen dus vandaar deze lap tekst :)

groetjess

Jeremy
Heavy Fuel
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Stotteren en terugvallen

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

Je hebt sowieso een iets wat rare tandwielverhouding met je 12-50 tands ipv -12-53.
Neem dan 13-53.
Heb je hem wel (goed) afgesteld na je nieuwe uitlaat?
Wat voor kleur heeft je bougie bijvoorbeeld?
2litergolf4
Beginnende Derbi fan

Afstelling is slecht komt door te kleine carb

Gasnaald al gesteld omhoog en omlaag sproeiers al geprobeerd loopt nu slecht maar wel het beste met deze carb vandaar overstap naar de 21...

idd apparte vertanding maar reed heerlijk met die leovince snel optrekken en de top ging lekker alleen met de wind niet dus dacht andere uitlaat voor meer power

ga dus andere vertanding halen geen idee wat voor en een 21 mm carb alleen doe ik dit na de winter of tijdens de winter heb toch een auto dusja :)

bougie kleur was lichtbruin

powerband trekt hij goed zonder te stotteren alleen onderin doet hij t dus met terugschakelen enzo
kristof
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002

Ongelezen bericht door kristof »

onderin is normaal dat hij niet veel kracht heeft, je zet dan ook een laachtoerige uitlaat (een dat veel gebruikt wordt op laag tot middeltoerige 70 cc's) op een hoogtoerige 50cc

maarja, twv 12/50 is hetzelfde als 13/53 dus dat is wel goed, het zal gewoon aan je afstelling liggen volgens mij

dat gestotter in elke versnelling is normaal als je te vroeg schakelt, dan moet hij terug door dat dipje komen, als je nog eens rijd, schakel dan eens wat later, als je echt op het einde van je powerband zit
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
2litergolf4
Beginnende Derbi fan

met snel terug schakelen na power-band dus van de 4 naar de 2 dan stottert hij ook even ligt hem puur aan de afstelling vandaar overstap naar de 21, aangezien en na de winter 70 cc onder komt :)

stotteren in elke versnelling is trouwens niet normaal had voorheen geen last van en met ander 70 cc's brommers ook nooit maar iig bedankt ga denk ik toch wel wat aan mijn vertanding doen aangezien deze veel meer toeren draait en wil geen overtoeren draaien ivm de 12 tandwiel voor :)
Plaats reactie