Hoi allemaal, ik heb sinds een paar dagen een probleem(en) met mijn brommer. Als ik aan het rijden ben stopt de brommer soms kort met gas geven. Ik heb dan bijvoorbeeld het gas gewoon vol open en opeens geeft hij geen gas meer, en na een paar seconden doet hij het weer. Vaak gebeurt dit net nadat ik schakel en het is heel irritant. Ook weet ik bijna zeker dat dit niet goed kan zijn en er iets mis moet zijn. Ook is mijn bougie voor de helft wit, terwijl iedereen altijd zegt dat ik te rijk rijd omdat er z'n benzine/olie lucht te ruiken is als ik weg rij.
Hopelijk kan iemand me vertellen wat hier aan de hand kan zijn, want ik heb er geen goed gevoel bij
post eens een foto van je bougie, als hij even wegvalt net als je schakelt is het meestal omdat de sproeier net iets te groot is
en bij een tweetakt kan je altijd benzine en olie ruiken en lucht ja dat is normaal
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
Ik zal zo even een foto van de bougie posten, maar het wegvallen gebeurt niet alleen bij het schakelen. Vanmiddag reed ik bijvoorbeeld +-85 en opeens stopte hij ermee voor een paar seconden, ik dacht shit wat nou weer en wou al stoppen maar toen opeens deed hij het weer en kon ik verder rijden. Dit gebeurde echter 3x ofzo in een uurtje.
Ik denk niet dat het aan mn sproeier ligt aangezien ik nu 102 heb. Dat van die verstopte filter of vuil in carb moet ik een x langs de brommerboer voor gaan denk ik. Ook was ik vergeten te zeggen dat wanneer ik in stationair gas geef de touren een aantal keren blijft hangen. Hij schiet dus niet meteen naar bovenste streepje van de touren maar blijft 2 a 3x hangen.
Hoe bedoel je, dat je bougiedopje er nog op zat?
Als je in stationair gas ineens open zet mag die een beetje stotteren trouwens. Dat die uitvalt krijgt die inderdaad even geen benzien denk ik dus even carb eraf een schoonmaken, kijken of er geen sproeiers vertopt zijn, kijken of vlotter normaal werkt en dan meteen even benzineslangetjes vervangen en benzinefilter en vacuumkraan uitspoelen, heb je mooi alles gehad.