Ik ben Joep en ik woon in een dorpje dat vlakbij Maastricht ligt.
Ik wil jullie graag ook mijn Derbi DRD eens laten zien.
Ik kocht hem op 3 mei 2010 zo:

Setup was toen:
-Originele 50cc cilinder
-Metrakit Pro Race krukas
-MRD Koppeling
-HPI
-Metrakit Thrower
-14MM Carb
Ik hoor jullie misschien al denken, Waarom Metrakit Pro Race en een 50cc cilinder? Nou ik mocht van mijn vader de 70cc Pro Race die erbij zat er niet op houden.
De kappen waren een beetje gaar. De vorige eigenaar had de kappen namelijk met hele grove korrel opgeschuurd voor een mat effect.
Dit maakte mij niet zoveel uit want de kappen ging ik toch spuiten.
Na een dag de brommer te hebben.
Ik deed een poging voor de brommer te starten. Ik kreeg hem maar niet aan.
Naar de dealer gebracht want hij moest nog afgesteld worden. Dezelfde dag kreeg ik een telefoontje van de dealer. Ze zeiden dat de krukaslagers kapot waren. Dit vond ik vreemd want er waren geen rare geluiden in het blok te bekennen toen ik de brommer kocht.
Om dit hele grapje te verhelpen zou mij dit bij de dealer €600,- kosten.
Hier had ik niet zo’n zin in en had aan een collega (doet aan sprinten bij SBO) bij mij op het werk gevraagd of hij mijn blok wou reviseren. Hij wilde dit doen.
De setup was toen:
-DR 50cc
-Metrakit Pro Race krukas
-MRD Koppeling
-HPI
-Metrakit Thrower
-14MM Carb
Ondertussen heb ik wat aan het uiterlijk van de brommer gedaan.
Dit met een mooi resultaat. (vind ik)


Toen op mijn verjaardag de theorie voor brommer gehaald. 2 weken daarna praktijk. Toen kon ik eindelijk op mijn brommer rijden
Na een tijdje op mijn brommer gereden te hebben wilde ik wel iets anders.
Mijn vriend had een Derbi DRD Edition gekocht in Duitsland. Hier zaten niet genoeg papieren bij om hem op een Nederlands kenteken te krijgen.
Wij naar een chrome frame/brommer op Marktplaats gekeken en we kwamen toen een Derbi DRD Edition tegen.
Wij een afspraak gemaakt en de brommer in de kerstvakantie gehaald.
Mijn vriend zou het frame krijgen en ik de rest.


Setup van de ‘donor’ Derbi
-70cc airsal
-Doppler endurance krukas
-MRD Koppeling
-21MM Carb
-Metrakit SP uitlaat
De kappen zijn gelukkig redelijk goed. (behalve de linkerachterkap is gaar)
Toen de ‘donor’ Derbi uit elkaar gehaald. Alle onderdelen netjes gepoets en opgeborgen.
Vorige maand kwam ik tot het idee om SM wielen onder mijn brommer te zetten omdat dat toch wel wat fijner rijdt op de weg.
Alles netjes gespoten met het volgende resultaat:





Huidige setup
-Metrakit 50cc cilinder
-Doppler endurance krukas
-MRD Koppeling
-21MM Carb
-Metrakit thrower uitlaat. (wordt nog vervangen door een andere, ziet er nu redelijk gaar uit)
Todo:
-Andere uitlaat
-Misschien USD voorvork
-DRD Racing koplamp
-Excel velgstickers of gewoon velglint
Vraag maar als jullie meer foto’s willen zien. Verder is commentaar altijd welkom.

Met vriendelijke groet,
Joep
UPDATE



Metrakit SP opgeknapt. Ziet er goed uit en loopt ook wel leuk

Nu ga ik mijn aluminum achterbrug polijsten en weer erin zetten.
EN WEER EEN UPDATE
Voorvork van “MdV” hier van het forum gekocht. Prima kerel en goed mee te handelen!

Sorry voor de slechte kwaliteit. Is met de telefoon gemaakt.

Voorvork erin.

Voorkant.
Wat te doen:
-Velgen opnieuw laten spuiten en inspaken.-> Naven rood en de velg zwart. En dan de RVS spaken erin.
-Andere achterkappen. -> van een Gilera SMT.
-Andere uitlaat. -> Ik wil een Metrakit Pro Race bovenlangs of een Jollymoto bovenlangs zelf gaan opknappen.
-Nieuwe crossplaat.
-Ander voorspatbord.
UPDATE
Zo. Na een lange tijd geen update geplaatst te hebben is er hier eentje.
Van de week alle banden van de velgen afgehaald. Toen een poging gedaan om de schijven van de dubbeldisc voorvelg eraf te halen. Je raadt het al, de originele bouten draaiden door. (origineel k*t materiaal) Vervolgens de bouten maar doorboort en nieuwe schroefdraad getapt. Een kant moet nog, de andere kant is komende week aan de beurt.
Vandaag de 1 van de 2 voorvelgen ontspaakt.
Deze velg wordt om de dubbeldisc naaf gespand.
Van:

Uploaded with ImageShack.us
Naar:

Uploaded with ImageShack.us
Ik ben er ook al uit wat voor kleur de velgen gaan krijgen: witte naven en zwarte velg.
Verder nog de brommer helemaal uit elkaar gehaald. Blok omgewisseld met het full Pro Race blok (hier zit wel de 50cc MK cilinder op )
Ik ben nog aan het kijken wat voor kappen etc. ik erop ga doen. Ik wil eigenlijk iets speciaals wat je hier nog niet hebt zien rond rijden.
Weer een update.
De laatste tijd is het opgeschoten.
De velgen zijn ontspaakt. Velgranden, achterremklauw adapter en de standaard liggen bij de coater en worden hoogglans zwart gecoat. Spaken worden vandaag opgestuurd naar JVD Wheels om deze na te maken van RVS. Hopen dat dit alles snel klaar is zodat alles gespaakt kan worden.
De naven zijn gespoten in de kleur blauw.
Foto:

Uploaded with ImageShack.us
Verder is de prolink ook weer opgeknapt. Alle lagers waren tot mijn verbazing nog goed. De hele boel goed ingevet en wat gepolijst. (is nog (lang) niet klaar)

Uploaded with ImageShack.us
Andere deel van de prolink wordt gewoon zwart.
Totzover de updatee!
Update:

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Nu nog wachten op de spaken

Update.
Gisteren de spaken bested, vandaag al in huis.
Toen ik terug kwam van mijn werk, meteen de spaken gepakt en beginnen met inspaken.
Het was in het begin eventjes uitzoeken, maar als je het eenmaal door hebt is het best te doen.
Ik laat ze spannen door iemand bij mijn vader op het werk.
FOTO’S

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Ik maak betere foto’s al de banden erop zitten.
Ook ben ik aan het kijken voor een Dunlop Sportmax D207 band (120-70-17) Die ga ik voor vervanging van de achterband gebruiken, want die wat ik nu erop heb is 10x niks. Als het goed is kan ik deze band morgen ophalen voor een zeer schappelijk prijsje.
Groeteeeee!
Beginnen met opbouwen!
Gister al een beetje bezig geweest, vandaag verder!

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Vandaag ga ik hem proberen te starten, maar eerst ga ik de hpi erop zetten.
Komt nog zeker een andere uitlaat op! Kappen ben ik ook al mee bezig.

Woensdag de uitlaat binnen gekregen van Bas!
Meteen erop gezet en gisteren foto’s gemaakt. Vandaag ga ik een poging doen om hem af te stellen. (als het weer een beetje mee zit)

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Zo staat die er nu bij

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Er moeten nog een paar dingetjes gebeuren.
-Nieuwe achterzijkappen
-Nieuwe voorvork protectors
-Originele Derbi stickers op de Radiateurkappen plakken
-Nog een paar kleine dingetjes.
Zo staat hij er nu bij
Kappen van glanzend blauw naar metallic blauw. Is goed gelukt vind ik zelf
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Hier met de "D" en "DRD EDITION" stickers
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Ik wacht nog op een nieuwe linkerachterkap wat ik besteld heb bij josdijkman, deze is in backorder omdat ze hem niet op voorraad hadden. Ben nu wel inmiddels twee weken aan het wachten.
Verder ben ik echt nog aan het twijfelen over een ander vsb en koplamp.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Als de andere kap binnen is maak ik nog betere foto's van alle hoeken op een mooiere plek. En wellicht maak ik nog wel een filmpje.
Gr.