Gashendel en voetsteunophanging

Algemene vragen over Derbi.
debeste95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Gashendel en voetsteunophanging

Ongelezen bericht door debeste95 »

Ik heb gisteravond met mijn wilde zwijnen-crash mijn gashendel verbrijzeld en mijn voetsteunophanging (Van het frame dus) verbogen. Welke gashendel van Josdijkman raden jullie mij aan? Moet voor een paar tientjes zijn. Heb liever niet die standaard Domino gashendel, maat van me heeft hem en vind hem echt ruk, veel te grote draaihoek om volgas te halen, mijn oude die op mijn XRace uit 2005 zat ging vrij stroef maar voelde wel heerlijk aan. Welke is van goede kwaliteit en voelt fijn aan?

En helaas ben ik niet verzekerd voor schade aan de brommer dus zal mijn voetsteuntje toch moeten fixen, hoe kan ik dit het beste laten doen? Terug laten buigen? Ben bang dat die ophanging dan helemaal afbreekt :eerie:
Xtreme06
Pro tuner

Re: Gashendel en voetsteunophanging

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Koop dan gewoon dezelfde gashendel :emo: of staat er geen merk/type meer op?
Hoe ver is het steuntje verbogen?warmen helpt bij het terugplooien maar dan is de coating ook verbrand...
debeste95
Pro tuner

Voetsteuntje is zeker 20/30 centimeter verbogen. Heb er nog geen geweldige kijk op gehad want ben niet veel bij dat rampending in de buurt geweest.

Gashendel is compleet verbrijzeld dus dan bedoel ik ook dusdanig verbrijzeld dat er niks meer over is waar een mogelijk merk of type op kan staan, en ik wil ook weleens een andere gashendel proberen. Als ik op Easyparts kijk naar de originele onderdelen kom ik bij elk model bij die Domino uit. Weet ook niet honderd procent zeker of die gashendel van mij origineel er ook al opzat of dat de vorige eigenaar die erop heeft gezet maar die vind ik dus niet snel meer terug. Zou elke gashendel in principe op mijn stuur passen? Je hebt toch alleen verschil tussen normaal (sport?)stuur en een fatbar?
basserd
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc

Ongelezen bericht door basserd »

Koop gewoon zo'n goedkoop snelgas ding, zijn prima en geven fijn gas, en kun je misschien een foto doen van je voetsteun, is misschien wat makkelijker oordelen
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
debeste95
Pro tuner

Wat betekent snelgas eigenlijk? Zie het overal langskomen maar heb geen idee wat het eigenlijk betekent :emo: Wou gewoon zo'n 15 euro snelgas hendeltje van Dijkman halen want heb die vaker langs zien komen maar ik wou even weten of er specifieke meningen zijn over gashendels.

Zal morgen even een foto maken, moet toch nog even een duidelijke ordening maken van de schade en wat me dat gaat kosten qua geld/moeite enzo. Ga waarschijnlijk ook een nieuw contactslot nodig hebben want die onderste dop waar die pin insteekt is helemaal afgebroken :emo:
Alfalicious
Banden plakker
Vervoersmiddel: Alfa 156 2.0 16v TS - Derbi Senda DRD 80cc - Aerox

Ongelezen bericht door Alfalicious »

Snelgas staat je kabel iets strakker dan gemiddelt, en kost het ook minder moeite om om je gas te geve.
Correct me if i'm wrong natuurlijk maar het rijd best lekkerder want je moet kortere draai maken voor je gas open te hebben. :happy:

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=442" onclick="window.open(this.href);return false; @
Deze heb ik zelf tijd lang gehad op diverse scooter's en schakels.
Het is gelukkig makkelijk te vervangen en goed te onderhouden. :happy:
the skullkid schreef:En niet teveel terugschakelen. Je weet wel *huuuuuuuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnnnnnnnnnnnnggggggggggg* bakkes op stuur.
debeste95
Pro tuner

Naar die zat ik inderdaad te kijken. Misschien dat ik dan al snelgas had want hoefde niet meer dan een kwartslag te draaien voor volgas wat ik dus ongelooflijk fijn vind. Zal even naar die Lusito kijken want die was maar 15 euro :happy:
Plaats reactie