Stationair probleem?
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 31 jan 2013, 18:53
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
- Locatie: Loenen
- Contacteer:
Stationair probleem?
Hoi allemaal,
Ik heb een tijdje geleden een vastloper gehad omdat er allemaal prut/oliedrap in het filter van m'n olietankje zat en daardoor niet goed werd gesmeerd. Maar nu ben ik dus een nieuwe krukas en cilinder verder en rijd hij over het algemeen goed.
Alleen als ik hem start loopt ie langzaam in toeren op tot ongv. 3 streepjes(op digitale teller), en als ik een klein beetje gas bij geef gaat ie naar de 4 streepjes en blijft ie daar hangen. Totdat ik de choke er heel eventjes op zet, dan valt ie weer naar het eerste streepje terug en begint het toerental weer langzaam op te lopen.
Mijn luchtschroef staat 1,5 slag uit (zoals velen van jullie aanbevelen), maar als ik aan de luchtschroef of aan de stationair schroef draai terwijl hij loopt gebeurt er weinig.
Zover ik weet is alles ontgrenst. Ik rij met een Barikit 50 cilinder en originele uitlaat en carb.
Kan het zijn dat ik een grotere/kleinere sproeier nodig heb? aangezien deze zuiger geen spoelpoorten had en de originele wel.
Ik hoor graag van jullie
Gr Lars
Ik heb een tijdje geleden een vastloper gehad omdat er allemaal prut/oliedrap in het filter van m'n olietankje zat en daardoor niet goed werd gesmeerd. Maar nu ben ik dus een nieuwe krukas en cilinder verder en rijd hij over het algemeen goed.
Alleen als ik hem start loopt ie langzaam in toeren op tot ongv. 3 streepjes(op digitale teller), en als ik een klein beetje gas bij geef gaat ie naar de 4 streepjes en blijft ie daar hangen. Totdat ik de choke er heel eventjes op zet, dan valt ie weer naar het eerste streepje terug en begint het toerental weer langzaam op te lopen.
Mijn luchtschroef staat 1,5 slag uit (zoals velen van jullie aanbevelen), maar als ik aan de luchtschroef of aan de stationair schroef draai terwijl hij loopt gebeurt er weinig.
Zover ik weet is alles ontgrenst. Ik rij met een Barikit 50 cilinder en originele uitlaat en carb.
Kan het zijn dat ik een grotere/kleinere sproeier nodig heb? aangezien deze zuiger geen spoelpoorten had en de originele wel.
Ik hoor graag van jullie
Gr Lars
- kristof
- Pro tuner
- Berichten: 749
- Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
- Locatie: bornem, belgie
Re: Stationair probleem?
afstellen moet je altijd doen als je iets verandert aan je set-up, dus probeer eens een paar maten groter, maar dit klinkt me eerder als valse lucht denk ik, controleer even het rubbertje tussen je carb en spruitstuk, en probeer eens een grotere sproeier
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 31 jan 2013, 18:53
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
- Locatie: Loenen
- Contacteer:
Re: Stationair probleem?
Heb net gecheckt of ie valse lucht zoog, dat was niet zo volgensmij. Maar als ik de choke er half opzet dan loopt ie gewoon prima Ik haal deze week de carb er wel af om te kijken of m'n gasschuif helemaal dicht valt en anders bestel ik wel een paar nieuwe sproeiers
- kristof
- Pro tuner
- Berichten: 749
- Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
- Locatie: bornem, belgie
Re: Stationair probleem?
probeer dan eens 1 of 2 sproeiermaten groter
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 31 jan 2013, 18:53
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
- Locatie: Loenen
- Contacteer:
Re: Stationair probleem?
sorry dat ik een tijdje niks heb laten horen,,
Ik heb net me carb eraf gehaald, schoongemaakt en gekeken of m'n gas schuif helemaal dicht viel.
Ik ga nu een paar grotere sproeiers bestellen
Ik heb net me carb eraf gehaald, schoongemaakt en gekeken of m'n gas schuif helemaal dicht viel.
Ik ga nu een paar grotere sproeiers bestellen
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: wo 18 sep 2013, 21:42
- Vervoersmiddel: kreidler rs
Re: Stationair probleem?
Mag ik vragen hoe je op valse lucht hebt getest?
Remreiniger oid?
Remreiniger oid?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: Stationair probleem?
en als je je stationair gewoon lager draait?
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 31 jan 2013, 18:53
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
- Locatie: Loenen
- Contacteer:
Re: Stationair probleem?
Heb gekeken of ik nergens valse lucht voelde/hoorde. Ik zou geen betere manier weten.kreidler schreef:Mag ik vragen hoe je op valse lucht hebt getest?
Remreiniger oid?
Dat hielp niet.basserd schreef:en als je je stationair gewoon lager draait?
Maar heb net 2 andere sproeiers geprobeerd (2 maten groter) maar dit hielp ook niet. Had het idee dat het zelfs erger werd.
Sinds ik die vastloper heb gehad, ben gaan rijden op mengsmering (1:50).
Pas een tijdje hierna had ie moeite met het terug vallen in toeren.
Kan het komen dat ie te rijk/te arm loopt en dat ie hierdoor meer toeren maakt?
Want als ik met de choke er half op rijd, valt ie wel normaal helemaal terug in toeren.
- kristof
- Pro tuner
- Berichten: 749
- Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
- Locatie: bornem, belgie
Re: Stationair probleem?
als hij teveel tijd nodig heeft om terug naar stationair te gaan trek je ergens valse lucht of is je sproeier te klein, of je moet eens proberen om je luchtvijs een beetje toe te draaien
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Pro tuner
- Berichten: 511
- Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Re: Stationair probleem?
Als jij beweert dat hij met de choke erop beter rijdt, maar met een paar maten grotere sproeier juist slechter, klopt er ergens iets niet. Je choke zorgt voor meer benzine in het mengsel, waar in een grotere sproeier in principe ook voor zorgt. Beter rijden op de choke duidt op een te arm mengsel dus je zou juist een grotere sproeier moeten. Kijk eens naar de kleur van je bougie en test even op valse lucht met deo, luisteren of voelen gaat niet werkenDevelop schreef: Maar heb net 2 andere sproeiers geprobeerd (2 maten groter) maar dit hielp ook niet. Had het idee dat het zelfs erger werd.
Sinds ik die vastloper heb gehad, ben gaan rijden op mengsmering (1:50).
Pas een tijdje hierna had ie moeite met het terug vallen in toeren.
Kan het komen dat ie te rijk/te arm loopt en dat ie hierdoor meer toeren maakt?
Want als ik met de choke er half op rijd, valt ie wel normaal helemaal terug in toeren.

- kristof
- Pro tuner
- Berichten: 749
- Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
- Locatie: bornem, belgie
Re: Stationair probleem?
die rubber tussen je carb en spruitstuk kan je makkelijk controleren door er rondom rond eens in te knijpen, als er scheuren inzitten dan gaan deze open omdat je er in knijpt endan zie je die direkt zitten
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Pro tuner
- Berichten: 511
- Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Re: Stationair probleem?
Of je haalt het spruitstukrubber er even af, dan zie je elke scheur direktkristof schreef:die rubber tussen je carb en spruitstuk kan je makkelijk controleren door er rondom rond eens in te knijpen, als er scheuren inzitten dan gaan deze open omdat je er in knijpt endan zie je die direkt zitten
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 31 jan 2013, 18:53
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
- Locatie: Loenen
- Contacteer:
Re: Stationair probleem?
Ja dat zal morgen wel even doen.debeste95 schreef:Of je haalt het spruitstukrubber er even af, dan zie je elke scheur direktkristof schreef:die rubber tussen je carb en spruitstuk kan je makkelijk controleren door er rondom rond eens in te knijpen, als er scheuren inzitten dan gaan deze open omdat je er in knijpt endan zie je die direkt zitten
Als ik daar geen scheur in vind maak ik wel een filmpje hoe die loopt en een foto van de bougi
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: wo 18 sep 2013, 21:42
- Vervoersmiddel: kreidler rs
Re: Stationair probleem?
Brommer laten lopen en ff met de bus remreiniger spuiten,loopt toerental omhoog heb je valse lucht.
Natuurlijk niet bij je luchtfilter proberen.
Natuurlijk niet bij je luchtfilter proberen.
- kristof
- Pro tuner
- Berichten: 749
- Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
- Locatie: bornem, belgie
Re: Stationair probleem?
dat bedoel ik ook, als hij er nog zou opzitten ga je hem niet veel inkijpen en ga je niet echt goed rondom kunnen kijkendebeste95 schreef:Of je haalt het spruitstukrubber er even af, dan zie je elke scheur direktkristof schreef:die rubber tussen je carb en spruitstuk kan je makkelijk controleren door er rondom rond eens in te knijpen, als er scheuren inzitten dan gaan deze open omdat je er in knijpt endan zie je die direkt zitten

JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do 31 jan 2013, 18:53
- Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
- Locatie: Loenen
- Contacteer:
Re: Stationair probleem?
Heb het probleem gevonden, nadat ik wat deo op m'n spruitstuk had gespoten begon het toerental op te lopen. Ik heb toen m'n spruitstuk eruit gehaald en zag daar een scheurtje inzitten. Heb nu een nieuwe besteld en verwacht dat ie het goed moet doen als die erop zit.
Bedankt voor het helpen vinden van mijn probleem en de snelle reacties!
Gr Lars
Bedankt voor het helpen vinden van mijn probleem en de snelle reacties!
Gr Lars