krukas/koppeling vervangen
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda
krukas/koppeling vervangen
moet je de krukas of koppeling vervangen bij een snelle 50cc/ 70/80cc? en bij welke kan het gewoon wel?
en koppeling?
mvg henry
en koppeling?
mvg henry
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Re: krukas/koppeling vervangen
Op je krukas moet je niet besparen bij een snelle cilinder.
En of je koppeling het niet houd merk je vanzelf, is niet zo noodzakelijk als krukas.
En of je koppeling het niet houd merk je vanzelf, is niet zo noodzakelijk als krukas.
Open the Throttle and Smile
-
- Beginnende tuner
maar bij een snelle 50 getuned oid of een tame 70 hoef je toch niet je krukas te vervangen of wel
Nee onzin..derbiii schreef:maar bij een snelle 50 getuned oid of een tame 70 hoef je toch niet je krukas te vervangen of wel
- Patje
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2006 (Te Koop in onderdelen)
Voor een DR70 of MHR 80 Replica of een andere tammere cilinder HOEF je niet perse de standaard krukas te vervangen, is wel sterk genoeg opzich...
Maar het is natuurlijk wel altijd aan te raden, en je moet er echt niet op gaan besparen!
Maar het is natuurlijk wel altijd aan te raden, en je moet er echt niet op gaan besparen!
Burn rubber, not your soul
Gewoon krukas vervangen ben je er ook meteen vanaf.
Liever krukas vervangen dan vastloper met je nieuwe cilinder en je wilt geen vastloper als je 120 rijd met 13k rpm.
Liever krukas vervangen dan vastloper met je nieuwe cilinder en je wilt geen vastloper als je 120 rijd met 13k rpm.
-
- Beginnende tuner
ok, ik dacht aan een stage 6 50cc met 17.5 dell en misschien de scr corse hm bovenlangs, ori krukas en koppeling. gaat dit setupje goed samen met 13/53 en hier is het toch niet noodzakelijk om de krukas te vervangen
Ja maar verwacht geen dik verschil van een stage6 50cc veel sneller dan std 50cc is dit niet.
Donder toch op man..maffia741 schreef:Gewoon krukas vervangen ben je er ook meteen vanaf.
Wat een onzin, ik heb 15000 km met een redelijke 80 gereden, zolang je goed warm rijd is er nooit geen gezeik..
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
originele krukas kan heel wat hebben, als je met een 70 airsal rondrijd of een lage toerige 80 dan is er geen probleem. De Krukas is dan wel eerder aan vervanging toe natuurlijk maar je kan er nog hele tijd veilig mee rond rijden.
-
- Beginnende tuner
oke, wat is dan wel een goede50cc of laagtoerige 70 voor nt blok? iig een met veel trekkracht, en is de scr corse hm bovenlangs een goede keuze bij een snelle 50/70?
Donder jij toch op man vieze beunhaas, als jij dat heb meegemaakt dan wil nog niet zeggen dat iedereen dat heeft.mtijn schreef:Donder toch op man..maffia741 schreef:Gewoon krukas vervangen ben je er ook meteen vanaf.
Wat een onzin, ik heb 15000 km met een redelijke 80 gereden, zolang je goed warm rijd is er nooit geen gezeik..
En hoezo zet je er niet bij welke 80cc? beetje vaag maarjah zal wel een dr80 zijn geweest.
En sommige mensen ( zoals mij ) willen ook iets van zekerheid en een krukas kost 90 euro misschien lig jij daar snachts wakker van maar ik niet

Klote beunhaas en nu gouw opdondere
Ik raad je aan om een 70cc te halen dit is gewoon een stuk meer verschil dan zo'n klote 50 snel.derbiii schreef:oke, wat is dan wel een goede50cc of laagtoerige 70 voor nt blok? iig een met veel trekkracht, en is de scr corse hm bovenlangs een goede keuze bij een snelle 50/70?
Neem airsal 70 of zoals mij gilardoni 74cc ( Is nog laagtoeriger dan airsall )
Je hebt nt blok dus dr70 valt voor jou al weg.
Anders kan je een mhr replica halen ofzo
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Goedzo.maffia741 schreef:Je hebt nt blok dus dr70 valt voor jou al weg.

Ik rij met Stage6 50cc, 14 dell (word 19), Pro Race koppeling, EN DOPPLER RACE KRUKAS.derbiii schreef:ok, ik dacht aan een stage 6 50cc met 17.5 dell en misschien de scr corse hm bovenlangs, ori krukas en koppeling. gaat dit setupje goed samen met 13/53 en hier is het toch niet noodzakelijk om de krukas te vervangen

Open the Throttle and Smile
Idd beter vervang je die krukas gewoon is wel wat moeite maar je bent er meteen vanaf en hebt geen gezijk meer.
Als je een gloednieuwe cilinder koopt en die loopt vast dan baal je wel ff dan kan je je krukas + nog een cilinder halen.
Maar als je hem af en toe pakt en het maakt je niks uit dat die een keer vastloopt of met dikke speling in je krukas rondrijden dan vervang je hem niet, Wil je zekerheid doe het dan gewoon
Als je een gloednieuwe cilinder koopt en die loopt vast dan baal je wel ff dan kan je je krukas + nog een cilinder halen.
Maar als je hem af en toe pakt en het maakt je niks uit dat die een keer vastloopt of met dikke speling in je krukas rondrijden dan vervang je hem niet, Wil je zekerheid doe het dan gewoon
-
- Beginnende tuner
weet iemand dan hoeveel het ongeveer kost om hem te laten vervangen bij de brommer zaak?
Ik raad je aan om het blok gewoon los erheen te brengen.
Dat scheelt al heel wat geld.
Maar ik denk dat het zo'n 50-100 euro is voor montage van alles.
Bij ons is het 50 euro maar bij elke brommerzaak is het weer anders.
Dat scheelt al heel wat geld.
Maar ik denk dat het zo'n 50-100 euro is voor montage van alles.
Bij ons is het 50 euro maar bij elke brommerzaak is het weer anders.
-
- Beginnende tuner
ja ik heb net me derbi wil liever niet meteen blok eronder uit halen, krukas koop ik zelf hoeveel zal het dan kosten voor hun om de krukas om te wisselen
Gast, ik heb wel heeeeel wat meer uurtjes meer ervaring met die kut senda's dan jou..maffia741 schreef:Donder jij toch op man vieze beunhaas, als jij dat heb meegemaakt dan wil nog niet zeggen dat iedereen dat heeft.mtijn schreef:Donder toch op man..maffia741 schreef:Gewoon krukas vervangen ben je er ook meteen vanaf.
En hoezo zet je er niet bij welke 80cc? beetje vaag maarjah zal wel een dr80 zijn geweest.
En sommige mensen ( zoals mij ) willen ook iets van zekerheid en een krukas kost 90 euro misschien lig jij daar snachts wakker van maar ik niet![]()
Net als of de originele krukas zo waardeloos is..
zoals ik al zei, als je dat ding goed warm rijd is er echt geen fuck aan de hand.
Ik heb met mijn oude rs 14pk gebankt en daar lekker 15000 km mee rond gekachelt zonder problemen met het big end.
Als je je blokje niet uit elkaar wilt halen, doe het dan niet, laat het zitten.
Plaats andere koppelings platen en een redelijke 70 of 80 gaat met gemak (dr, gilardoni, tp, airsal ed)
-
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Let is op je gedrag.maffia741 schreef:Donder jij toch op man vieze beunhaas, als jij dat heb meegemaakt dan wil nog niet zeggen dat iedereen dat heeft.mtijn schreef:Donder toch op man..maffia741 schreef:Gewoon krukas vervangen ben je er ook meteen vanaf.
En sommige mensen ( zoals mij ) willen ook iets van zekerheid en een krukas kost 90 euro misschien lig jij daar snachts wakker van maar ik niet![]()
Volgende keer dat ik dit zie krijg je een warn/ban.
Dit soort gedrag word hier niet goedgekeurd.
Standaard krukas gaat prima. Wat denk je nu dat er beter is? Een krukas van 90 euro of een krukas wat 400 euro kost(orginele derbi krukas)? Dat is niet voor niks hoor

Geen onzin verkopen als je er geen ervaring mee hebt