Ik ben al een tijdje bezich met me derbi gaat nu de goede kant op dus ik dacht post mijn Derbi/project ook even:P ik ben altijd zuinig op mijn derbi maar heb besloten hem meer voor vrijetijd te gaan gebruiken en hem een baas setup te geven:D

Zo was die toen ik hem kocht
Toen kon ik een carburateur kopen een mikuni TM24mm (was meteen verliefd

Gelijk een twinair filter gekocht en ingeolied (nog niet op de foto)

Toen kon ik aan een selettra ontsteking komen en ja die mag natuurlijk niet missen

Toen maar een Metrakit 80cc krukas gekocht want ik wou het niet wagen op mijn originele krukas ondanks er nog maar 9.000 km op stond beter in een keer goed doen

MK!

Toen de montage

En toen eindelijk me frame trug is super netjes geworden en nu begint het toch echt te kriebelen!

Morgen komt mijn Malossi vl6 membraan binnen

Binnenkort ga ik ook de remklauwen op druk zetten en de achterrem reviseren
De complete set-up vertel ik nog niet want binnenkort komt mijn uitlaat ook

Ik zal alles op de beginpagina posten want anders word het zon onoverzichtelijke boel

Dit was het voor vandaag:P
04-07-2013 update cilinder/mambraan/Derbi bord
ik heb een MALOSSI MHR 80 gekocht voor mijn brommer en kon natuurlijk niet wachten om hem te monteren zo gezegd zo gedaan

Ziet er allemaal weer goed uit maar nu past mijn spruitstuk dus niet:,( hij loopt te recht op het blok en in de weg van de veer dus als iemand nog een mooie heeft liggen voor 24mm ^^
Ben nu bezich met de remmen op druk te krijgen (lukt nog niet zo geweldig) naar mijn idee zit er geen lucht meer in? Nou komt wel goed

Mooi MALOSSI VL6 membraan

En na weken wachten kwam paps even thuis met mijn bord die na 5 weken eindelijk gebracht werd :

Binnenkort zal ik weer updaten

UPDATE 08-07-2013
de laatste paar dagen druk geweest maar toch nog met de brommer bezig geweest

eerst heb ik samen met simonRdam (simon) de brommer van mijn kammer naar beneden getild (kutwerk) haha en in kantoor gezet met wat meer ruimte haha

toen even een carterplaat gemaakt van dik plastic en dubbelzijdig isolatietape

Olie af tappen word geen probleem

Lengte is net goed

Gas veer reservior weer schoon

Bokje gemaat dan kan ik er tenminste even onder werken

Originele klemmer er op wel schijt dingen maar mooier als slangenklemmen met platbek

Nieuwe boutjes

Pedaal gepolijst

Spannings regelaar weer glimmend
dat was het weer

KLEINE UPDATEEE 24-07-13
heey jungs,
de laatste tijd heb ik niet zo veel gedaan aan de derbi. ik had gpr velgen gekocht maar naderhand bleek dit me echt fucking veel te veel werk en de dag derop meteen verkocht aan twee negers uit amsterdam ze wouden het hele eind rijden de gekken

maarja toen maar me eigen velgen ontspaakt en gezand straalt(nog geen fotos van kunnen maken)
dus binnen kort die maar laten spuiten.
fotoload

nieuwe olie pluggen en koperen ringetjes

en even mooie NG sticker erop gedrukt

verder heb ik me taartschep netjes afgezaagd en de spadkap, vind ik er altijd vet uitzien maar wou het binnengedeelte wel beplaat en is wel goed gelukt dacht ik^^

toen eindelijk me skijt spruitstuk er was er maar meteen opgezetn:P

toen de twinair verlengt zo past hij er mooi in wel een gesmeer met dat filter olie:P

voorkappen er even op

koelvloeistof lekker gay kleurtje haha

dat was het weer hoop snel de velgen af te hebben en dan me uitlaat
Mini update 14-8-13
Nou na lang stil te hebben gestaan heb ik weer wat nieuws
Ik heb de velgen gekocht van DrdProking die op de post komen hoef dan alleen de voorvelg even wat pas te maken (de as) dan velgrand polijsten en sliks erop

Ook had ik wat pech de laatste week had de uitlaat val le derbi gezien de scalvini nou even gevraagd om wat fotos en daarna snel eens over de prijs, maar toen ik de volgende dag de uitlaat kreeg was totaaaal niet wat ik had verwacht en was het er niet mee eens nouja uitlaat terug gestuurd en me geld terug dus dat was klaar
Toen maar een nieuwe voca 80 besteld en even geregeld dat hijin de 2k lak word gespoten dat hij nooit meer vaag word wat een bekend probleem is want standaart zit er geen lak op
Niuja deze is er eind van de week en de velgen ook dan doe ik er weer fotos bij