Zuiger versleten

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Zuiger versleten

Ongelezen bericht door aidsaap »

Ik had de laatste weken last van slecht stationair lopen, cilinder die erg warm wordt en geratel uit mijn motorblok. Nou heb ik alles uit elkaar en zijn de krukaslagers enzovoorts nog goed dus die kunnen niet het geratel veroorzaakt hebben, maar mijn zuiger was wel helemaal op. Kan dit deze problemen veroorzaakt hebben? Valse lucht heb ik uitgesloten en hij was eerst goed afgesteld. Bougie was nu ook erg lichtbruin zag ik.
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Zuiger versleten

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Geen stukjes zuiger/zuigerveer/cilinder in je blok dat het geratel veroorzaakt?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
realpower
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Gilera Stalker(verkocht)
Tomos Targa(verkocht)
Derbi senda R1(verkocht)
Beta Ark(verkocht
Aprilia SX(verkocht)
Gilera Runner 2007(verkocht)
Derbi Senda 03 DRD(verkocht)
Derbi Senda 2007

Ongelezen bericht door realpower »

Meestal kun je die stukjes toch niet zien zitten omdat, ze onder krukas zitten. Maar met een magneetje kun je ze eruit vissen. Want dat maakt meeste kans het geratel.

Verstuurd van mijn GT-I8160 met Tapatalk
Derbi The Red Bullet
hondafreak1
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door hondafreak1 »

gewoon een doek met 2 takt olie, achter je krukas drukken en dan de krukas draaien, dan gaat de doek door je krukasholte, en ligt het gruis netjes boven op je doek
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut

En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

hondafreak1 schreef:gewoon een doek met 2 takt olie, achter je krukas drukken en dan de krukas draaien, dan gaat de doek door je krukasholte, en ligt het gruis netjes boven op je doek
En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen :palm:

Beter doe je het met een klein magneetje o.i.d
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
ChrisDrdRacing
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing 2008 - Orion agb 37 2010

Ongelezen bericht door ChrisDrdRacing »

Krukas holte uitspoelen met benzine
Drd08
hondafreak1
Beginnende tuner

derbi-ftw schreef:
hondafreak1 schreef:gewoon een doek met 2 takt olie, achter je krukas drukken en dan de krukas draaien, dan gaat de doek door je krukasholte, en ligt het gruis netjes boven op je doek
En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen :palm:

Beter doe je het met een klein magneetje o.i.d
vent heb jij ooit een blok opengehad, als je de cilinder erafhebt, hangt je krukas in je krukas holter, waar je mengsel veerdeeld word door de spoelers, die doek stop je achter je krukas en gaat rond de krukas en je gruis ligt op je doek , ga dus niet slim doen :palm:
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut

En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
Beunhaas321
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80

Ongelezen bericht door Beunhaas321 »

Dat snapt hij ook wel, de doek kan als nog wel blijven hangen hoor.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Ongelezen bericht door aidsaap »

Met blok uit elkaar bedoel ik gesplitste carters :emo: er zat geen rare troep in ieder geval
hondafreak1
Beginnende tuner

Beunhaas321 schreef:Dat snapt hij ook wel, de doek kan als nog wel blijven hangen hoor.
denk het niet, gewoon een langere doek pakken, trek je hem er zo weer uit

JM95
Banden plakker

Ongelezen bericht door JM95 »

het slechte stationair lopen kan komen door compressie verlies lijkt mij en het geratel zou misschien van de zuigerveren kunnen komen waar (lichte) speling op zit? misschien ook eens naar je naaldlager kijken?
Plaats reactie