Beste,
ik heb een derbi senda sm Xtreme uit 2008. Nu heb ik onlangs een nieuwe ketting+tandwielen gemonteerd. Alles goed en wel beestje liep weer een stuk feller/sneller. Maar mijn voortandwiel was niet precies hetzelfde. Op mijn oude tandwiel zat een soort ja verdikking? Waardoor die echt niet kon bewegen op de as. Het nieuwe tandwiel was platter en had daardoor wat speling maar dat was volgens de dealer niet erg.
Nu is gisteren mijn ketting gebroken(regina gold, schijnt een goede ketting te zijn) en ik vroeg mij af of dat door dat tandwiel komt. Is dat niet het geval vanwaar is dan mijn ketting gebroken? Vorige week vrijdag nog netjes gespannen met 1.5-2 cm speling.
Mvg,
Hugo-Jan Salomé
Gebroken ketting
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
Re: Gebroken ketting
Nee, ik heb alleen maar met glad vtw gereden en niks aan de hand.
Jij had er eerst een met borst op, maar meest gebruikte is zonder, dus gewoon glad.
Waar is hij afgebroken, midden in een schakel of bij de verbinding?
Jij had er eerst een met borst op, maar meest gebruikte is zonder, dus gewoon glad.
Waar is hij afgebroken, midden in een schakel of bij de verbinding?
spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme
Re: Gebroken ketting
Weet ik nog niet. Ik was onderweg naar huis en heb de brommer bij een vriend gezet. Ik ga morgen kijken!