Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
bramvl
Derbi fan
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 22:21
Vervoersmiddel: derbi

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door bramvl »

nielstheto schreef:Wat voor een sproeier zit er nu in dan? Wss paqr maatjes groter dan dat met een scr chrome
Heb er geen idee van, de dealer heeft mn brommer de vorige keer afgesteld..
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

anders probeer eerst met die nieuwe uitlaat en vertel ons dan wat hij zoal doet
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
bramvl
Derbi fan
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 22:21
Vervoersmiddel: derbi

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door bramvl »

nielstheto schreef:anders probeer eerst met die nieuwe uitlaat en vertel ons dan wat hij zoal doet
ok ik laat het weten thx.
qongon
Schakelrijder
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 19:29
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85
Derbi r Xtreme 2002
Locatie: in de buurt van: Oss,cuijk,nijmegen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door qongon »

kijk gewoon welke maat sproeier er in zit met je shuifmaat ?
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Joram »

Inderdaad, dan weet je het sowieso.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Royal-Tuning
Beginnende tuner
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
Vervoersmiddel: DRD Black Edition

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Royal-Tuning »

kan het zijn als je squish 1 mm is dat je cilinder dan super warm wordt,dat je je vinger er niet op kan leggen?
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens? :emo:
Gebruikersavatar
tilothijs
Tuner
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4

#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0
Locatie: Ilpendam
Contacteer:

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door tilothijs »

Probleempje; Derbi wil niet goed stationair lopen

Het betreft een Aprilia RS '09 motorblok mét balanas, gegevens:
- alle lagers zijn nieuw
- nieuwe krukas (standaard Doppler)
- nieuwe zuiger (2 veren)
- cilinder gehoond (50cc gietijzer, origineel)
- origineel luchtfilter
- 14mm carb (maat 33 stationair sproeier)
- Derbi DRD RVS uitlaat met enkel het "piemeltje" er nog op
(geen kickstart en heeft al 400km ingereden)


De brommer moet worden gestart door te rennen, hij pakt dan direct op. Wanner ik het gas los laat loopt de brommer heel erg langzaam stationair en slaat bij het minste al af. Anderzijds pakt hij goed op en rijdt hij verder gewoon prima zoals een standaard Derbi dat doet. Eer de Derbi warm is blijft hij gewoon stationair lopen; klein beetje wisselend in toerental. De carburateur is inmiddels twee keer zorgvuldig schoongemaakt. De carburateur is in uitstekende staat en er staat geen spanning op de gaskabel.

Stationairschroef: geheel ingedraaid (tot aanslag)
Mengselschroef: ±3 volle slagen uit
Gasnaald: clip een omlaag tov de gasnaald



Wie kan mij verder helpen?
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Pieke »

Mengselschroef mag wel op 1,5 slag
Gebruikersavatar
tilothijs
Tuner
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4

#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0
Locatie: Ilpendam
Contacteer:

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door tilothijs »

Kan niet, dan blijft hij zelfs niet stationair lopen als hij warm is. Hij kan te weinig mengsel aanzuigen door de kanalen die om de gasschuif heen lopen. Vandaar dat de stationairschroef tot de aanslag is gedraaid, zo blijft hij lopen omdat hij altijd op wat gas draait. Is maat 33 de originele stationairsproeier en is dit een vaker voorkomend probleem bij een net gereviseerd blok?
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Joram »

Nee dat is geen algemeen probleem.

Lucht altijd standaard op 1.5 slag zetten tijdens afstellen, pas daarna ideale punt zoeken.

Zet hem daar maar eerst eens op, gasnaald normaal en douw er een grotere sproeier in.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
tilothijs
Tuner
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4

#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0
Locatie: Ilpendam
Contacteer:

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door tilothijs »

Lucht op 1.5 slag of mengselschroef? xD. Ideaal punt is ver buiten het bereik van de mengselschroef, bij 3 slagen blijft de kop van het boutje net onder het afdakje en is hij nog net rond te het goede toerental te zetten met de stationairschroef. Grotere stationairsproeier is het niet want hij krijgt gewoon te weinig mengsel in de cilinder, de verhouding lucht/brandstof is prima.

Niemand ooit een vergelijkbaar probleem gehad?
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

De luchtschroef helemaal indraaien en dan 3 halve slagen los zetten
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Gebruikersavatar
tilothijs
Tuner
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4

#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0
Locatie: Ilpendam
Contacteer:

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door tilothijs »

Okee, dank voor drie maal noemen dat de mengselschroef op 1.5 slag moet staan, hier kom ik niet verder mee.
Ik ga zelf wel wat prutsen
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

3 maal een halve slag is 1,5 slag :emo:
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Rockstarderbi
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 00:58
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 70
Locatie: Siddeburen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Rockstarderbi »

Hee mede derbirijders(:

Ik heb een derbi senda sm gekocht met een 70cc airsal en een yasuni HM cross maar nu had ik een zeurende vader aandezien die 110-115 reed heb er nu dus een airsal 50cc opgezet en heb er een sproeier 94 ingedaan (zat 114 in).
Maar als ik gasgeef komt die in de eerste 3 versnellingen mooi op toeren maar de hogere versnellingen niet?
Zou ik een kleinere sproeier erin moeten zetten ? ik ga morgen naar mn bougie kijken.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

Ikzelf denk iets kleinere sproeier maar hoe is jou tandwielverhouding?
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Victor
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda R '97, Aprilia RS50 Naked, Range Rover V8, Ibiza 6J TDI

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Victor »

Ik heb een probleempje met mijn Senda. Als ik de luchtfilter eraf haal, loopt ie prima. Doe ik de luchtfilter erop, smoort ie bij volgas. Maar als ik een beetje met de koppeling speel en ik hou hem bij het weg rijden hoog in de toeren, dan trek ie wel mooi op.

Probleem is dus met luchtfilter erop, te weinig lucht? Of te veel benzine?
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

Ligt aan de setup en afstelling... zet je luchtfilter er weer op draai de luchtschroef helemaal dicht dan 1,5 slag uitdraaien
Dan proberen en als t niet goed doet hier weer zeggen wat hij allemaal doet tijdens rijden ;-)

Wil graag weten welke setup je hebt en wat voor een carb met welke sproeier
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Victor
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 06 jan 2013, 14:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda R '97, Aprilia RS50 Naked, Range Rover V8, Ibiza 6J TDI

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Victor »

nielstheto schreef:Ligt aan de setup en afstelling... zet je luchtfilter er weer op draai de luchtschroef helemaal dicht dan 1,5 slag uitdraaien
Dan proberen en als t niet goed doet hier weer zeggen wat hij allemaal doet tijdens rijden ;-)

Wil graag weten welke setup je hebt en wat voor een carb met welke sproeier
19mm Dellortho, sproeier 96
50cc Metrakit cilinder (dacht SP, want is gewoon gietijzer)
Gianelli Conti uitlaat

Luchtschroef 1.5 slag uitgedraaid, gasnaald middelste stand. Bij vol gas smoort ie hem. boooooohhhhhhmmm. Met de koppeling in klimpt ie mooi in de toeren. En als ik met veel spelen met de koppeling weg rij en ik hou hem hoog in de toeren, trekt ie ook mooi op. Hoop dat vandaag mijn nieuwe luchtfilter element binnen komt. Ben benieuwd of dat veel uitmaakt.
koekievg
Derbi fan
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 12 apr 2013, 23:16
Vervoersmiddel: Derbi xtreme
Locatie: Rotterdam

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door koekievg »

Wat is de gebruikelijke maat gasnaald in een 17.5 dellorto?
En zijn er grote verschillen daarmee in prestaties?

Edit:
ik heb een Dellorto 17,5mm PHVA met gasnaald A25, loopt bagger bovenin.
Als ik mijn gasnaald hoger zet doet die het bovenin goed maar is niet meer stationair te krijgen.
Ik wil een andere gasnaald proberen, welke raden jullie me aan?
Plaats reactie