http://www.tweedehands.nl/brommers-scoo ... ml?start=0

beste,
Hierbij verkoop ik met veel pijn in mijn hart mijn Derbi uit 2011 vanwege de aanschaf van een motor. De brommer verkeerd in een zeer goede conditie. Ik heb hem twee jaar geleden nieuw gekocht. De brommer wordt altijd eerst even warm gereden een paar minuten (<6000rpm) voordat er meer toeren gemaakt worden. Ook heeft hij altijd droog in mijn garage gestaan (tenzij ik door de regen rijd of op school ben ermee uiteraard).
De set-up is gewoon volledig origineel ontgrenst waardoor hij een topsnelheid van rond de 80km/u heeft.
-uitlaatpiemel is verwijdert en dichtgelast, vervolgens overgespoten
-de prop is verwijdert
-carburateur begrenzing is verwijdert (17,5mm Dellorto)
-luchtfilterbegrenzing is verwijdert.
-secundaire tandwielverhouding is 13/52
-de afstelling is: hoofdsproeier 0,90mm, luchtschroef 1,5e slag. hij loopt met deze afstelling perfect kwart/half/volgas en rijdt zonder stotteren/haperen.
de km-stand is 5000+ en er wordt nog op gereden. er zijn aanzienlijk wat dingen aan onderhouden:
zon 1000 km terug een beurt:
-de versnellingsbak olie is hier vervangen door Putoline GP10 GEAR. dit is zeer goede kwaliteit olie wat prima schakelt en koppelt, ook met koude motor. geen euroshopper spul ingegooid dus.
-de achterwiellagers zijn vervangen. het is algemeen bekend bij Derbi dat wanneer je deze niet tijdig vervangt ze kapotgaan en je achtervelg molesteren, wat vaak het geval is bij gebruikte Derbi's. Hier niet, ze zijn vervangen door SKF 6202RS lagers. goede kwaliteit dus.
-De bougie is vervangen en is een NGK BR9ES. Deze hittegraad is beter geschikt voor deze set-up dan de originele BR8
-zon 2000km terug is er een Michelin Pilot Sporty achterband op gelegd. Dit heb ik zelf als een top band ervaren. Goed grip, ook waar het wat natter is. Voor zit de originele band er nog op met zat profiel.
Zon 500km terug een beurt:
-de tandwielen en ketting zijn voor het laatst vervangen. De Ketting is een Regina Gold. Wederom goede kwaliteit dus en het kan voorlopig nog wel lang mee.
Er zal nog wel wat aan gedaan zijn wat ik vergeten ben.
Verdere extra’s die deze brommer heeft:
-de stuurbalk is vervangen door een 4x (metaaldikte) zo dik als de originele stuurbalk en ziet er ook wat mooier uit.
-de achter knipperlichten zijn vervangen door knipperlichten van een KTM 950 SM, welke vervolgens in mijn achterkap geplastificeerd en mooi weggewerkt zijn. Dit is uniek en ziet er onwijs mooi en functioneel uit. Ze zijn zeer stevig gemonteerd, ik rij er zelf al zon 2500km zo mee. (zie foto’s)
-er is een rood velg lint aangebracht.
-de taartschep van de kenteken is eraf, hij is vervolgens opgehoogd wat een veel mooier effect geeft.
-Je krijgt de originele spiegel erbij. (staat niet op de foto’s)
-Je krijgt er een Derbi Radiatorventilator bij. Deze kreeg ik ooit gratis en heb nooit de moeite genomen om hem aan te sluiten. Een leuke extra voor de warme zomerdagen.
-beide sleutels (eerste en reserve) zijn gewoon aanwezig.
-de brommer is uitgerust met een top begrenzer die ik zelf nooit nodig heb gehad. verder uitleg hierover kan per mail.
Natuurlijk zijn er ook enkele minpuntjes, hij is immers niet nieuw.
-normale gebruikerskrasjes.
-ooit is door een val mij rechter radiatorkap gebroken. Deze is van de achterkant geplastificeerd en hier zie je in principe niks van tenzij je erg goed gaat kijken.
Ik hoop dat de volgende eigenaar er net zoveel plezier van zal hebben als ik dat gedaan heb, en de brommer niet in verval zal laten geraken. Ik heb er altijd veel plezier mee gehad en het doet zeer hem weg te moeten doen. Bieden kan vanaf 1385 euro. De nieuwprijs is €3150, dus doe een respectabel bod. een lager bod ga ik niet eens op in. kenteken kan gevraagd worden per email. Emailen kan altijd, bellen is sneller.
Met vriendelijke groeten, Tommy G.