Brommer wordt trager
- sendaDRD2012
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd x-treme
Brommer wordt trager
Hallo, ik heb het idee dat mijn brommer met de tijd wat trager begint te worden, hij haalde eerst makkelijk 73 - 74, een tijdje later 71, en nu net 69 - 70. Hij is nog niet oud en trek hem regelmatig goed door. Het is maar een klein verschil in snelheid maar heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Alvast bedankt 

- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Brommer wordt trager
Ketting goed gespannen? nog genoeg lucht in de banden?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- sendaDRD2012
- Derbi fan
ik heb het idee dat de ketting wel iets losser is gaan hangen maar iemand vertelde me dat dit beter was ivm met over drempels rijden etc. banden zou ik even moeten nakijken maar kan de ketting 5 km/u schelen als die iets losser hangt?
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: yamaha aerox 2010 (sold)
derbi drd limited edition 2007 (sold)
derbi gpr racing 2008 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12671
ligt eraan als je ketting heel strak staat en je gaat hard over een hobbel waardoor die ver in veert kan je ketting breken,
maar weet niet hoe los je ketting staat als die te los staat is ook niet goed dan kan die eraf schieten tijdens het rijden ,
maar volgens mij staat op de site een How To van ketting spannen dus daar even kijken en zelf spannen
en als die goed staat gewoon beetje bij houden 1x in de 2 weken even kijken hoe die nog steeds

maar weet niet hoe los je ketting staat als die te los staat is ook niet goed dan kan die eraf schieten tijdens het rijden ,
maar volgens mij staat op de site een How To van ketting spannen dus daar even kijken en zelf spannen

en als die goed staat gewoon beetje bij houden 1x in de 2 weken even kijken hoe die nog steeds

Matig uw kinderen, denk om mijn snelheid
- sendaDRD2012
- Derbi fan
Oke bedankt! Zal eens kijken! 

-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing 2008 - Orion agb 37 2010
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=9731
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Skyteam Dax (Sold)
MotorHispania RYZ Pro SM (Sold)
Derbi Senda DRD 2010 - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 02#p249102
Jawel.
Het zou ook kunnen dat je ketting en tandwielen versleten zijn..
Het zou ook kunnen dat je ketting en tandwielen versleten zijn..
- kristof
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
ik zou niet weten waarom je trager zou rijden omdat je ketting wat losser hangt of omdat je tandwielen versleten zijn, zodra je tandwielen pakken op de ketting blijven ze tegen de ketting, en het is niet dat wanneeer ze slijten de diameter zoveel kleiner of groter wordt dat je er iets van gaat merken aan je snelheid, wat het mss wel kan zijn zoals derbi-ftw zei is dat je banden niet genoeg lucht hebben of omdat je achterband versleten is waardoor je diameter van je band kleiner is en daardoor kan je een beetje trager rijden volgens mij
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Dat gaat om millimeters. Dat is onzin.

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- kristof
- Pro tuner
wanneer mijn achterband versleten is kan ik het duidelijk zien dat de bovekant van de band niet meer zo bol staat als dat hij nieuw zou zijn, de bovejant is meet plat dus de diameter is kleiner geworden, ik weet niet uit men hoofd hoe diep de groeven in een nieuwe band zijn maar als je met een totaal versleten band rijd moet je dus de diepte van die groeven x2 doen en dat gaat er af van de diameter van de band, dit gaat niet om 1 of 2 mm
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Peugeot 107
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1570
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi
Dat profiel op de banden is inderdaad grote onzin.
De kans is groter dat je zuigerveren of zuiger versleten is.
Heeft je uitlaat veel drap bij de demper, neemt hij meer brandstof, minder compressie en maakt de cilinder misschien meer geluid?
De kans is groter dat je zuigerveren of zuiger versleten is.
Heeft je uitlaat veel drap bij de demper, neemt hij meer brandstof, minder compressie en maakt de cilinder misschien meer geluid?
- kristof
- Pro tuner
hij is ''nog niet oud'' dus als hij ermee rijd zoals het moet dan is er met de cilinder niets mis
hoe kleiner de omtrek van je band hoe trager je rijd, dit is hetzelfde principe als je voortandwiel, dus ik denk dat een versleten achterband meer te maken heeft met trager rijden dan een te losse ketting
hoe kleiner de omtrek van je band hoe trager je rijd, dit is hetzelfde principe als je voortandwiel, dus ik denk dat een versleten achterband meer te maken heeft met trager rijden dan een te losse ketting
-
- Tuner
Misschien heeft die de laatste tijd ook wel te veel gegeten of heeft die met het koude weer te veel kleren aan.
Nee, even zonder geintjes, ik denk niet dat het veel uitmaakt.
De zuigerveren kunnen snel slijten als je bijvoorbeeld niet goed inrijdt.
Nee, even zonder geintjes, ik denk niet dat het veel uitmaakt.
De zuigerveren kunnen snel slijten als je bijvoorbeeld niet goed inrijdt.
- kristof
- Pro tuner
ja idd ik zeg dat het mss kan, als je een kleiner achterwiel steekt ga je ook trager rijden
ik veronderstel dat hij een hele tijd begrenst heeft gereden en nu ontgrenst, dan ga je niet veel kunnen misdoen met het inrijden
het kan ook gewoon vuile naft zijn, een slechte luchtfilter, teveel 2takt olie gemengt het kan van alles zijn
ik veronderstel dat hij een hele tijd begrenst heeft gereden en nu ontgrenst, dan ga je niet veel kunnen misdoen met het inrijden
het kan ook gewoon vuile naft zijn, een slechte luchtfilter, teveel 2takt olie gemengt het kan van alles zijn
-
- Tuner
Ja, moet je voor de gein eens op autoweek.nl kijken en dan de garage test.
Dan heb je ook auto's als een Focus RS die tientallen pk's en veel koppel inlevert naar een paar jaar.
Dan heb je ook auto's als een Focus RS die tientallen pk's en veel koppel inlevert naar een paar jaar.
-
- Tuner
.
Laatst gewijzigd door Heavy Fuel op di 08 okt 2013, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- kristof
- Pro tuner
ja heb je overal, alles verduurt ooit wel een
ja dat kan, maar hij rijd trager dus dat is het in dit geval niet
maat van me hat cross wielen, hij stak sm wielen en liet het magneetje van de teller op dezelfde plaats zitten op zn schijf, dacht dat het een verschil was van een 20/u

ja dat kan, maar hij rijd trager dus dat is het in dit geval niet

maat van me hat cross wielen, hij stak sm wielen en liet het magneetje van de teller op dezelfde plaats zitten op zn schijf, dacht dat het een verschil was van een 20/u

- sendaDRD2012
- Derbi fan
Ik denk dat het met slijtage wel meevalt, 1500 op de teller en de gekleurde lijnen van een stift zitten nog op de banden, en ik denk dat de cilinder na die paar km nog niet versleten kan zijn toch? Wel hoor ik met schakelen de laatste dagen opeens allemaal gerammel in de buurt van mijn ketting en die zit volgensmij dus ook veel te los, kan hem flink naar beneden duwen dus maar eens spannen deze week, eens kijken of dat de oplossing is. Banden waren naar mijn wete in orde, 2,2 bar achter, 1,8 bar voor
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Ga eerst je ketting spannen en banden oppompen ( beetje de basis dingen van je brommer onderhouden......)
Zuiger kan natuurlijk al versleten zijn, als jij je zuiger/cilinder niet hebt ingereden.
Zuiger kan natuurlijk al versleten zijn, als jij je zuiger/cilinder niet hebt ingereden.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl