Hallo!
Ik heb een probleem met mijn derbi. Als hij koud staat en ik wil hem in eerste versnelling steken en ik dus ontkoppel, valt hij gewoon uit precies alsof ik niet ontkoppel. Als ik hem dan weer wil aankicken(met ambriage ingehouden) bolt hij vooruit.
Als ik hetzelfde doe maar dan in de tweede versnelling gaat het gewoon goed. Wat ik nu dus altijd doe is eerst in tweede versnelling steken en dan pas in eerste, wat ik vrij vervelend vind.
Als hij warm staat heb ik hier geen enkel probleem mee.
Weet iemand misschien de oorzaak van dit bizar probleem en wat er eventueel aan te doen is? Brommer heeft rond de 20k kilometers gelopen maar is 2000 km geleden gereviseerd geweest.
Alvast bedankt!
Derbi onkoppelt niet volledig
- ce3c
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Senda X-treme 2005
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7051
Derbi onkoppelt niet volledig
2 Stroke Power

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Skyteam Dax (Sold)
MotorHispania RYZ Pro SM (Sold)
Derbi Senda DRD 2010 - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 02#p249102
Re: Derbi onkoppelt niet volledig
Ik zou je koppeling eens afstellen..
- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Als je motor koud is, dan is de olie die in je versnellingsbak zit, dus ook in de koppeling, ook koud.
Als olie koud is, word het dik. Als olie warm word, niet meer. En als olie dik is, plakt het nogal.
Dus dat wil zeggen; dat je koppelingsplaten aan elkaar plakken als de motor koud is.
Dus als je je koude motor start, laat hem even 5 minuutjes warm draaien, en knijp voordat je de brommer in de eerste versnelling zet, even 10 keer je koppeling in. Dat wil het plakken verhelpen. Daarna zal je eventueel nog wel een kleine schok voelen, maar dat is gewoon normaal. Bij een warme motor, plakken de platen niet meer omdat de olie dan lekker gedunt is. Dan heb je er inderdaad geen last meer van.
Als olie koud is, word het dik. Als olie warm word, niet meer. En als olie dik is, plakt het nogal.
Dus dat wil zeggen; dat je koppelingsplaten aan elkaar plakken als de motor koud is.
Dus als je je koude motor start, laat hem even 5 minuutjes warm draaien, en knijp voordat je de brommer in de eerste versnelling zet, even 10 keer je koppeling in. Dat wil het plakken verhelpen. Daarna zal je eventueel nog wel een kleine schok voelen, maar dat is gewoon normaal. Bij een warme motor, plakken de platen niet meer omdat de olie dan lekker gedunt is. Dan heb je er inderdaad geen last meer van.

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 03
Ik laat hem even warm lopen. Wat toeren geven en dan in zijn 1 drukken. Gaat altijd goed.
GEZOCHT: Derbi Senda DRD SM 2003 Supermotard Zadel