Gestolen Brommer Jony

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: Gestolen Brommer Jony

Ongelezen bericht door the skullkid »

jony schreef:Welke weg zou jij kiezen?
Aangezien het tokkies zijn, het geld van de verzekering al op de rekening staat en er geen emotionele waarde aan die brommer hangt(toch?) zou ik het laten rusten en die lul gewoon kloten zoals ik al zei.

nielstheto schreef:jony.. kies jou eigen weg ;) beter pak je t zo legaal mogelijk ivm dat als hij argwaan krijgt.. jou andere brommer wellicht ook gejat wordt of juist kapotgetrapt..

ga gewoon in t weekend met je vader erheen en check gewoon t bloknummer... eventueel zeg je van ik laat nog van me horen en dan volgende dag popo bellen etc..
Welke garantie heb je dat hij niet jony zijn nieuwe brommer in de hens zet als Jony daar maandagmorgen staat met de wouten? Denk je dat als er iets gebeurt met jony (zijn brommer) de politie direct tokkiemans gaan oppakken? Ja, om daarna vrij te laten wegens geen bewijzen.
nielstheto
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)

Ongelezen bericht door nielstheto »

klopt daarom zeg ik ook je eigen weg je kunt gaan zoals een kamper zelf em eventueel mishandelen .. dat hij later je brommertje pakt of vrienden etc... alles wat waarde aan em heeft

of je pakt em met de popo en jony met bewijzen komt..
volgende probleem komt idd of hij wordt weer vrij gelaten en pakt em alsnog of zijn vriendjes komen

maar in mijn eigen ogen zou ik er gewoon heengaan en nummer checken.. heb je toch iets bewijs en dan nog jony laat je zeker niet bang maken !!!
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
jony
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo

Ongelezen bericht door jony »

Het gaat mijn vader ook niet alleen om de brommer maar ook hoe hij bij dit adres is gekomen waarom en wie hem getipt heeft.
Hebben hier al vaker dit soort dingen gehad en hij wil weten wie erachter zit. Dat is ook een reden waarom hij wil dat hij even in contact komt met politie. Misschien kunnen we er namen uit halen of iets dergelijks. Misschien ook niet maar nooit geschoten is altijd mis. ;)

Misschien gaat mijn vader ook met een kennis kijken in plaats van met mij. Misschien herkent hij mij als iemand hem getipt heeft.
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
nielstheto
Pro tuner

heb je goed... zodra ook alles klaar is enzo.. laat dit topic compleet verwijderen voor latere problemen stel dat hij ineens hier aanmeld en erachter komt
Afbeelding
the skullkid
Pro tuner

jony schreef:Het gaat mijn vader ook niet alleen om de brommer maar ook hoe hij bij dit adres is gekomen waarom en wie hem getipt heeft.
Hebben hier al vaker dit soort dingen gehad en hij wil weten wie erachter zit. Dat is ook een reden waarom hij wil dat hij even in contact komt met politie. Misschien kunnen we er namen uit halen of iets dergelijks. Misschien ook niet maar nooit geschoten is altijd mis. ;)

Misschien gaat mijn vader ook met een kennis kijken in plaats van met mij. Misschien herkent hij mij als iemand hem getipt heeft.
Dan raad ik je af om zelf te gaan. Als hij jou kop ziet gaat de deur dicht en ligt dat ding tussen de pers. En dan heb je niks meer buiten kempers op je dak.
jony
Pro tuner

Daarom gaat me pa misschien met een kennis langs. :happy:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
DarkfoxJJ
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme

Ongelezen bericht door DarkfoxJJ »

Vreemd dat de politie een dief niet wilt oppakken.
Misschien is het wel zo dat de brommer nu niet meer van jou is, maar toen die gestolen werd was ie wel van jou.
Ze laten een dief dus gewoon z'n gang gaan, lekker is dat.

Met andere woorden, als ik mijn brommer 'laat' stelen door iemand kan ik gewoon naar de verzekering gaan en m'n geld ophalen zonder dat de politie op zoek gaat naar de dief.

Zag trouwens dat hij ook een andere brommer te koop had staan, misschien ook gestolen? Je weet het nooit met dat soort mensen.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

In ieder geval succes met het langsgaan enzo, hoop dat het goed afloopt en je de brommer terugkrijgt of wat dan ook ;)
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Ongelezen bericht door Boeki »

Jij hebt denk ik het verhaal niet helemaal gelezen. Jony kan geen politie aan het werk zetten zonder dat hij bewijzen heeft, dus hij is nu eerst bezig met het verzamelen daarvan.

En wat skullkid zegt, ik zou je ook sterk afraden zelf langs te gaan als het mogelijk is dat hij weet wie je bent.
Open the Throttle and Smile
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Misschien mist er iemand een Vespa ''Sommige beugels zijn wel een beetje beschadigd''
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
jony
Pro tuner

Ja ik ga ook niet mee, ik blijf gewoon in de auto zitten denk ik.

Die jongen heeft tegen mij zelf gezegd dat hij 700 wou en dat hij niet in de weg staat, dus hebben nog wel even.
Want dit weekend is her opening van een bedrijf van ons en dat was ik een beetje vergeten. Mijn vader is daar uiteraard bij en ik zelf ook dus wordt begin volgende week. Ik prik voor volgende week een vaste datum en jullie merken wel wanneer die dag is geweest.

Was em weer!
buschpresident
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Aprilia Rs125

Ongelezen bericht door buschpresident »

the skullkid schreef:Als ik jou was, en mijn epic rage al was gaan liggen, zou ik die gast gewoon zo verrekte subtiel proberen te kloten.
Je gaat bv. de brommer bezichtigen met 2 personen, de ene leid hem af, de andere draait de banjo boutjes los van de remmen. Laat hem dan maar een stukkie rijden.
Weet niet of dit serieus is maar dat lijkt me ook geen sterk plan.. :emo:
Iets met een inbreker en in het ziekenhuis slaan: uiteindelijk draai jij voor de rechter:p

anyways, ben benieuwd hoe het afloopt! Zou me niks verbazen als die vespa ook gestolen blijkt te zijn
nielstheto
Pro tuner

Ben t eens met bushpresident.... slaan help je alleen jezelf mer in de problemen...

En idd die vespa zou me echt niks verbazen als die gejat is
Afbeelding
the skullkid
Pro tuner

DarkfoxJJ schreef:Vreemd dat de politie een dief niet wilt oppakken.
Misschien is het wel zo dat de brommer nu niet meer van jou is, maar toen die gestolen werd was ie wel van jou.

Met andere woorden, als ik mijn brommer 'laat' stelen door iemand kan ik gewoon naar de verzekering gaan en m'n geld ophalen zonder dat de politie op zoek gaat naar de dief.

Zag trouwens dat hij ook een andere brommer te koop had staan, misschien ook gestolen? Je weet het nooit met dat soort mensen.

In ieder geval succes met het langsgaan enzo, hoop dat het goed afloopt en je de brommer terugkrijgt of wat dan ook ;)
De politie krijgt van Jony te horen dat meneer Kemper zijn brommer heeft gestolen. Zonder bewijzen. Logisch dat de politie hem niet oppakt zonder bewijzen. Een huiszoeking haalt ook niets uit want hij staat op zijn werk. En daar krijgen ze sowieso geen huiszoekingsbevel voor. Agenten zijn ook verbonden aan regels en wetten. Maar goed ook.
buschpresident schreef:
the skullkid schreef:Als ik jou was, en mijn epic rage al was gaan liggen, zou ik die gast gewoon zo verrekte subtiel proberen te kloten.
Je gaat bv. de brommer bezichtigen met 2 personen, de ene leid hem af, de andere draait de banjo boutjes los van de remmen. Laat hem dan maar een stukkie rijden.
Iets met een inbreker en in het ziekenhuis slaan: uiteindelijk draai jij voor de rechter:p

anyways, ben benieuwd hoe het afloopt! Zou me niks verbazen als die vespa ook gestolen blijkt te zijn
Ik volg je niet echt. Hij zal nooit weten dat ik het ben geweest. En als hij daar achter komt, hij bij mijn thuis inbreekt om mijn in het ziekenhuis te slaan dan kan hij komen. Graag zelfs. Als dat is wat je bedoelt?
jony
Pro tuner

Heb met mijn pa overlegd en hem lijkt het ook slimmer om zonder mij te gaan. Skullkid ik ga niet lopen klooien met zijn spullen. Ik probeer liever de brommer in beslag te laten nemen door de politie dan dat ik met zijn eigendommen ga klooien, nou ja "zijn" eigendommen. :emo:

Over die Vespa, zij doen niet anders als handelen in dit soort spul is een gewoonte dus je kan er vrijwel vanuit gaan dat deze ook niet van hem is. Misschien valt die ook nog wel te redden :?: Alleen hij zal toch wel de papieren moeten hebben want kenteken staat erop..
buschpresident
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Aprilia Rs125

Ongelezen bericht door buschpresident »

the skullkid schreef:
DarkfoxJJ schreef:Vreemd dat de politie een dief niet wilt oppakken.

De politie krijgt van Jony te horen dat meneer Kemper zijn brommer heeft gestolen. Zonder bewijzen. Logisch dat de politie hem niet oppakt zonder bewijzen. Een huiszoeking haalt ook niets uit want hij staat op zijn werk. En daar krijgen ze sowieso geen huiszoekingsbevel voor. Agenten zijn ook verbonden aan regels en wetten. Maar goed ook.
buschpresident schreef:

Ik volg je niet echt. Hij zal nooit weten dat ik het ben geweest. En als hij daar achter komt, hij bij mijn thuis inbreekt om mijn in het ziekenhuis te slaan dan kan hij komen. Graag zelfs. Als dat is wat je bedoelt?
haha je snapt me idd niet. ik bedoel, het is net als een inbreker op heterdaad op z'n bek meppen. Hoewel hij bij jou in ging breken, wordt jij alsnog vervolgd omdat je hem gemept hebt; krom rechtsysteem enzo, maar was gewoon een vergelijking. Als hij zich dood of ernstig gewond rijdt op een brommer (zij het gestolen) waar jij met opzet de remmen van hebt 'gesaboteerd' mag jij je verantwoorden voor de rechter en niet dat teringventje die brommers jat ;)
Frenk
Pro tuner

Ongelezen bericht door Frenk »

Zo jony, lees het hele verhaal nu pas!
Ziet er denk ik goed uit, ik hoop het beste voor je.
Alleen als ik jou was had ik dit topic niet aangemaakt.
Via via kan het al gauw zo zijn dat een kennis oid van hem dit leest en hem waarschuwdt..
Dan sta je alsnog met lege handen..
nielstheto
Pro tuner

Idd frenk je hebt gelijk ... maar hoe moet je anders om tips gaan vragen dan?
Afbeelding
the skullkid
Pro tuner

buschpresident schreef:
haha je snapt me idd niet. ik bedoel, het is net als een inbreker op heterdaad op z'n bek meppen. Hoewel hij bij jou in ging breken, wordt jij alsnog vervolgd omdat je hem gemept hebt; krom rechtsysteem enzo, maar was gewoon een vergelijking. Als hij zich dood of ernstig gewond rijdt op een brommer (zij het gestolen) waar jij met opzet de remmen van hebt 'gesaboteerd' mag jij je verantwoorden voor de rechter en niet dat teringventje die brommers jat ;)
Nou niet bepaald, Je hebt altijd nog iets als wettelijke zelfverdediging. Zo is er hier in België ook al een juwelier vrijgesproken die een inbreker heeft neergeschoten. Als hij hem in de rug had geschoten zat hij ook in de bak. Krom maarja.
jony
Pro tuner

Ja zit eigenlijk ook te twijfelen om te vragen of dit topic verwijdert mag worden. Jullie zijn op de hoogte en weten het verhaal en dan vertel ik later volgende week de uitkomst wel. Dan in ieder geval bedankt voor jullie hulp! Heb ik echt veel aan gehad. :thumbup:
the skullkid
Pro tuner

jony schreef:Ja zit eigenlijk ook te twijfelen om te vragen of dit topic verwijdert mag worden. Jullie zijn op de hoogte en weten het verhaal en dan vertel ik later volgende week de uitkomst wel. Dan in ieder geval bedankt voor jullie hulp! Heb ik echt veel aan gehad. :thumbup:
als hij het nu nog niet gelezen heeft of er hoor van heeft gehad zal dat ook niet gebeuren.
Gesloten