Na al heel lang lid te zijn van het derbi-forum en nog nooit ene gallerij of project log te hebben gemaakt, toch maar besloten nog steeds een project log te maken voor mijn parmakit project.
Aller eerst zal ik me even voorstellen voor de mensen die mij nog niet kennen,
mijn naam is Bryan ben 17 jaar en woon in Emmen.
Op mijn 15de me eerste brommer gekocht, en daar veel geld ingestoken, deze heb ik gehad tot ongeveer 2/3 maand geleden.
Die heb ik toen geruild voor een Drd Pro 2007.
Maar omdat dit geen gallerij is ga ik nu vertellen over het project
![Dry :dry:](./images/smilies/dry.gif)
Ik was altijd een beetje opzoek naar die voorpoten van marzocchie ( wel de usd dubbele remmen )
toen kwam ik 4 maand geleden heel toevallig (gelukkig) hier op het derbi-forum in het vragen topic een aanbod van iemand,
die bood zijn complete ltd 2005 ( miste paar dingen zoals kappen, liep niet door vastloper ) voor 300,-
naar een kleine discussie met me vader of ik er nog wel zoveel geld in moest steken ( in brommers ) mocht het toch doorgaan,
eerst een aanbetaling gedaan aan de jongen, en toen ik geloof een maand later afgereisd richting brabant.
Toen ik daar aankwam schrok ik in eerste instantie een beetje van de staat van de kappen en dergelijke,
maar dacht maar aan een ding eigenlijk, dit kan ik wel mooi opknappen en verkopen of desnoods in onderdelen verkopen en er een klein bedragje als winst tussen uit te halen voor mijn auto rijbewijs.
eenmaal thuis gekomen was het project echt begonnen.
Eerst had ik in de gedachte een mhr team 80 blok te maken,
had alles al gekocht bij josdijkman, en op gestuurd naar jasper zodat hij me blok kon aanpassen en alles klaar kon maken.
alles was bij jasper dus, toen heeft jasper mij gezegd dat het krukas wat er toen inzat ( doppler ) waarschijnlijk niet sterk genoeg was om xxxx km's mee te gaan rijden.
Heb hem toen gevraagd wat verstandig was om te doen, en hij adviseerde mij enkele krukassen.
Ik had in eerste instantie geen geld om direct een krukas te kopen wat jasper mij adviseerde want ze waren behoorlijk prijzig...
Ook had ik dat parma blok van krego wel gezien, hoe jasper daar mee bezig was en dat, dat blok een poos te koop heeft gestaan ( spijtig genoeg geen geld voor gehad.. )
op dat moment dat ik aan dat parma blok dacht, dacht ik een beetje van dat wil ik ook!
heb toen met jasper overlegd en mijn splinternieuwe mhr team 80 met gespoten buitenkop ( door bedrijf laten doen ) kwam te koop te staan.
Op een of andere rare manier had ik binnen een aantal week (ondanks dat mijn mhr team nog niet verkocht was ) het geld om een parma cilinder en krukas te kopen,
Heb dat toen ook gedaan! en 2 dagen later ( na mijn bestelling ) was het binnen gekomen!
Toen ik de zuiger uit de doos haalde dacht ik
![Blink :blink:](./images/smilies/blink.gif)
![Heilig (A)](./images/smilies/heilig.gif)
alles weer opgestuurd naar jasper zodat hij blok kon aanpassen en alles kon monteren.
na een paar week kreeg ik van jasper het slechte nieuws te horen..
mijn cilinderhemd van de parma was afgeknapt
![Huilend of zeer droevig :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crazy :crazy:](./images/smilies/icon_crazy.gif)
ik vroeg hem hoe dat was gekomen ( ik dacht direct dat jasper hem had laten vallen ) hij vertelde mij; "ja die cilinder is zo krom als een hoer".
na een poosje daarover gezeurd te hebben, hebben we besloten dat de cilinder weer opgestuurd moest worden naar de fabriek, en dat die moesten concluderen of het een productiefout was of niet.
cilinder afgestuurd, en naar 2 week heb ik een x gemaild en kreeg ik het volgende terug:
"Hallo Bryan,
Wij hebben nog geen reactie vernomen van de fabriek, en vinden dit betreurend.
Omdat wij de klant tevreden willen houden, is er besloten u een nieuwe cilinder kit af te sturen.
Mvg,
Gearparts24"
ik was extreem blij, en had dit nieuws tegen jasper gezegd,
hij zei tegen mij; je kan proberen dat die cilinder past, of je stuurt de cilinder op naar mij zodat ik hem nog pas kan maken ( blok was nog bij jasper )
heb besloten om de gok te wagen dat alles paste, en jasper heeft mij het blok opgestuurd.
Toen ik alles terug had meteen gepast, alleen zoals jasper al vermoede paste het niet omdat die andere cilinder dus echt krom was..
Foto's met uitleg en alles volgt nog!
~Parmakit 110cc~