Ik zal mij eerst even voorstellen: Ik ben Barth en 17 jaar. Ik heb deze Derbi nu ongeveer een jaar en ben een van de weinige schakelrijders hier in Amstelveen. Sommigen kennen mij misschien wel van het aanbod gedeelte of een paar probleempjes die ik heb gehad.

De Derbi moest een Limited 07 zijn en die kwam er dan ook. Hij was niet heel duur maar daardoor ook niet helemaal meer de nieuwste. Hier zie je wat foto's:

De onderdelen waren verroest verweert en niet zo goed onderhouden als dat ik had gehoopt. Dit brak de pret echter niet want ik wilde gewoon van het rijden genieten! het nakijken naar mijn brommer in dit stadje gebeurde toch wel

Daar ook foto's van:
mooie foto

banden mooi gemaakt met bandenmarker.

crosskap er op gezet.

Het blokje

zo heb ik er een hele tijd mee rond gereden tot nu.....
Hij lekte mengsmering en moest aangelopen worden. Je moest hem in het begin ook hard kicken want het achterwiel blokkeerden, in het begin zat de kickstarter ook vast. Ik heb toen de uitlaat er af gehaald en de carburateur schoongemaakt. Uit me uitlaat en blok kwam mengsmering. ik denk nu dus dat mijn koppaking lek is. Deze ga ik snel verwisselen en rij nu tijdelijk op een zip van een vriend van me.... De Derbi wordt nu weer mooi gemaakt zodat ik er nog goed op kan rijden tot de zomer. Als ik dan na mijn examen tijd heb ga ik hem helemaal piekfijn maken! Het blok wordt dan ook gereviseerd.
ben alvast begonnen met het polijsten van bepaalde onderdelen. De demper is al klaar en de uitlaat is halverwege. Ook zal ik mijn schakelpookje polijsten.
Ik vind het leuk om dit allemaal te doen maar zit wel in mijn examenjaar en heb er dus niet zo veel tijd voor. Ook heb ik niet heel veel gereedschap en doe ik het in de garage naast een auto

Als jullie nog enige tips hebben om hem mooi te maken of andere dingen te verbeteren zijn die altijd welkom!
to do list:
- Nieuw RAW achterlicht. (zwart of doorzichtig)?
- Nieuwe remblokjes voor.
- Uitlaat polijsten.
- Rest polijsten.
- Blok reviseren.
- Blok stralen en opnieuw spuiten.
- koppakking verwisselen.
- zeistepjes mooi maken of nieuw kopen.
- Nieuw stikkers voor de kappen samen met een nieuw laklaag.
- remschijven opknappen + nieuwe rvs bouten.
- limited handkappen
-pro grip handvaten
Groeten Barth!
03-02-2013
kleine update:
Twee setjes remblokjes (voor) zijn besteld en nieuwe pro grip handvaten, geel met zwart. de foto's volgen!
27-02-2013
weer aan de slag geweest. Carb helemaal grondig schoongemaakt. Uitlaatbocht half gepolijst en de demper helemaal. Het resultaat is prachtig maar ik heb hem echt weer nodig om te rijden.
zo stond die erbij:

toen pakketje binnen gehad en alles gemonteerd enz. remblokjes zijn vers nu voor.

toen alles in elkaar zat kwamen de problemen. Hij startte in een keer en dat deed die voorheen niet. ik helemaal blij

pakking gecontroleerd zat niet goed. Nu lekt die niet meer.
volgende probleem. De kickstart wordt geblokkeerd in het begin en gaat na veel moeite weer soepel. het lijkt wel alsof die veel te veel compressie heeft. Dit is na elke keer stilstaan van een nacht. Toen ik hem uit elkaar gehaald had kwam er benzine uit me cilinder en best veel uit me uitlaatbocht. sproeier die er nu in zit is 84. Vol gas open verzuipt die nog een beetje.
tweede probleem. Mijn remblokken had ik ontlucht maar ze doen het gewoon niet. Wat kan zijn is dat de zuigers ze vast zitten ik ze open moet maken in olien en weer er in moet doen. Of hebben jullie een ander idee?
Hebben jullie enig idee wat er mis is?