rem bouwt geen druk op na revisie
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme puch maxi honda scoopy honda vision en de beruchte fiets :P
honda scoopy - Locatie: amstelveen
rem bouwt geen druk op na revisie
ik heb vandaag me remklauw voorzien van nieuwe remzuigers en pakkingen maar nou was ik aan het ontluchten en kon door blijven gaan tot ik een ons weeg zuigers gingen geen milimeter er uit terwijl ze er heel soepel in gingen
ook nergens een lek ofzo gevonden dus lijkt me dat hij dan druk op moet bouwen
wie kan me hiermee helpen alvast bedankt
- garra432
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Extreme SM 2008, Aprilia SX 2009
Re: rem bouwt geen druk op na revisie
Misschien is dat kabeltje verstopt of niet goed ontlucht of zitten je remzuigers vast gevroren?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Hoe ontlucht jij je rem dan?gijs1993 schreef:ik heb vandaag me remklauw voorzien van nieuwe remzuigers en pakkingen maar nou was ik aan het ontluchten en kon door blijven gaan tot ik een ons weeg zuigers gingen geen milimeter er uit terwijl ze er heel soepel in gingen

www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Ff naar de bromboer gaan, die ontlucht hem met een speciaal ding voor op de compressor.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme puch maxi honda scoopy honda vision en de beruchte fiets :P
derbi-ftw schreef:zoals je het ook bij een auto doet paar keer inknijpen dan ingeknepen houden en nippel open als de bellen er er uit zijn weer dicht en dat herhaal ik een paar keergijs1993 schreef:ik heb vandaag me remklauw voorzien van nieuwe remzuigers en pakkingen maar nou was ik aan het ontluchten en kon door blijven gaan tot ik een ons weeg zuigers gingen geen milimeter er uit terwijl ze er heel soepel in gingen
maar heb meer dan uur staan ontluchten en kwam geen stap verder
Hoe ontlucht jij je rem dan?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Nippel open doen, rem paar keer inknijpen, totdat er vloeistof uitkomt, nippel dicht.
Klaar.
Klaar.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Schakelrijder
remzuigers kunnen zoiezo niet vast zitten wand die zaten er net in als je goed had gelezen en slang heb ik laatst nog door gespoten met de compressor dus lijkt me ook erg onwaarscheinlijkgarra432 schreef:Misschien is dat kabeltje verstopt of niet goed ontlucht of zitten je remzuigers vast gevroren?
-
- Schakelrijder
dat komt op het zelfde neer denk niet dat het er beter van word maar valt te proberen zo maar weer is ff de garage inderbi-ftw schreef:Nippel open doen, rem paar keer inknijpen, totdat er vloeistof uitkomt, nippel dicht.
Klaar.
-
- Schakelrijder
heb nog een keer de leiding door gespoten maar dat mocht niet baten ik snap er echt geen zak meer van heb alles naa gekeken op lekken en niks gevonden krijg er gwn geen druk op
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi GPR50 Zundapp GTS50 Derbi Senda 70cc in aanbouw
- Gallery: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZVQ3FUR-D.jpg
Ja op deze manier kan je pompen tot je een ons weegt de juiste manier is toch ietsje andersderbi-ftw schreef:Nippel open doen, rem paar keer inknijpen, totdat er vloeistof uitkomt, nippel dicht.
Klaar.

Rempotje vullen en dan ong 15xpompen dan de rem ingeknepen houden EN DAN PAS de ontluchting
opendraaien. Dan nippel weer dicht en daarna de rem pas loslaten anders zuigt hij gelijk weer lucht
terug naar binnen

Zeg ut gauw ben rasund druk!!
-
- Schakelrijder
zoals jij het zij doe ik het altijd maar dat wil dus niet werken
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi GPR50 Zundapp GTS50 Derbi Senda 70cc in aanbouw
- Gallery: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZVQ3FUR-D.jpg
gijs1993 schreef:zoals jij het zij doe ik het altijd maar dat wil dus niet werken
Moet goed gaan maar duurt wel vrij lang hoor! Is het voor of achterrem?
Als het voorrem is wil het ook wel eens helpen als je hem boven bij de pomp ook
even ontlucht! Verder zei je ook dat de zuigers er vanzelf in gingen dit kan ook
iets te makkelijk gegaan zijn en lekt hij gewoon langs de ringen in de klauw dan
kan je het wel vergeten om de boel op druk te krijgen! Ben zelf al meerdere keren
wel een uur bezig geweest om het voor mekaar te krijgen.Anders bij de brommerboer laten doen

Zeg ut gauw ben rasund druk!!
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Haal je volledige remsysteem er eens af? En houdt het eens in een andere hoek. Het kan zijn dat er ergens lucht in het systeem blijft hangen. Kleine slagjes geven met de hand helpt ook.
-
- Schakelrijder
wat bedoel je met slagje ?the skullkid schreef:Haal je volledige remsysteem er eens af? En houdt het eens in een andere hoek. Het kan zijn dat er ergens lucht in het systeem blijft hangen. Kleine slagjes geven met de hand helpt ook.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
tikjes. Er op slaan zodat je de belletjes lucht uit hun plaats slaat. Met de hand of een rubberen hamer. Dus niet met een ijzeren hamer op je reservoir.gijs1993 schreef:wat bedoel je met slagje ?the skullkid schreef:Haal je volledige remsysteem er eens af? En houdt het eens in een andere hoek. Het kan zijn dat er ergens lucht in het systeem blijft hangen. Kleine slagjes geven met de hand helpt ook.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: 1x derbi senda extreme
2x honda mt
2x puch
en een fiets
als je de brommer nu op een bokje het staan, zet hem dan even op de standaart zodat er inderdaad een andere hoek komt. dit heb ik ook beleefd
- Sander
- Moderator
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Vanaf onderaan gaan ontluchen met een slangetje en een spuit.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
-
- Schakelrijder
het is de voor rem zal morgen is wat dingen gaan proberen
-
- Schakelrijder
nouja vanzelf niet heb ze met een paar doeken in de bankschroef er voorzichtig in gedrukt wand met de hand ging niet lukken+-5profileerservice schreef:gijs1993 schreef:zoals jij het zij doe ik het altijd maar dat wil dus niet werken
Moet goed gaan maar duurt wel vrij lang hoor! Is het voor of achterrem?
Als het voorrem is wil het ook wel eens helpen als je hem boven bij de pomp ook
even ontlucht! Verder zei je ook dat de zuigers er vanzelf in gingen dit kan ook
iets te makkelijk gegaan zijn en lekt hij gewoon langs de ringen in de klauw dan
kan je het wel vergeten om de boel op druk te krijgen! Ben zelf al meerdere keren
wel een uur bezig geweest om het voor mekaar te krijgen.Anders bij de brommerboer laten doen
-
- Tuner
- Gallery: Derbi Xrace 2006 80 Team
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4335
Derbi DRD 2003
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4734 - Locatie: net buiten ede
dat mag absoluut niet, je moet ze met de hand erin drukken voorzichtig. anders kan je het rubber eruit drukken
Rikkert schreef:Ach ja, er leven hier zat moeilijk doeners op de wereld