Afgelopen zaterdag heb ik dan ook eindelijk mijn eerste motor gekocht, afgezonderd van wat eerst de bedoeling was, is het een Honda CX500c geworden die ik om ga bouwen naar caferacer

Het betreft hier een Honda cx500c(ustom) uit het bouwjaar 1983 (belastingsvrij

Now let me show you some pictures

Hoe ik hem afgelopen zaterdag kocht:
Op de motoraanhanger:

Zelfs de lak ziet er nog goed uit na 30 jaar

Update #1 15-1-2013
Gister heb ik eerst het een en ander verwijdert, zoals lichtfilterbox, wat electronica en heleboel slangetjes waardoor ik een mooi open gat kreeg tussen motorblok en achterwiel (wat de bedoeling is) ook heb ik een beginnetje gemaakt met polijsten.

Vandaag heb ik het frame afgezaagt en de boel al redelijk aangepast zodat het spatbord straks weer past (alleen dan naar achteren geplaatst)

Dit stuk is eraf gezaagt:

Einde eerste update(je) alweer; wees niet getreurd binnenkort meer

Update #2 16-1-2013
Vandaag verder gegaan met spatbord pas maken, hij hangt nu zo ongeveer hoe die moet komen (moet natuurlijk nog wel wat rechter en wat naar het midden

Update #3 19-01-2013
Vandaag mijn (Harley davidson) uitlaatjes binnen gekregen, zien er goed uit + erg mooie uitlaatjes, nu hopen dat ze niet al te veel kabaal maken (zo te zien zat er niet al te veel demping binnen in

Binnenkort meer!
Update #4 29-01-2013
Heletijd bezig geweest met zadel in elkaar klooien maar is dan toch aardig goed gelukt

Let ook op het prachtige V-twin blok dat aan beide kanten van de motor lekker schuin naar buiten steekt

Hier goed te zien de ruimte tussen motorblok en achterwiel dat nu mooi open is

Soon there will be more!
Update #5 03-02-2013
Zo gister weer het een en ander gedaan aan de motor: Frame dicht gelast en daarna ruw rond afgewerkt. Als alles werkt en goed zit werk ik dit helemaal af met plamuur en wordt het frame geverfd (boutjes worden nog vervangen). Gister ook een kleine accu er in gehangen en gekeken of die het deed (vorige accu was kapot), maarja zelfs na halfjaar stil staan was het met choke aan één x op knopje drukken broembroem hij liep als een zonnetje

Als het zadel er opzit kunnen we ook al alle kabels mooi wegwerken, dus die zitten dan niet meer in het zicht

Aankomende week de uitlaten er afpakken en de opendempers uitproberen, kijken of dat geluid een beetje acceptabel is, zoja dan gaat de balanspot tussen beide uitlaten er uit, en hebben we een nog beter geluid (dan per uitlaat het geluid van een cilinder dus lekker ploffen

Heb eergister ook nog het zadel terug gekregen (zonder leer) om te kijken of die paste, passen deed die maar was nog niet naar mijn smaak dus gaat iets schuim af (bij de tank) en hij wordt iets langer met een bol/rond kontje

Binnenkort weer meer van deze motor :

Update #6 13-2-2013
Binnen kort wordt hij dus naar de spuiter gebracht en worden de tank, voor en achterspatbord gespoten! Zadel is ook bijna klaar en wordt nu bekleed, zal ik tegen einde v/d week kunnen ophalen. Ook de laatste onderdelen besteld en deels binnen gekregen:
Stuur chrome - Al binnen (is eerst toch een supermoto stuur geworden, misschien over tijdje als dit niet bevalt clip-ons)
Achterlicht - nog niet binnen, verwacht ik vandaag
Gel Accu - nog niet binnen, net besteld
Nieuwe uitlaatbochten - waarschijnlijk vanmiddag ophalen
Dan wordt hij binnenkort afgesteld door Klein motoren en komen de sportfiltertjes er op (hebben ze voor mij al klaar liggen)
Dan rest alleen nog het polijsten en de laatste kleine puntjes op de I zetten

Next time I will at some photo's!
Update #7 19-2-2013
Net mijn nieuwe led achterlicht; met ingebouwde knipperlichten en kentekenplaatverlichting binnen gekregen, mooi ding wel

Soon more
Update #8 4-3-2013
Vandaag zadel terug gekregen en ik vind hem behoorlijk goed gelukt!! Ook heb ik vandaag het frame redelijk kaal gemaakt, hele achterkant los gehaalt zodat ik deze week kan beginnen met het frame verfen!
Als alles goed gaat krijg ik de opmaat gemaakte accu bak deze week terug, en kan deze onder de motor worden gebouwt! En kan hij zaterdag worden afgesteld met de sportluchtfiltertjes!! En dan gaat maandag de boel naar de spuiter om in metallic donker paars te worden gespoten (95% zeker) moet even verf samples bekijken bij de spuiter

Vandaag heb ik ook een helm + smoke vizier en een kevlar spijkerjeans besteld, de motor jas en laarzen staan al klaar bij de motorzaak (ik wacht todat alles er is zodat ze mij een leuk prijsje kunnen geven

Picca's

*note* zadel zat er nog niet goed op vandaar dat het een beetje raar oogt

Bijna klaar

Update #9 17-4-2013
Gister de spullen opgehaald van de spuiter! is erg goed gelukt en ben er erg tevreden mee! De autospuiter heeft eerst de boel laten zandstralen (ivm chroom) daarna is het doorgegaan naar de lasser die alle gaatjes, die ik niet meer nodig had, heeft dicht gelast, en toen heeft de spuiter hem eerst in de primer gezet toen de boel paars gespoten en tot slot de zwarte laag er over heen gespoten

Vanavond de motor in elkaar zetten en alle elektra proberen klaar te krijgen en dan met beetje geluk haar zaterdag laten afstellen en dan RIJDEN

Soon more pictures!!
Update #10 27-4-2013
Vandaag de motor afgemaakt, op een paar dingen na dan (andere toerenteller en kleppendeksels/velgranden polijsten) helemaal top, heerlijk geluidje en natuurlijk ziet er ziek uit! Daarnet heb ik de motor ook nog voorzien van nieuwe olie en oliefilter! En nu staat de motor bij de motorzaak die hem gaat afstellen op de testbank en even de boel gaat nakijken

Over een weekje dan eindelijk toeren

Fotokes:

Kort filmpje van het geluid, ook al hoor je het niet heel geweldig (mn pa die rijd

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QytYtgcThuQ[/youtube]
Binnenkort mooiere en meer foto's van de complete motor

Update #11 4-5-2013
Gister de motor opgehaald van de garage, waar ze hem op de vermogensbank hebben gezet en afgesteld, hij scoorde een keurige 34kw (dus perfect voor A2 rijbewijs)!
Gister en vandaag natuurlijk motor geprobeerd en ik moet zeggen dat die erg snel is en ook erg luid, maar dat heb je met open pijpen

Moet nu nog een paar dingen gebeuren: Voorvork keerringen vervangen, nieuwe kilometer teller, knippers voor, bar-end mirrors

Paar foto's:

see you next time

Update #12 25-6-2013
Zo net weer wat foto's gemaakt en wat gereden, bevalt nog steeds uitermate prima

Binnenkort nieuwe spiegels en knipperlichten voor en de puntjes op de i zetten (velgranden polijsten wat dingen opnieuw verven)
Is het wat om banden letters wit te maken of velg striping ?

Fotokes:

Tot de volgende keer kinders

Update #13 10-7-2013
vorige week feuteusjoot gehad, zijn leuke foto's geworden

ook zijn bar-end mirrors besteld! moet alleen nog knipperlichten hebben

FOTO's:

dat was het weer voor deze keer

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Plannen:
* SM stuur er op (

* Kleine knipperlichten en achterlamp
* Open dempers er op en nieuwe uitlaat bochten laten maken zodat ze omhoog lopen
* Zadel zelf maken of laten maken
* En het belangrijkste motorkleding en helm kopen!
* Alles overspuiten in heel donker paars

* Velgen/voorpoten/achterveren/radiateur/kleppendeksels en wat andere onderdelen polijsten
* En nog wat kleine dingen; Bar-end mirrors, led knippers voor en wat kleine dingen spuiten
Als jullie nog tips of ideeën hebben hoor ik het graag

Gr. Evert-Jan