versnelling
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme SM
- Contacteer:
versnelling
hallo,
misschien kunnen jullie mij helpen. bij mijn brommer zijn laatst onderdelen vervangen in het motorblok maar sinds dien krijg ik hem heel moeilijk of soms niet eens in z'n 3 dan moet ik eerst terug naar de 1 en dan direct 2 versnellings omhoog dan pakt die de 3 wel weer de rest van de versnellings pakt die gewoon goed het zit um puur bij de 3.
zou hier iemand zijn die weet wat dat kan zijn?
misschien kunnen jullie mij helpen. bij mijn brommer zijn laatst onderdelen vervangen in het motorblok maar sinds dien krijg ik hem heel moeilijk of soms niet eens in z'n 3 dan moet ik eerst terug naar de 1 en dan direct 2 versnellings omhoog dan pakt die de 3 wel weer de rest van de versnellings pakt die gewoon goed het zit um puur bij de 3.
zou hier iemand zijn die weet wat dat kan zijn?

- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: versnelling
Zijn de onderdelen vervangen bij een berijf/winkel of gewoon iemand?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Schakelrijder
- Contacteer:
brommerzaak ik moest nieuwe krukaslager, nieuwe zuiger en een nieuw kurkastandwiel en dan nog pakkingen maar hij gaat er morgen even oprijden en als die het zelf ook merkt dan gaat die het blok weer los halen.

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11331
gewoon terug gaan, als hun het maken moeten ze het goed doen en geen half werk leveren..
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
-
- Schakelrijder
- Contacteer:
jah ik ga morgen ook heen hij zij zelf ook al vandaag dan heb ik iets niet goed gedaan ik zal het morgen bekijken dus we zullen zien

-
- Schakelrijder
- Contacteer:
ik heb um bij de brommerzaak gehad die man heeft er zelf ook opgereden en hij is er nu achter gekomen dat de schakelwals niet ver genoeg door gaat hij zegt daar kan ik zo niks aan doen dan moet ik hem af laten remmen op de motor en dan pakt die hem wel maar hij zegt als het goed is moet het vanzelf over gaan want er zit waarschijnlijk een zandkorreltje tussen. hij zegt dat het bij crossmotors ook heel vaak gebeurt.

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Een zandkorreltje in een motor is nooit gezond. Hij moet dat ding opnieuw opentrekken en dat 'zandkorreltje' eruit halen. Die 'zandkorreltjes' komen meestal niet alleen.jurrderbi schreef:ik heb um bij de brommerzaak gehad die man heeft er zelf ook opgereden en hij is er nu achter gekomen dat de schakelwals niet ver genoeg door gaat hij zegt daar kan ik zo niks aan doen dan moet ik hem af laten remmen op de motor en dan pakt die hem wel maar hij zegt als het goed is moet het vanzelf over gaan want er zit waarschijnlijk een zandkorreltje tussen. hij zegt dat het bij crossmotors ook heel vaak gebeurt.
- derbi-ftw
- Pro tuner
Dat klopt, en mr.zandkorrel zal ook niet verdwijnen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Schakelrijder
- Contacteer:
hij zij als het over 2 weken nog zo is dan moet je maar even komen dan trek ik hem als nog uit elkaar maar hij doet het nu al minder dan eerst kwam ik achter vandaag normaal had ik het soms wel 5x op 1 dag maar nu nog maar 1 of 2 keer gehad

-
- Pro tuner
achter 2 weken naait die vast en kent die man je niet meer. Gek hé.jurrderbi schreef:hij zij als het over 2 weken nog zo is dan moet je maar even komen dan trek ik hem als nog uit elkaar maar hij doet het nu al minder dan eerst kwam ik achter vandaag normaal had ik het soms wel 5x op 1 dag maar nu nog maar 1 of 2 keer gehad

-
- Schakelrijder
- Contacteer:
haha nee dat sws niet die man kom ik heel vaak hij is te vertrouwen en houd zich altijd aan ze woord
hij heeft me in 2 jaar nog nooit belazerd dus ik vertrouw hem wel en me vader heeft door ook altijd spul in onderhoud enzo maar het komt wel goed 

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
Knap als je de boel vastnaait door een ''zogenaamde'' zandkorrel in je carter. 
Aandrijfgedeelte zit nog steeds gescheiden van je cilinderkant
Geef eens een tik met een rubberen hamer op je schakelas, soms willen de tandwielen niet helemaal lekker zitten.
Tip van Jasper meegekregen laatst!

Geef eens een tik met een rubberen hamer op je schakelas, soms willen de tandwielen niet helemaal lekker zitten.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

- derbi-ftw
- Pro tuner
Ja laten we de versnellingsbak eens goed ''slaan''Joram schreef:Knap als je de boel vastnaait door een ''zogenaamde'' zandkorrel in je carter.

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
Volgensmij lees jij niet goed 
Als je je bak in elkaar zet kunnen de tandwielen niet helemaal 100% staan, door een tik op de schakelas te geven, springt het dan op z'n plek.
Kan geen kwaad, helpt het niet jammer dan. Opentrekken de handel.

Als je je bak in elkaar zet kunnen de tandwielen niet helemaal 100% staan, door een tik op de schakelas te geven, springt het dan op z'n plek.
Kan geen kwaad, helpt het niet jammer dan. Opentrekken de handel.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Pro tuner
want een motor kan alleen stuk lopen door een kapotte cilinder. Was ik rats vergeten!Joram schreef:Knap als je de boel vastnaait door een ''zogenaamde'' zandkorrel in je carter.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
-
- Schakelrijder
- Contacteer:
het is raar maar waar ik heb vandaag een rondje gereden met een paar vrienden en moest heel vaak weer terug naar de 1 en dan weer wegrijden en hij is geen 1x blijven hangen dus die brommerzaak had toch gelijk dat het vanzelf over moest gaan
mensen bedankt voor de reacties ik zal ze zeker onthouden voor als ik het weer eens krijg