En voor mensen als JvS, lees eerst het hele topic maar eens... Ik heb namelijk gewoon een BAAN, en heb niet altijd tijd om met dit ding te sleutelen. Afgezien van het feit dat ik em nog geen 3 maanden heb. Tis nog niet veel, maar toch leuk om weer mee te beginnen na al die tijd!JvS schreef:eindresultaat?
wat is dit voor kut project
Heb stiekem in de tussentijd wel alle onzin uit veel posts weggehaald, en een beetje bijgewerkt om het leuk leesbaar te houden....

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal,
Ik ben afgelopen week maar eens begonnen mijn GPR een grote beurt te geven. Aanleiding tot dit alles is dat sinds ik hem kocht op ik altijd al gedoe had. Hij liep op zich redelijk, maar starten was een ramp, en ik moest hem bijna altijd aanlopen. Ook had ie nog wel eens de neiging blauwe mist te veroorzaken tijdens het koud starten. Warm starten was helemaal een ramp, dan moest ik echt flink~10km/h aanlopen, met de startmotor kon ik vergeten.
Dan liep ie eindelijk een beetje, maar moest ik in zo'n beetje elke versnelling vanaf 7000 rpm aanhouden, anders stotterde het enorm en was er zo goed als geen vermogen en viel ie zelfs terug. Niet echt lekker rijden, met ook nog eens dat ie nog wel eens af wou slaan bij een verkeerslicht (ja leuk joh, rotterdam eo.

Wat bleek: heel leuk dat de vorige eigenaar de prop uit de uitlaat heeft gehaald, afgeknepen, en ontgrensd, en ook heel leuk die grote sproeier, maar stel dat ding dan wel fatsoenlijk af! Wat dus nu overduidelijk niet het geval is: bougie is zwarter dan zwart, met enorm veel aanslag. Wonderlijk dat dat nog vonkte.
Het frame staat nu met slechts het voorwiel en het blok er nog aan in de padlock, en met schoonmaken van alle kappen, de radiator en het frame ben ik al een heel stuk. Kwam genoeg bagger af om een leuk plantje in te zetten ofzo. Aankomende weken zal ik het blok onder handen gaan nemen: hij gaat zoizo tot op de lagers uit elkaar, wil wel eens zien wat 1000en kilomerters te rijk rijden, naast wat de vorige eigenaar dan ook allemaal uitgevreten heeft met dat ding, dat blok heeft aangedaan. Daarnaast is het ook echt gewoon tijd, wil ik er nog wel flink wat jaar plezier van kunnen hebben. Dus er zal veel vervangen moeten gaan worden ben ik bang. Viel uiteindelijk nog best mee gelukkig!
Nu ik zo'n beetje aan de eerste onderdelen-bestel ronde ga beginnen kom ik hier om mijn voortgang in dit alles te delen, in de hoop dat jullie in ruil daarvoor mij antwoord kunnen geven op de vragen welke ik tijdens dit alles zou kunnen hebben. Het is alweer flink wat jaren geleden sinds ik voor het laatst met tweetakt motoren bezig was, en om eerlijk te zijn: ik weet dan wel tot op het schroefje en onderdeeltje hoe alles in elkaar steekt, hoe het werkt, maar hoe ik bijvoorbeeld het bepalen van de optimale sproeier moet doen zou ik echt niet weten.
Ik zal later vanmiddag mn camera eens leeg halen om een paar fotos te posten. EDIT: Helaas, ik dacht dat ik de camera bij me had maar die ligt nog bij mn ouders naast het frame... Wordt dus nog even wachten!