Hulp voor optimale setup

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
niiicola
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Hulp voor optimale setup

Ongelezen bericht door niiicola »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier dus laat ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Nicola en ben 16 jaar, en deze week in het bezit van een Derbi Senda sm 2006.
Alleen heb ik volgende maand pas mijn rijbewijs dus genoeg tijd om te sleutelen :)

Nu heb ik al veel research gedaan naar opvoeren enzo, alleen word ik er niet echt veel wijzer uit.
Ik weet nu wat alles doet enzo, maar wat de goede combinatie is niet.

Ik ben van plan een Leovince V6 eronder te hangen, omdat ik lees dat die redelijk wat trekkracht heeft.
De derbi wil ik liever niet harder dan 80 laten lopen, dus 75/80kmph zou mooi zijn.

Nu heb ik dus wat vraagjes:

- Is de prop uit de uitlaat halen nodig?
- Welke tandwielverhouding?
- Andere carb?
- Wat te doen met de luchtfilter?
- Wat nog meer te doen om de brommer zo goed mogelijk te laten optrekken?
- Welke begrenzing (om max 65 te lopen)

Sproeier weet ik wel uit te zoeken met gewoon proberen.

Alvast bedankt!

Nicola
melvin053
Banden plakker
Vervoersmiddel: met mn krat bier en zak wiet ga ik fly en high als een kanariepiet

Re: Hulp voor optimale setup

Ongelezen bericht door melvin053 »

weet niet of dit ook toe te passen is op een schakel maar wat wij zelf aaltijd deden voor harde optrek en lage top.
een laagtoerige 70cc cilinder std uitlaat alleen overange vario 19mm carb en dat goed afgesteld.
aangezien een schakel niet werk met een vario maar met tandwiellen kun je het eerste tandwiel iets groter proberen.
misschien iemand anders die hier aanvulling op kan geven=
Pieke
Moderator
Vervoersmiddel: KTM

Ongelezen bericht door Pieke »

Prop uit de uitlaat en opnieuw afstellen haal je makkelijk meer dan 65. Moet je wel de andere begrenzingen in luchtfilter etc gewoon laten zitten en de twv hetzelfde houden.

@ Melvin053: stel je je even voor in het voorsteltopic? Altijd leuk, nieuwe leden.

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=16&t=51" onclick="window.open(this.href);return false;
kristof
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002

Ongelezen bericht door kristof »

ik zou een dr70 kopen en gewoon originele uitlaat ontgrenzen, de tandwielen zullen normaal gewoon 13-53 zijn, het kan wel zijn dat je wat overtoeren doet maar je zult wel rond de 80 rijden en heel goed optrekken. je kunt nog altijd een 19 of een 21 kopen

de luchtfilter zou ikzelf gewoon origineel proberen houden is wat je zelf zoal wil, op een 17,5 gaat een powerfilter niet veel uitmaken dat verschil zul je pas goed voelen vanaf 21 carb
wat je kunt doen om te begrenzen is gewoon een euro begrenzer of een dmp begrenzer
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
ce3c
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Senda X-treme 2005

Ongelezen bericht door ce3c »

Geen 70 cc kopen joh, als je em gewoon rond de 75 (of is het 65, je zegt twee keer een andere snelheid) wilt laten lopen zonder te veel geld te betalen koop je inderdaad gewoon best een leovince v6
-Prop eruithalen is nodig als je 'm volledig wil ontgrenzen (je kan je prop uitboren tot je 65 per uur rijdt. Is heel gemakkelijk.)
-Standaard tandwielverhouding gaat perfect :)
-2006 is NT blok geloof ik? Die hebben 17mm carb, en dasmeer dan genoeg voor een 50cc, wel even je carb begrenzing eruithalen
-Luchtfilter gewoon standaard laten, met 50cc voel je geen verschil met een powerfilter, het zal wel wat leuker klinken
-begrenzing tot 65 per uur, prop uitboren. En dus niet volledig uithalen. Je hebt echter ook luchtfilterbegrenzing. Staat hier wel een how-to hoe je een NT blok ontgrenst
Als je 'm maar 65 wilt laten lopen moet de carb begrenzing en luchtfilterbegrenzing er niet uit hoor :)
Vereet niet! Als je je uitlaat vervangt moet je een andere sproeier steken, zodat hij niet te arm loopt en vastloopt, en dus je cilinder naar de ruk is

Hopelijk heb je er wat aan!
2 Stroke Power
Afbeelding
niiicola
Derbi fan

Bedankt!
Ik wil max 80 lopen maar kunnen begrenzen naar 65 met een simpele begrenzer.
niiicola
Derbi fan

Dus wat is dan de handigste setup?
Ik wil dus lekker hard optrekken, de top maakt me niet zo heel veel uit, als het maar niet boven de ongeveer 80 komt.
ce3c
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Senda X-treme 2005

Ongelezen bericht door ce3c »

Ontgrens hem helemaal, dus ook je prop uit je uitlaat (standaard uitlaat haalt ook wel 80 hoor)
Dan een begrenzer kopen :)
2 Stroke Power
Afbeelding
Plaats reactie