km teller
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008
km teller
bij mij display branden de lampjes allemaal alleen het scherm is leeg en ik heb het stekkertje van de km babel die naar de voor vork zit en daar zit bij mij een geel groen draadje maar die is overmidden en ik kan het andere stuk nie vinden waar hoort ie te zitten? wie kan mij helpen
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Sm Extreme Edition 2
Re: km teller
hier staan schema's:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... =manual#p8" onclick="window.open(this.href);return false;
Normaal gezien is geel/groen mass, probeer maar eens tegen de kader te houden en check of het dan wel werkt.
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... =manual#p8" onclick="window.open(this.href);return false;
Normaal gezien is geel/groen mass, probeer maar eens tegen de kader te houden en check of het dan wel werkt.
-
- Derbi fan
@senda85 waat zit kader wat bedoel je daar mee ik ben nie zo super handig met elekcitijd
-
- Derbi fan
Een digitale teller heeft stroom nodig, + en - ,
de - is ook bekend als mass, dit word per kabel verzonden (groen/geel meestal) maar kan ook via de kader gaan (als het ijzer is). dus als die afgebroke kabel van je teller komt, houd hem dan tegen de kader (ijzer deel) en dan moet het normaal werken.
je kan ook een stuk kabel nemen en dan verlengen zodat je het tegen de - van je batterij kan houden.
de - is ook bekend als mass, dit word per kabel verzonden (groen/geel meestal) maar kan ook via de kader gaan (als het ijzer is). dus als die afgebroke kabel van je teller komt, houd hem dan tegen de kader (ijzer deel) en dan moet het normaal werken.
je kan ook een stuk kabel nemen en dan verlengen zodat je het tegen de - van je batterij kan houden.
-
- Derbi fan
okee ik zal het ff proberen maar waar moet ik hem tegen an drukken het draadje ff waar zit dat ijzerdeel
-
- Derbi fan
zou jij plaatje kunnen sturen waar die tegen aan moet?
-
- Derbi fan
je kader/frame, ijzer/alu geleid stroom..
-
- Derbi fan
ja dat heb ik gedaan maar het draars komt van onder bij het voor wiel hij moet naar de km teller
-
- Derbi fan
dat denk ik ma ik weet nie
-
- Derbi fan
kijk,
neem dan een stuk kabel (boxdraad maakt niet uit, wat je hebt), verbind het met de afgebroken kabel die van je teller komt (die geel groene) en houd dan de kabel tegen de - van je batterij.
zet je contact op en check of het werkt.
neem dan een stuk kabel (boxdraad maakt niet uit, wat je hebt), verbind het met de afgebroken kabel die van je teller komt (die geel groene) en houd dan de kabel tegen de - van je batterij.
zet je contact op en check of het werkt.
-
- Derbi fan
geef me 5 min, ik maak je een tekening
-
- Derbi fan
okee isgoed ik moet ff eten heb je msn
-
- Derbi fan
Ter info: van je batterij vertrekt de mass kabel naar je spanningsregelaar, de regelaar verbind het door met het frame maar heb ik niet erbij getekend (was het vergeten
) dus ga geen kabel van je batterij direkt op je frame verbinden is niet nodig, doet de spanningsregelaar al.
foto
http://tinypic.com/view.php?pic=nqpovq&s=6
*edit
heb ik zeker, stuur je email maar in pb

foto
http://tinypic.com/view.php?pic=nqpovq&s=6
*edit
heb ik zeker, stuur je email maar in pb
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition (Sold)
Aprilia Sx 50 2009 &
mijn dikke Batavus Bike! - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=9694
mijn km teller heeft het vandaag begeven volgensmij,
want als ik het contact aan zet dan brand het licht van het display wel en de kleine lampjes der omheen, maar hij geeft geen cijfers aan op het display, ik krijg alleenmaar een rood scherm..
wie weet wat dit kan wezen?
want als ik het contact aan zet dan brand het licht van het display wel en de kleine lampjes der omheen, maar hij geeft geen cijfers aan op het display, ik krijg alleenmaar een rood scherm..
wie weet wat dit kan wezen?
mooie derbi's! en mooie meiden!