Ik heb op 29 sept, zaterdag avond een Derbi Senda R opgehaald. Het is de rode versie. Geintje heeft mij 300 euro gekost, en moet hem zelf helemaal on elkaar zetten. Vandaar dat ik hem dan ook gekocht heb. Beetje opknappen enzo, erg leuk allemaal. Vandaar dat ik deze project page heb aangemaakt. Lekker op de vrije avond uurtjes hier en daar wat gaan doen en veranderen.
Dat we hem net uit de auto uit gingen laden:

Tsjah, als er een KTM in 100 stukjes in een Ibiza past, past er ook een Derbi in 100 stukjes in een Saxo haha.

Dus samen met pa alles uit de auto gehaald. Het schuurtje even netjes ingedeeld, zo veel mogelijk ruimte gecreëerd, en daarna alles eventjes lekker uitzoeken

Mijn plannen voor het project zijn:
- Alles in elkaar zetten.
- Alles grondig schoonmaken.
- Voorvork keeringen vervangen.
- Hier en daar missende dingetjes bij kopen.
- Als het lukt, frame en achterbrug laten coaten, anders gewoon zwart spuiten

- Blok lopend krijgen.
- En met de tijd het blokje en de kappen spuiten naar originele kleur, en weer verse originele stickers erover heen. Want dat staat tenslotte wel het mooiste vind ik

Net alles op de werkbank:

Kappen en Showa vork

Bandjes, Lekkere dikke noppenband achter

Het frame. Is wel vies, hopelijk kan ik wat regelen met een vrachtwagen chaufferu uit het dorp, dis het gratis kan laten coaten

Het blok die nog even dichtgebouwd moet worden:

Zelf ben ik al lekker een middagje aan de gang geweest.
Ik moest zelf nog de grote ring om de schakelwals doen, keeringen vervangen, en de koppeling alles er op zetten. Ik mis alleen nog een koppakking van de DR70, dus die morgen vanuit school maar even meenemen. Verder staat het blokje al klaar om in het frame gehangen te worden

Updates volgen uiteraard, ik ga niet stilzitten. Ik probeer natuurlijk zo veel mogelijk te doen, maar niet alles kan tegelijk gedaan worden. Ik hou jullie op de hoogte!