hallo, ik ben nieuw op het forum en heb een probleem.
mijn accu van mijn derbi gaat steeds leeg omdat als ik rij dat hij hem dan niet meer oplaad.
waar ligt dat aan.
heb hem al een paar keer opgeladen maar gaat steeds leeg
het voorlicht deed het eerst ook maar nu ook niet meer.
ik had de accu opgeladen en toen erop gezet toen deden de lichten in het dashboard het maar het voorlicht niet ik de volgende dag weer kijken en de accu was weer helemaal leeg als het contact gewoon uit staat.
Ik heb het ook gehad, mijn accu was gewoon naar de ballen. Kreeg een aantal dagen ervoor ook steeds 2 waarschuwingslampjes van de temperatuur en de olie. Nieuwe accu en het was weer goed.
Dit ligt niet aan je accu, dit ligt 100% aan je ontsteking. Verlichting (voor) gaat via ontsteking en opladen gaat ook via de ontsteking dus alle (4 dacht ik ) kabels checken en doormeten. Als dat het niet is miss andere ontsteking proberen...
Racing Gerrit schreef:Ja het zal allemaal wel stoer zijn.
Maar ik vraag even hoe ik dat op kan lossen.
Pieke schreef:En zo dames en heren, krijg je een ban. Helemaal gratis. Account van 1 dag oud en dan zulk taalgebruik? Nee, dankje..
M3NN0 schreef:Dit ligt niet aan je accu, dit ligt 100% aan je ontsteking. Verlichting (voor) gaat via ontsteking en opladen gaat ook via de ontsteking dus alle (4 dacht ik ) kabels checken en doormeten. Als dat het niet is miss andere ontsteking proberen...
precies wat ik wilde zeggen Denk alleen eerder dat het een kabelbreuk is ergens bij je ontsteking dan dat je ontsteking gaar is maar toch.
klinkt als ontsteking, wat je ff kan doen is de multimeter op je accu zetten en kijken of hij IN IEDERGEVAL boven de 12.5 uitkomt, en check ook even of je remlicht toevallig niet blijft hangen ofzow, dat ie zegmaar konstand brand
zuipen tot we kruipen, en als we kruipen nog meer zuipen