royvi schreef:Er zit sowieso niet veel verschil meer tussen de blokken van fabrieksteams en de productiefietsen, natuurlijk zit er wel verschil in maar zo apart als je vroeger zag (jaren 80, begin jaren 90) is allang verboden.
nouuu... gedeeltelijk eens. Natuurlijk is het niet meer zoon verschil als vroeger. Omdat er nu met een productiefiets gereden moet worden. Maar ze verschillen meer dan je denkt. Mugen honda's bijvoorbeeld.
Om te beginnen bij de fabrieksframe's. Compleet anders dan een frame waar jij en ik mee rijden, al lijken ze hetzelfde. Oude fiets van Searle stond laatst te koop. 50.000 en een contract dat er geen wedstrijden mee gereden mochten worden.
Yamaha team rijd met 250f modellen met injectie, terwijl het model normaal met carburateur word verkocht.
Honda team rijd met compleet andere cilinders, uitlaten via de linkerkant enz.
En van dat 250cc fabrieksblok lijkt me bijzonder sterk. Dat het blok aangepast is kan prima, elke Nk rijder rijd zoon beetje met een aangepast blok. Er zijn genoeg tuners in Nederland die zoon cilindertje wel even aan kunnen pakken natuurlijk.