Het ''algemene'' kleine vragen topic
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda. Derbi Senda DRD 2003, Derbi SDR/DRD 2004, Derbi DRD 2006
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Hey ik heb een vraag,
Een vriend van me heeft pas leren rijden op mijn derbi, maar hij trapte zo hard de versnelling van zijn vrij in zijn 1, dat ik hem als hij aanstaat gewoon niet meer in zijn vrij kan krijgen, de kracht die ik moet zetten is dan zo enorm. dat lukt gewoon niet meer. Mijn vraag was of het daardoor kan komen, en zo ja, wat zou er dan kapot zijn. Als het door hem komt betaald hij de reparatie, zo niet moet ik het wss zelf betalen,
Mvg,
Dave
Een vriend van me heeft pas leren rijden op mijn derbi, maar hij trapte zo hard de versnelling van zijn vrij in zijn 1, dat ik hem als hij aanstaat gewoon niet meer in zijn vrij kan krijgen, de kracht die ik moet zetten is dan zo enorm. dat lukt gewoon niet meer. Mijn vraag was of het daardoor kan komen, en zo ja, wat zou er dan kapot zijn. Als het door hem komt betaald hij de reparatie, zo niet moet ik het wss zelf betalen,
Mvg,
Dave
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: rieju rr sport limitid(verkocht)
derbi drd 2003 full prorace
derbi drd racing 2010 #85 blauw - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8039
ik had dat met mijn rieju ook bij mij lag het aan de kopp platen dus ik denk dat die gewoon toevallig versleten zijn ik weet niet hoe dat zit bij derbi?
Xrace_supermotard schreef:Zit er een afneembaar stuk tussen bocht en demper?

- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Bij derbi kunnen ze ook verslijten jadrdproking schreef:ik had dat met mijn rieju ook bij mij lag het aan de kopp platen dus ik denk dat die gewoon toevallig versleten zijn ik weet niet hoe dat zit bij derbi?

Maar het zou kunnen dat je platen een beetje plakken, als je net de brommer start wil hij vaak ook moeilijk weer in zijn vrij gaan en gelijk naar zijn 2 door vanuit de 1. Misschien je koppelingskabel iets losser zetten ?

- Daan22
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
iemand ervaring met de 5 plaatskoppeling van top performance?
want mijn pro race koppeling slipt soms als de ziekte
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda. Derbi Senda DRD 2003, Derbi SDR/DRD 2004, Derbi DRD 2006
Ik weet t niet, ooit heb ik als ik schakel als ik aanrijd, van bijv zijn 2 naar zijn 3 dat hij ineens uit de versnelling gaat en dan in een soort van in zijn vrij staat, dat ik weer opnieuw moet schakelen voor hij weer aanrijd.
- Huug
- Pro tuner
Zijn je platen niet gewoon versleten of je koppelingsveertjes niet goed meer ? Die platen zouden namelijk prima moeten werken.Daan22 schreef:iemand ervaring met de 5 plaatskoppeling van top performance?
Dan moet je gewoon harder met je pookje tikken, ik heb het ook wel eens als ik heel snel wil schakelen of bij een sprintje een beetje ga powershiftenDaveStaal schreef:Ik weet t niet, ooit heb ik als ik schakel als ik aanrijd, van bijv zijn 2 naar zijn 3 dat hij ineens uit de versnelling gaat en dan in een soort van in zijn vrij staat, dat ik weer opnieuw moet schakelen voor hij weer aanrijd.

TIP: als je het bij opschakelen alleen hebt zou je je pookje een standje lager kunnen zetten dan kun je hem makkelijker helemaal omhoog tikken

Hoi, een vraagje, weet iemand welk modeljaar deze drd evo is ???

Hij is te koop bij een dealer, en men zegt van 2011,maar weet dit niet zeker..
Enkel frame nummer zegt dat het frame zelf van 2009 is.
Nu weet ik dat dat niet zoveel zegt, gezien de frames van de xrace de drd en de xtreme volgens mij allemaal dezelfde zijn..
Zelf heb ik niet echt iets kunnen vinden, enkel (bij bikez.com)dat ik vermoed dat het een 2010 model is, en dat de 2011 model halve cirkels heeft op de velgen.. Dat heeft deze niet, de 2009 evo ziet er heel anders uit en is niet in deze kleurstelling te koop zove rik kan nagaan,,,...
Iemand die mij kan helpen ???
Alvast bedankt!

Hij is te koop bij een dealer, en men zegt van 2011,maar weet dit niet zeker..
Enkel frame nummer zegt dat het frame zelf van 2009 is.
Nu weet ik dat dat niet zoveel zegt, gezien de frames van de xrace de drd en de xtreme volgens mij allemaal dezelfde zijn..
Zelf heb ik niet echt iets kunnen vinden, enkel (bij bikez.com)dat ik vermoed dat het een 2010 model is, en dat de 2011 model halve cirkels heeft op de velgen.. Dat heeft deze niet, de 2009 evo ziet er heel anders uit en is niet in deze kleurstelling te koop zove rik kan nagaan,,,...
Iemand die mij kan helpen ???
Alvast bedankt!
- Huug
- Pro tuner
eerste wat in me op kwam is 2010. kun je niet gewoon bellen en vragen of ze even op de papieren voor je willen kijken ?

Dat heb ik dus gedaan, en dit is wat ze me kunnen vertellen, Ze hadden de laatste 25 stuks gekocht..
Dus dat het overjarige modellen zijn is me duidelijk. hij dacht model jaar zelf 2011 of mischien 2010 maar wist niets zeker...
Op de papieren komt eerste toelating, en das natuurlijk 2012.. Zit nog geen kenteken op...
Op bikeZ.com kom ik van 2009 tm 2010 allemaal hetzelfde plaatje tegen, en als je op eigenschappen klikt van de foto, wordt het 2010 modeljaar. Het 2011 heeft halve ronde cirkels op de velgen, en ook rode remklauwen. Voor de rest zie ik qua specs niets anders...
Kan het zo zijn dat , het net als bij auto's gewoon 2 jaar hetzelfde model heeft rond gereden ?
Ook kan ik wel een 2012 model Xtreme kopen, voor 2500 rijklaar, maar daar zint me de normale wielen niet van, en de Drd is 7cm lager qua zadel, wel zo prettig, ik heb al een 2008 Xtreme gehad, en die vond ik aan de hoge kant.. Dus die 7cm lager kan ik zeker waarderen... Tevens vindt ik dit model heel erg mooi.. Ook de kleur stelling
Op zich vindt ik overjarig niet zo erg, ding is gewoon nieuw, en met garantie...
Ben alleen een beetje huiverig dat ze met het verschillen van de modeljaren, ook echt dingne hebben veranderd, ten goede zeg maar. Betere onderdelen, of een compleet andere stup of gebruike materialen, dus vering voorpoten, en dat soort dingen.. Of dat er slechte dingen tussen zaten tussen de jaartallen... Maar goed als dat allemaal gelijk is tussen de onderlinge modellen dan boeit he tme dus weinig dat het overjarig is...
Dus dat het overjarige modellen zijn is me duidelijk. hij dacht model jaar zelf 2011 of mischien 2010 maar wist niets zeker...
Op de papieren komt eerste toelating, en das natuurlijk 2012.. Zit nog geen kenteken op...
Op bikeZ.com kom ik van 2009 tm 2010 allemaal hetzelfde plaatje tegen, en als je op eigenschappen klikt van de foto, wordt het 2010 modeljaar. Het 2011 heeft halve ronde cirkels op de velgen, en ook rode remklauwen. Voor de rest zie ik qua specs niets anders...
Kan het zo zijn dat , het net als bij auto's gewoon 2 jaar hetzelfde model heeft rond gereden ?
Ook kan ik wel een 2012 model Xtreme kopen, voor 2500 rijklaar, maar daar zint me de normale wielen niet van, en de Drd is 7cm lager qua zadel, wel zo prettig, ik heb al een 2008 Xtreme gehad, en die vond ik aan de hoge kant.. Dus die 7cm lager kan ik zeker waarderen... Tevens vindt ik dit model heel erg mooi.. Ook de kleur stelling
Op zich vindt ik overjarig niet zo erg, ding is gewoon nieuw, en met garantie...
Ben alleen een beetje huiverig dat ze met het verschillen van de modeljaren, ook echt dingne hebben veranderd, ten goede zeg maar. Betere onderdelen, of een compleet andere stup of gebruike materialen, dus vering voorpoten, en dat soort dingen.. Of dat er slechte dingen tussen zaten tussen de jaartallen... Maar goed als dat allemaal gelijk is tussen de onderlinge modellen dan boeit he tme dus weinig dat het overjarig is...
-
- Pro tuner
derbi drd racing 2010 #85 blauw - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8039
waar maak je je druk om er zit toch garantie op als er iets kapot gaa?

Klopt, maar mag graag weten voordat ik een hap geld uitgeef wat ik mag verwachten en welk modeljaar het is..
-
- Pro tuner
het gaat er toch om of je hem er vet uit vind zien of nie??

- Daan22
- Pro tuner
die heeft het nieuwe type blok dus wat maakt het uit van welk jaar, zit het nieuwste blok onder
Het blok na 2006 toch ? Of is er sinds die tijd nog een ander blok uitgekomen ?
-
- Pro tuner
precies

Even een vraagje nog 
De drd pro's hebben als enige van de SM-serie een alu frame, en achterbrug ?

De drd pro's hebben als enige van de SM-serie een alu frame, en achterbrug ?
- Daan22
- Pro tuner
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda
Vraagje, ik heb van die carbon handkappen 1ste hands gekocht, jammer genoeg dacht me pa dat ze niet paste..
na logisch na denken ben ik er achter gekomen dat ik nog wat miste
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=59&t=7617" onclick="window.open(this.href);return false;
dit zijn de handkappen,
aan de kant van het handvat snap ik het..
-gat maken in het handvat en je kan hem er zo in doen, alleen aan de andere kant niet.. welke bevestingmateriaal kan ik hiervoor gebruiken? om hem vast te maken aan me stuur en aan mijn kap?
info please
na logisch na denken ben ik er achter gekomen dat ik nog wat miste

http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=59&t=7617" onclick="window.open(this.href);return false;
dit zijn de handkappen,
aan de kant van het handvat snap ik het..
-gat maken in het handvat en je kan hem er zo in doen, alleen aan de andere kant niet.. welke bevestingmateriaal kan ik hiervoor gebruiken? om hem vast te maken aan me stuur en aan mijn kap?
info please
"Ride to live, live to ride."

Ik maak gratis onderschriften!

Ik maak gratis onderschriften!
- Huug
- Pro tuner
Je hebt een beugeltje nodig die je om je stuur doet met aan beide kanten een gat waar een lange bout doorheen gaat welke je vast kunt zetten aan 1 kant met een moer. Ik kan eigenlijk nergens een goed plaatje vinden maar als je er echt niet uit komt kan ik wel een foto maken hoe het bij mij zit.