Bedrading vanuit ontsteking
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R
Bedrading vanuit ontsteking
Ik wil onder een Senda 2003 (oud blok) een ander blok van het jaar 2007 (nieuw blok) leggen, maar nu loop ik tegen een probleem aan. Vanuit de onsteking van het oude blok lopen 7 draden ( groen-geel-wit-rood-groen-bruin-blauw) en vanuit het nieuwe blok heb ik maar 4 draden (groen-geel-wit-rood) , dus hoe sluit ik nu heel de zooi aan. Of moet ik nu de onsteking gaan overzetten ?????
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Re: Bedrading vanuit ontsteking
Volgens mij werkt bij een NT blok alle verlichting op de akku.
Bij OT gaat dat rechtstreeks op de ontsteking.
Dus als je kleur op kleur aansluit, dan houd je dus 3 draden over.
(groen = massa , geel =spanning naar de regelaar/gelijkrichter , rood = triggerpuls voor je CDI en wit is laadspanning CDI)
Volgens mij kan je die dan gewoon op de akku aansluiten.
(kan zijn dat je ook de regelaar van een NT nodig hebt)
Heb een paar jaar geleden ook een brommer omgebouwd naar alle elektra via de akku, toen had ik eigenlijk alleen een andere regelaar nodig, de toevoerdraden van de verlichting konden via het kontaktslot rechtstreeks op de akku.
Zou het schema even moeten vergelijken om het zeker te weten, hangt een beetje van de gelijkrichting af.
(kan je op 2 manieren doen namelijk)
Bij OT gaat dat rechtstreeks op de ontsteking.
Dus als je kleur op kleur aansluit, dan houd je dus 3 draden over.
(groen = massa , geel =spanning naar de regelaar/gelijkrichter , rood = triggerpuls voor je CDI en wit is laadspanning CDI)
Volgens mij kan je die dan gewoon op de akku aansluiten.
(kan zijn dat je ook de regelaar van een NT nodig hebt)
Heb een paar jaar geleden ook een brommer omgebouwd naar alle elektra via de akku, toen had ik eigenlijk alleen een andere regelaar nodig, de toevoerdraden van de verlichting konden via het kontaktslot rechtstreeks op de akku.
Zou het schema even moeten vergelijken om het zeker te weten, hangt een beetje van de gelijkrichting af.
(kan je op 2 manieren doen namelijk)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Mm, ok
Dan moet hij dus gaan uitzoeken waar de overgebleven draden voor zijn.
Kan nooit erg ingewikkeld zijn, maar dan moet je eigenlijk beide draadboomschema`s naast elkaar leggen en dan gaan vergelijken.
Hoewel alles via de akku wel een stuk beter is voor je lampen, die gaan zo (bijna) nooit meer kapot
(+ je kan LEDs voor bijna alles gebruiken, wat niet gaat op de wisselspanning van je ontsteking)
Dan moet hij dus gaan uitzoeken waar de overgebleven draden voor zijn.
Kan nooit erg ingewikkeld zijn, maar dan moet je eigenlijk beide draadboomschema`s naast elkaar leggen en dan gaan vergelijken.
Hoewel alles via de akku wel een stuk beter is voor je lampen, die gaan zo (bijna) nooit meer kapot
(+ je kan LEDs voor bijna alles gebruiken, wat niet gaat op de wisselspanning van je ontsteking)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R
Heren,
Een beetje sleutelen dat kan ik dan nog, maar is het over zetten van de ontsteking niet gewoon het simpelst ?
Een beetje sleutelen dat kan ik dan nog, maar is het over zetten van de ontsteking niet gewoon het simpelst ?