dienst gezocht (Gietwielen afdraaien/frezen)

Framedelen/Rijwielgedeelte
Donnachi
Beginnende tuner

dienst gezocht (Gietwielen afdraaien/frezen)

Ongelezen bericht door Donnachi »

Is er iemand die ervaring heeft met het afdraaien/frezen van gietwielen of die zeker weet dit te kunnen en in het bezit is van een draaibank/freesbank waar een velg op past! Laat mij dit dan graag weten en laat ook even een richtprijs weten.

Mijn probleem is namelijk dit:
Afbeelding
Afbeelding

De ruimte tussen de voorvorkpoten is precies even groot als de breedte van de velg. Maar omdat gietwielen niet symmetrisch zijn kan ik het wiel niet in het midden krijgen.

Wat moet er gebeuren:
Gaten voor montage van de remschijf dieper boren en tappen.
2,5cm eraf frezen/draaien.
nieuwe lagerbus draaien/frezen.

Koen

PS: TIPS zijn ook welkom!
Derbi-Ftw :"Reactie op uw bod van EUR 20,00 op 'Malossi VL6 membraan Derbi/AM6'

Verwijder je bod kut mongool.

Bij voorbaat dank."

Donnachi :"Bied 15 euro"
Pieke
Moderator
Vervoersmiddel: KTM

Re: dienst gezocht (Gietwielen afdraaien/frezen)

Ongelezen bericht door Pieke »

Kun je nergens een Derbi GPR voorvelg scoren? Die gaat wel meteen passen. Is het een optie om de onderpoten om te wisselen met die van een Showa vork ofzo, die zijn een stuk smaller.. (ik heb zelf ook een cr85 vork die hetzelfde is als die van jou en een showa vork liggen, dus ben ik wel een beetje bekend met de maten.)

Een andere optie is een cr 125 voorvork nemen en deze gebruiken hiervoor. De afstand tussen de poten is hier namelijk iets groter, zodat hij misschien wel er tussen past.

edit: Het zal heel moeilijk worden om deze velg af te draaien. Een velg past namelijk slecht in een draaibank, en is dus moeilijk op te spannen.

(ik ben nu maar hardop aan het denken nu, misschien heb je er wat aan)
Donnachi
Beginnende tuner

Hey Pieke

Bedankt dat je hardop meedenkt!

De velg is een voorvelg van een Gpr. De CR85 vork is idd hetzelfde als de KX85 vork en zo nog vele andere 85cc vorken van crossers. Inderdaad vanaf 125cc gaan de poten iets verder uit elkaar echter zijn deze vorken erg duur en ik weet niet wat de diameter van de balhoofdpen is(uitzoeken waard). Wisselen met showa onderpoten zou kunnen echter win ik daar ongeveer 0,5 tot 1 cm mee en dat is nog lang niet genoeg. Misschien een Derbi Drd limited dubbel disc velg maar dat kan alleen als deze exact even breed is en symmetrisch. En dan kom ik nog op het volgende probleem dat is dat ik dan geen km teller aandrijving heb.

Maar super dat je met me mee denkt! Zo komen we er vanzelf uit!

Bij voorbaat dank."

Pieke
Moderator
Vervoersmiddel: KTM

Ongelezen bericht door Pieke »

Ik vrees dat als je het wiel afdraait, zoveel als nodig is, dat je geen ruimte meer over hebt om draad te tappen voor je remschijf. de drd dubbel disc velgen zijn geloof ik ook niet symmetrisch dus daar schiet je ook niet al te veel mee op. Is het nog een optie om deze poten in een ander setje bredere kroonplaten te hangen? kun je mij eens vertellen hoe breed de velg precies is? Ik ga kijken of ik iets voor je kan betekenen. (breedte van de naaf, bedoel ik dus.)
Donnachi
Beginnende tuner

Dit topic kan close!

Heb de velg afgefreest! Past nu mooi! Bedankt voor alle tips

Bij voorbaat dank."

Plaats reactie