Aantal motorische problemen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Brain-Shake
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2004/2005

Aantal motorische problemen

Ongelezen bericht door Brain-Shake »

Beste Lezer,

Even een korte voorstel ronde, want ik ben tenslotte kersvers op dit forum, mijn naam is Bram, 21 jaar en rij nu ongeveer 2 jaar schakel.

Ik heb mijn SM X-treme nu een jaartje (had om me 16e een andere derbi voor een jaartje) en wel het een en ander aan geknutseld, maar nooit echt een grote beurt gegeven. Tot een paar dagen geleden.

Ze kapte ermee toen ik (heel rustig) aan het rijden was en kreeg der met geen mogelijkheid meer aan de praat (en dat na een jaar probleemloos rijden).

Besloten om haar dan maar een grote beurt te geven. Wat heb ik allemaal vervangen:

- nieuwe bougie
- nieuwe pakking van de cilinder (voet en top)
- nieuwe zuiger + ringen
- nieuw spruitstuk
- nieuwe luchtfilter
- nieuwe carter pakking
- nieuwe carter/versnellingsbak olie
- nieuwe kvs

Vraag 1) Nu loopt ze wel, alleen na 2 min valt ze uit (ik dacht verzopen?), dus ik wilde graag wat advies over afstellen. Op het moment zit er een dell'orto cab 16mm dacht ik met een sproeiertje 100 erop.

Vraag 2) Hoe moet/kan ik de radiateur vullen en e.v.t. ontluchten? Ik heb een best gek systeem (voor mijn gevoel). Ik heb een radiateur met 2 dikke slangen naar mijn pompje en naar mijn thermostaat (op mijn cilinder). En nog een extra in/uitgang naar een expansie tankje (foto's volgen zo snel mogelijk). Ik heb natuurlijk al een berg research gedaan, maar niks recent/nuttig gevonden...

Alvast bedankt voor jullie hulp.
marvin65
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)

Re: Aantal motorische problemen

Ongelezen bericht door marvin65 »

misschien is voor vraag 1 wel handig als je je hele setup verteld, uitlaat enzo.
misschien is je sproeier te groot.
Gas erop !
Brain-Shake
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Treme 2004/2005

Ongelezen bericht door Brain-Shake »

Ja, dat is een goed idee. Dikke kans dat de sproeier te groot is, ik heb een setje sproeiers, dus dat moet wel goed komen.
marvin65
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)

Ongelezen bericht door marvin65 »

vertel dan wat je setup is, uitlaat bijvoorbeeld.
Gas erop !
Plaats reactie