Daan schreef:Een rito, met skf lagertjes en verder zijn al die cilindertjes wel aardig. Zijn allemaal niet zo lekker afgewerkt, dus slijten iets harder.
En nee, dat werkt allemaal niet zo makkelijk. Een langere slag zorgt voor een hogere zuigersnelheid en meer inhoud. Omdat je meer inhoud hebt zul je de kop moeten aanpassen. Als je een ophoogplaat gaat gebruiken gaan de timmingen ook nog eens flink omhoog. Hierdoor word je cilinder erg hoogtoerig en staan je poorten niet helemaal open in ODP.
Kortom er klopt dus niets meer van de cilinder en het rijd gewoon niet lekker meer.





en wat bedoel je met 'slijten iets harder'? elke 10000km vervangen ofzo? (bij normaal rijden)
Enig idee wat het verschil is in alu of gietijzer cilinder? (buiten het gewicht dan..)
Heb ook gehoord dat alu cilinders 'gesquished' moeten worden?
En is er een voordeel aan bisegment vs monosegment pistons?